/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Opdatering af bios
Fra : permann
Vist : 310 gange
100 point
Dato : 26-03-03 07:08

Hej Alle

Jeg skal have opdateret min bios, og jeg har fundet
opdateringen og lagt den på harddisken,
og jeg har taget kopi af den gamle bios.
Skal det gøres fra dos eller windows,
og hvordan gør jeg.

Venlig Hilsen Permann

Kommentar
Fra : Uffe29

Dato : 26-03-03 07:14

Altid fra dos,
Men nogen skal eksekveres i windows så de laver en boot-diskette, har du ikke et link til stedet hvor du har gentet den. Der plejer gerne at være en readme-fil

I http://www.kandu.dk/dk/spg/13087 det andet spørgsmål du lavede, er der en knap så du kan slette spørgsmålet så længe der ikke er kommentarer

Kommentar
Fra : xou

Dato : 26-03-03 08:14

hej !
hvis din bios opdatering slå fejl er det måske bedre at købe et nyt bundkort end at skifte bios chippen,
så pas på - det skal være fra harddisk - når computeren kører ok dvs i dos uden uden problemmer,der må
ikke gøres fra en 3½ disk med bios på,så bios programmet køres derfra,men altså som du har gjordt fra
harddsiken.
har du fat 32 kan du blot bruge en win98/me start disk og boote fra den starte op i dos
a:\ blikker
skriv c: (på nogle er dette tegn > : < alt + æ)
hvis den ligger i mappen bios skrives
cd bios
c:\bios vises
dir
mappens indhold vises ,find den fil der kører programmet og skriv den
ps det er altid på eget ansvar at opdater bios,men er ellers en go ide`

Kommentar
Fra : permann

Dato : 26-03-03 08:37

Hej

Tak for svaret xou.

Venlig hilsen Permann

Kommentar
Fra : permann

Dato : 26-03-03 08:37

Hej

Tak for svaret xou.

Venlig hilsen Permann

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 26-03-03 09:42

Hvis du vil acceptere xou´s kommentar som svar, skal du klikke på
"Accepter som svar" til højre over kommentaren.

Accepteret svar
Fra : strarup

Modtaget 100 point
Dato : 26-03-03 09:46

Hej Permann,

nu ved jeg ikke lige hvilket bundkort eller styresystem du har du har... jeg har nu altid brugt en dos startdiskette (kun med system filer), hvor jeg har puttet flash programmet samt biosopdateringen på... og når den har spurgt om jeg vil lave en backup af den gamle BIOS har jeg gemt den på disketten, i tilfælde af det sku' gå galt...

hvis du går i gang med at opdatere din BIOS må du endelig IKKE genstarte før den har sagt OK til opdateringen... og hvis den ikke vil godtage den Nye BIOS, så kør flashkommandoen igen med den gamle BIOS...

mvh.

Strarup

Godkendelse af svar
Fra : permann

Dato : 26-03-03 10:09

Tak for svaret strarup.