/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
Sideinddeling i Word
Fra : me67
Vist : 959 gange
300 point
Dato : 08-01-09 21:07

Hej folkens på kandu.dk

Jeg har fået til opgave at udskrive nogle invitationer og kunne i den forbindelse
godt tænke mig om ikke det var muligt, at inddele siden i flere felter / områder
for derefter at kopiere invitationen ind i hvert felt / område ?

Jeg havde tænkt mig at siden gerne skulle inddeles i 4 felter, 2 der står ved siden
af hinanden og 2 her under.

Er det muligt ?

Venligst og tak for hjælpen
ME67

Kommentar
Fra : refi

Dato : 08-01-09 21:10

Dvs. du vil lave det så der bliver A6 - eller hvad....

Samme tekst 4 steder på papiret ????

Kommentar
Fra : Smokei

Dato : 08-01-09 21:11

Jeg ville mene det er nemmere i Microsoft Publisher. Har Du ikke det program.

Kommentar
Fra : me67

Dato : 08-01-09 21:13

Citat
Dvs. du vil lave det så der bliver A6 - eller hvad....
Samme tekst 4 steder på papiret ????

Ja tak

Kommentar
Fra : refi

Dato : 08-01-09 21:13

Hvis det jeg spørger om er rigtigt, kan du blot lave 4 tekstbokse og placere dem som du lyster....

Og det kan såmænd sagtens laves i Word....

Kommentar
Fra : me67

Dato : 08-01-09 21:15

Citat
Jeg ville mene det er nemmere i Microsoft Publisher. Har Du ikke det program.

Jo, men ville egentlig helst i Word hvis det er muligt.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 08-01-09 21:15

Du laver blot 1 boks i den størrelse du vil have - og kopierer den....

Du behøver så kun at skrive/tegne i den ene - det følger med ved kopiering

Kommentar
Fra : me67

Dato : 08-01-09 21:17

Citat
Hvis det jeg spørger om er rigtigt, kan du blot lave 4 tekstbokse og placere dem som du lyster....

Dooooooohhhh - hvorfor havde jeg ikke tænkt på det.

Men er der ikke et sted i programmet hvor man kan lave det lille trick med inddeling
af siden ?

Hvis ikke, bliver det 4 stk. "Tekstbokse"

Kommentar
Fra : refi

Dato : 08-01-09 21:18

Indsæt
Tekstboks
ret den til i størrelse (bredde/højde)
Skriv det der skal skrives

Højreklik på selve kanten af boksen
Kopier
Sæt ind
Flyt den hen hvor den skal være

Og det gentager du så blot så mange gange du lyster...

Derefter er det blot at printe (og klippe)

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 310 point
Dato : 08-01-09 21:19

Du har da linialer både foroven og i siden.....

Dem bruger du bare - de kommer ikke med på et print....

Godkendelse af svar
Fra : me67

Dato : 08-01-09 21:21

Tak for svaret refi og god aften

Kommentar
Fra : viskinge

Dato : 08-01-09 21:22

Du kan da bare lave 4 tekstbokse, og så kopier din tekst ind i hver tekstbox.

Klik på indsæt, klik på tekstbox og træk nu på særmen hvordan din tekstbox skal være.
Det gør du fire gange, og kopier så en tekst ind i hver box.

Det er nemmere at bruge Publisher, som er beregnet til det.

MVH

Kommentar
Fra : refi

Dato : 08-01-09 21:24

Selv tak....

Kommentar
Fra : Smokei

Dato : 08-01-09 21:34

Tekstrammerne kommer også med på printet. MEDMINDRE MAN BRUGER USYNLIG BLÆK.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 08-01-09 21:37

Du laver da bare stregfarven hvid

Kommentar
Fra : vvdriver

Dato : 08-01-09 22:45

Jeg er lidt sent ude??.
Hvorfor ikke, brug indsæt tabel. To kolonner,to rækker,brug linealen i venstre side,du ved hvort høj,bred dit papir er. Så må det være let at lave det du efterlyste.
vvdriver