/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Eee Mini PC boot
Fra : newface
Vist : 1832 gange
500 point
Dato : 08-01-09 21:08

Har købt en Eee 904HD PC og vil gerne tage en back up af styresystemet,nogen der ved om der i det hele taget er en Bootmenu og hvordan man kommer ind iden.PS- Expert hvor den er købt viste det ikke,og søgning på nettet gav ikke noget.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 08-01-09 21:44

Det er vel ikke anderledes end andre XPer

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 08-01-09 21:51

Hvis du lægger en boot cd i og starter comp. vil du se om den kan boote på CD
Hvordan du kommer ind og evt. ændrer bootrækkefølgen - står i din vejledning.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 09-01-09 01:46

Der skal være en boot menu, og det skulle være F11 tasten som du trykker på under start, men jeg ved det ikke.
Det bliver sikkert svært at starte med en boot cd når der ikke er et cd drev på computeren

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 09-01-09 01:48

Forresten er din lille bærbare med Linux eller Windows ?

Kommentar
Fra : newface

Dato : 09-01-09 07:51

Har prøvet samtlige F taster,den er med Win XP home edition."Eyvind"--vejledningen er et foldet A4 ark-"Sådan sætter du batteri i-sådan folder du ledningen ud-Etc-Etc."

Den er måske lavet efter brug-smid væk
Mvh

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 09-01-09 09:03

Øh - jeg mangler vist lidt viden omkring de der miniPC

Men når du snakker om bootmenu, gik jeg ud fra at der er et CD drev.

På min alm. bærbare er det F12 som starter en lille bootmenu hvor jeg kan vælge bl.a. USB

Kommentar
Fra : refi

Dato : 09-01-09 09:03

Citat
Den er måske lavet efter brug-smid væk

Det er der nok ingen tvivl om....

Det gælder 90% elektronik i dag

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 09-01-09 12:48

Du kan da altid selv lave en backup, på en ekstern harddisk for eksempel, hvis det er modellen med 16 GB solid state disk, så er der jo heller ikke alverden plads at anvende, hvis en del så skulle være backup, så er det begrænset hvad plads der ville være tilbage

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 09-01-09 13:23

Her er en Dansk manual:
http://support.asus.com/download/download.aspx?SLanguage=en-us

Rul ned til ca. midt på siden.

Hent "global" og den kræver at du kan udpakke en ZIP fil og læse en PDF fil.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 09-01-09 13:37

Systemgenopretning
Systemgenopretning kan foretages på tre måeder. For yderligere
oplysninger, se nedenfor.
Use the ? and ? keys to select which entry is highlighted.
Press enter to boot the selected OS, 'e' to edit the
commands before booting, or 'c' for command-line.
Normal Boot
Perform Disk Scan
Restore Factory Settings
Hvis systemgenoprettelsen mislykkes, kan der været noget galt med
Eee PC drevet. Kontakt din lokale RMA for hjælp.
Brug af skjult partition
1. Hold på <F9> under opstart (kræver genopretnings-partition).
Hvis du har WIndows XP på din Eee PC, ryddes den indbyggede
partition og vil ikke kunne bruges til systemgenopretning.
2. Fremhæv Restore Factory Settings (Genopret
fabriksindstillinger) og tryk på <Enter> for at begynde
systemgenopretningen.

Accepteret svar
Fra : Eyvind

Modtaget 500 point
Dato : 09-01-09 13:40

Brug af genopretnings-dvd
1. Forbind et eksternt optisk dvd-drev til din Eee PC og anbring
genopretnings-dvd’en i det optiske drev (systemet skal være
tændt).
2. Genstart systemet og tryk på <ESC> ved genstart, hvorefter
Vælg genstart enhed skærmen ses. Vælg USB:XXXXXX (kan være
afmærket som ODD mærkenavn) for at genstarte fra det optiske
drev.

Det er ESC tasten der giver adgang til bootrækkefølge > USB harddisk eller USB pendrive

Godkendelse af svar
Fra : newface

Dato : 09-01-09 14:45

Tak for svaret Eyvind.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 09-01-09 14:48

Ja så er der lidt at kigge på.

Kommentar
Fra : newface

Dato : 09-01-09 14:51

Eee 405HD PC-160 GB HD---Intel Celeron M 353 processor-900 Mhz,Med hverken genoprettelses drev eller recovery diske ,Eyvinds links fører ikke til noget,og de andre er til modellerne med solid state og Linux."Jeg kan altid selv lave en Back up".Havde du tænkt jeg bare skulle kopiere c drev over på en ekstern HD??

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 09-01-09 15:28

Jeg havde nu ikke tænkt så meget men fandt bare en manual over det jeg troede var din model.

Jeg aner ikke hvad du har fået med den PC, og er der hverken genoprettelsesdrev eller recovery CD med...............................så må der vist mangle noget.

Måske du skulle kontakte den Danske afd. og spøge om recoverydisk o.s.v.
http://dk.asus.com/aboutasus.aspx?show=3