/ Forside/ Karriere / Udlandet / USA / Spørgsmål
10  wacher 144
FBI Agent krav?
Fra : MuGG3K
Vist : 5317 gange
65 point
Dato : 08-01-09 17:41

Hej jeg vil meget gerne være FBI Agent indenfor Psykologi eller bare normal agent, til psykologi udannelsen ved jeg hvad man skal have, men er der nogen der ved noget om:
Hvilke krav der er:
Engelsk veltalende ved jeg, men skal man være politibejent først, eller kan man ansøge som agent på baggrund af noget andet :)

Tak fordi i gad at svare :D

Kommentar
Fra : ans

Dato : 08-01-09 17:56

Citat
Hej jeg vil meget gerne være FBI Agent

Jeg vil mene, at du i første omgang skal flytte til USA for at gøre dig håb om at blive FBI Agent.

Accepteret svar
Fra : Moneypenny

Modtaget 75 point
Dato : 08-01-09 17:58

Først og fremmest skal du være amerikansk statsborger, men se nærmere her:

http://www.fbijobs.gov/11.asp

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 08-01-09 18:04

At flytte til USA gør man ikke uden videre,
din formue skal være i top ellers er du ikke
velkommen.
Og FBI agent, de griner af dig.

Kommentar
Fra : alka

Dato : 08-01-09 18:32

Første skridt er opholds/arbejdstilladelse - det skal du ikke forvente at få sådan lige med det samme - det er faktisk ret svært! . og ja, så skal du ha' "penge på lommen"!

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 08-01-09 18:36

Det er ikke noget man søger - men bliver udvalgt til.................der må jo ikke være adgang for evt. terrorister. Du skan nok ikke sætte næsen op efter at blive FBI agent.

Kommentar
Fra : MuGG3K

Dato : 08-01-09 19:38

Eyvind, det er noget man søger om: FBI.com ( de søger fx 2100 nye agenter nu :) så det var derfor jeg lige tænkte på det ) :)

Godkendelse af svar
Fra : MuGG3K

Dato : 08-01-09 19:38

Tak for svaret Moneypenny.

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 09-01-09 11:03

[citat]
Det er ikke noget man søger - men bliver udvalgt til.................der må jo ikke være adgang for evt. terrorister. Du skan nok ikke sætte næsen op efter at blive FBI agent.
[/citat)
Vrøvl. FBI er det amerikanske forbundspoliti, svarende til Rigspolitiet i Danmark, der rekrutteres fra politiets rækker og selvfølgelig er det noget man søger om, HVIS man er politimand i USA.

FBI har (ligesom alle andre politimyndighreder i verden) også ansat civile eksperter, som f.eks psykologer, som ikke har en politimæssig baggrund, men så skal man altså først og fremmest bo i USA og dernæst være psykolog

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 09-01-09 11:10

Ok - men jeg har en gang læst noget andet.