/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MacOS / Spørgsmål
10  hawaii7 570
Spam og Spamseive
Fra : Sandvad261
Vist : 711 gange
100 point
Dato : 08-01-09 22:43

Jeg lider dagligt af SPAM, og det er mig ingen trøst, at jeg ikke er den eneste, derfor har jeg for længe siden købt det program der hedder Spamsieve, men jeg syntes ærlig talt at den er ret dårlig, på min PC kører jeg med SPAMFIGHTER og den guffer alt det stads i sig.
Men i MAC mailprogram ligger der noget der hedder REKLAME og IKKE REKLAME, det må jo også være en form for filter, der kan fjerne den slags SPAM, jeg har bare ikke rigtigt fundet fidusen i hvordan man sætter sådan en op.
????Markerer man sin MAIL, og så trykker på knappen deroppe. så der står REKLAME, og derefter så på SLET, er det rigtigt????????

Hej

Kommentar
Fra : werter

Dato : 08-01-09 23:54

Du markerer den mail, du betragter som reklame og taster "j" (for junk) mens du holder skift og command nede.
Så ryger mailen lige i en spam mappe, som systemet vist nok selv laver lige under papirkurvsmappen.
Når der kommer post fra samme afsender husker mailprogrammet afsenderen og smider ham direkte i reklamemappen.
Denne kan du så åbne, hvis du vil checke noget eller hente det op i indbakken igen. Du kan også indstille hvor mange dage du vil have spams til at ligge i mailboxen inden de slettes automatisk.
Vl h Werter

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 09-01-09 09:25

Gå ind i www.spywarefri.dk eller www.malwarecheck.dk og opret dig eæt dit problem ind i deres forum ..Så hjælper de dig med en total rensning

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 09-01-09 09:26

eæt = sæt

Kommentar
Fra : Sandvad261

Dato : 09-01-09 16:57

Sunowich
Det var da' ellers nogle spændende sider du der henviser til, der er bare lige det, at det er jo kun til PC disse programmer, og hvis det var et Spam program som jeg var ude efter til min PC, så ville jeg vælge SPAMFIGHTER, derom hersker der ingen tvivl, for den har jeg, og den kører meget fint.
Men jeg kører med min elskede MAC, og starter kun min PC op, hvis jeg i forvejen er i dårligt humør.

Hej

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 09-01-09 19:44

Nå ok

Kommentar
Fra : Sandvad261

Dato : 11-01-09 00:01

Werter
De taster du beskriver, er det disse her.
Du skriver SKIFT tasten, er det den, hvor man kommer ned på
næste linie. ???

Og så skriver du Command tasten, er det den hvor der står ( cmd ) og som ligger både til højre og venstre for mellemrums tasten.???

Og tro mig, det er helt fantastisk, den tast med ( j ) på,den kan jeg godt selv finde.

Hej med dig

Accepteret svar
Fra : werter

Modtaget 100 point
Dato : 11-01-09 10:43

"Skift" tasten er den tast, man trykker ned for at få "store bogstaver" (versalier) i st. for små.
Command-tasten er den med æblet og/eller "seværdighedstegnet" eller måske blot cmd.
(der er rigtignok ofte to af dem, en på hver side af mellemrumstasten)
Den tast, der (bl.a.) bringer dig ned til næste linie, kaldes normalt "ENTER".

Alternativ mulighed: I menypunktet oversigt, vælg "indstil værktøjslinie"
Du får et vindue med mange symboler.
Kliktræk "Reklame" op i værktøjslinien (tast OK). Der bliver den så og du kan klikke på den hver gang du vil markere at noget er reklame.

Går du via menupunktet "mail" til "indstillinger" og klikker på "reklamepost" får du her nogle muligheder at vælge mellem.

vl h W

Kommentar
Fra : Sandvad261

Dato : 12-01-09 23:17

Hej Werter
Ganske godt beskrevet, selv jeg har fattet det, men sig mig, hvorfor kan jeg så ikke se den mail jeg har dømt til reklame, den burde jo så ryge ned i SPAM mappen ????

Hej

Godkendelse af svar
Fra : Sandvad261

Dato : 13-01-09 07:59

Tak for svaret werter.
Langt om længe fik jeg set lyset ude for enden.
Det med SPAMMAPPEN som før beskrevet, det skal den selfølgelig sættes op til.
Og jeg må nok sige at Ved gud hvor der lander spam i mappen.

Tak skal du ha' og god vind

Hej

Kommentar
Fra : werter

Dato : 13-01-09 08:08

Kan du slet ikke se postkasser i en venstre søjle: Gå til menupunktet og vælg "Vis postkasser".

Gå via menupunktet "mail" til "indstillinger" og klik på "reklamepost" får du her nogle muligheder at vælge mellem. Markér "Flyt den til reklamepostkassen". Så skulle der altså komme en mappe i venstrekolonnen under papirkurven, der hedder "Reklame".

Gå via menupunktet "mail" til "indstillinger" og klik på "konti". Vælg her "Postkassehandlinger". Her kan du så vælge hvor længe du vil have reklamen til at ligge i de pågældende postkasser. Jeg har sat min reklamepostkasse til at slette reklamerne efter en måned.

vl h W