|
| scroll bar i Access Fra : meggi | Vist : 363 gange 200 point Dato : 08-01-09 11:43 |
|
Hej, på min arb. plads bruger vi Access på en enkelt pc til registrering af nogle varer.
Problemet er så nu, at vi ikke kan scrolle ned på siden, eller til siden for den sags skyld, og derfor nu ikke kan lægge flere linjer ind på den, hvad gør man lige der, nogen der har nogle forslag?
Det er fra MS office 2003
Håber på bare ét godt svar
| |
|
Prøv at højreklikke i det grå felt til venstre for række 1. Her kan du klikke på "Ny post". Så får du en linie mere. Normalt skulle det nu være nok at bruge pil-ned.
| |
| Kommentar Fra : meggi |
Dato : 08-01-09 12:31 |
|
Hvaderikkeibrug, godt forsøg, men det var ikke det...!
Vi kan ikke komme under den sidste linje på nogen som helst måde, ej heller komme ud i de kolonner som ligger til højre for skærmens bredde.
Dvs. vi kan godt bruge pil ned, og markøren forsvinder også, men billedet på skærmen flytter sig ikke.
Det er som om, at scroll bare, bare ikke findes i det program hvilket jo selvfølgelig ikke er tilfældet.
| |
|
Lyder mystisk. Jeg går ud fra, at I har prøvet at slukke computeren og tænde igen. Det hjælper på meget.
Ellers prøv en systemgendannelse til en dag, hvor programmet virkede OK, Der KAN ske mystiske ting ved diverse opdateringer, som kommer udefra.
Systemgendannelse: Klik på Start --> Alle Programmer --> Tilbehør --> Systemværktøjer -->Systemgendannelse og vælg så en dato, hvor alt virkede, som det skal.
| |
| Kommentar Fra : meggi |
Dato : 09-01-09 06:38 |
|
Tak igen
Programmet er nyinstalleret for ca. 1 mdr. siden, og har aldrig haft scroll baren, men det har jo så heller ikke været nødvendig før nu, hvor siden er udfyldt.
Vi har kontaktet firmaet, som har solgt programmet til os, men de lader til at have meget travlt, for vi hører intet fra dem...øv
| |
|
Hvis I selv har installeret programmet via en CD, så prøv at geninstallere det. Det hjælper tit.
Men hvis det er leverandøren, der har installeret det, er der jo desværre ikke andet at gøre, end at vente
| |
| Kommentar Fra : meggi |
Dato : 09-01-09 09:05 |
|
Det er netop dem som har gjort det, og det er en udgave med flere brugere, så jeg tror ikke at vi selv kan genindstallere det.
Vi har netop til morgen fået svar fra leverandøren, så nu håber jeg snart det er ok.
Mange tak for dit forsøg.
Betina
| |
| Annuller spørgsmålet Fra : meggi |
Dato : 09-01-09 09:07 |
|
Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og har nu fået fat på firmaet som solgte programmet til os, de finder forhåbentlig ud af det for os.
| |
| Du har følgende muligheder | |
|
Dette spørgsmål er blevet annulleret, det er derfor ikke muligt for at tilføje flere kommentarer.
| |
|
|