/ Forside/ Teknologi / Udvikling / SQL / Spørgsmål
10  smorch 260
Forkert sortering i sql server.
Fra : adam
Vist : 584 gange
200 point
Dato : 16-10-01 09:28

Hej

Jeg har installeret SQL server på min maskine, og lavet en tabel over brugere. Nu trækker jeg så alle brugerne ud med :

select * from person order by navn

Dette er jo lige efter bogen. Mit problem er nu, at navne der starter med danske bogstaver bliver sorteret forkert, f.eks. Ø bliver betragtet som O.

Anders
Jens
Ole
Øster <<--- Hvad laver denne her?
Olger
Per
Poul
...

Håber der er en her som kan hjælpe mig.

Med venlig hilsen

Adam

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 16-10-01 12:24

Hej.

"adam" <adam.news@kandu.dk> wrote in message
news:kfRy7.1308$YP6.194336@news000.worldonline.dk...
> Hej
>
> Jeg har installeret SQL server på min maskine, og lavet en tabel over
Jeg går ud fra, du mener MS SQLServer.

> brugere. Nu trækker jeg så alle brugerne ud med :
>
> select * from person order by navn
>
> Dette er jo lige efter bogen. Mit problem er nu, at navne der starter
> med danske bogstaver bliver sorteret forkert, f.eks. Ø bliver betragtet
> som O.
>
> Anders
> Jens
> Ole
> Øster <<--- Hvad laver denne her?

Under installationen er du kommet til at vælge generelt europæisk sortering.
Det betyder at de specielle nordiske tegn bliver opfattet som tegn med
accent.

> Olger
> Per
> Poul
> ..
>
> Håber der er en her som kan hjælpe mig.
>

Du bør gøre følgende (gælder for 7.0):
1) Generer script for alle dine databaser.
2) Eksporter disse data via DTS til et andet format, eks. Access.
3) Kør rebuildm, og vælg de korrekte instillinger.
3.1) omdøb eller slet dine db + log-filer.
4) Byg dine databaser igen via enterprise manager.
5) Udfør de gemte scripts (pkt 1).
6) Genimporter dine data (pkt 2).

mvh
Stig Johansen.

Kommentar
Fra : somar

Dato : 14-11-01 22:10

Har du løst problemet?

Kommentar
Fra : adam

Dato : 14-11-01 23:20

Nej ikke andet end, jeg skal installere SQL2000 den kan klare at ændre sortering "run time", men det ser ikke ud til at sql server 7.0 kan klare dette job.

Adam

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 26-01-02 22:58

Hej
Jeg er ret ny indenfor mySQL og skal så for første gang til at arbejde med
flere tabeller. Jeg har læst, at mySQL ikke understøtter fremmednøgler og
dermed integretet i databasen. Hvad gør I for at løse dette problem?

På forhånd tak for svar :)

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 26-01-02 10:54

Danny Nielsen skrev:
>
> Jeg har læst, at mySQL ikke understøtter
> fremmednøgler og dermed integretet i databasen. Hvad gør I for at løse
> dette problem?

Bruger PostgreSQL : )

--
Jonas Koch Bentzen

http://understroem.dk/

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 29-01-02 17:05

Hvis du bruger InnoDB tabeller med seneste version af mySQL understøttes
foreign key constraints !!

/Martin

Danny Nielsen wrote:

> Hej
> Jeg er ret ny indenfor mySQL og skal så for første gang til at arbejde med
> flere tabeller. Jeg har læst, at mySQL ikke understøtter fremmednøgler og
> dermed integretet i databasen. Hvad gør I for at løse dette problem?
>
> På forhånd tak for svar :)

Kommentar
Fra : zonker

Dato : 15-07-02 18:29

Hvis spørgsmålet er besvaret, er du så sød at lukke det ?