/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Centrallås Problem i C5
Fra : pk2dk99
Vist : 1593 gange
100 point
Dato : 09-01-09 06:17

Hej med dig
Jeg har lidt problem med min bils ( Citroen C5) Centrallås system. centrallås fungere dårligt. Problem er at når jeg låser bil fra nøglen så låser kun 3 dør. en bageste højere dør låser ikke. Jeg prøver at lås 4, 5 gang så låser den og idag den låser slet ikke, Hvad kan være fejl?
Venligst svar... tak
God weekend
mvh
pk2dk99

Kommentar
Fra : hawaii7

Dato : 09-01-09 06:23

Jeg toro da ikke du skal med et ordentlig svar ud fra dine sforegående spørgsmål

Spørgsmål
- Ubesvarede 2
- Besvarede 69
- Annullerede 27
- Slettede 0
Ialt 98

Kommentar
Fra : pk2dk99

Dato : 09-01-09 06:27

tak for svar Hawaii7 din

Kommentar
Fra : dova

Dato : 09-01-09 08:51

Jeg tror det er selve låsemekanismen inde i den dør, der går stramt så låsesystemet ikke har "kræfter" til at få døren til at låse....

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 09-01-09 09:11

Du må tage af dørbekledningen og kikke på låse mekanismen og eventuelt måle om det kommer spenning til hejsmotoren.
alimak

Kommentar
Fra : pk2dk99

Dato : 09-01-09 14:53

ok tak for svar. jeg skal nok prøve....

Accepteret svar
Fra : ds23

Modtaget 100 point
Dato : 09-01-09 15:49

Prøv.
citronik.dk
/steen b.

Kommentar
Fra : hjkofoed

Dato : 10-01-09 02:03

Citat
Jeg tror det er selve låsemekanismen inde i den dør, der går stramt så låsesystemet ikke har "kræfter" til at få døren til at låse....

Tror dette beskriver problemet, har løst et lignende på en BX ved at finde en åbning hvor jeg kunne sende en tåge wd40 ind og opad i døren. Bruger godt nok mere end hvis du afmonterer hele inderklædningen og smårer præcist, men det er meget hurtigere.

Godkendelse af svar
Fra : pk2dk99

Dato : 01-02-09 13:58

Tak for svaret ds23.

Kommentar
Fra : ds23

Dato : 01-02-09 16:16

OK--Selvtak
Håber du kan bruge site fremover på, godt
og ondt.
Steen b.