/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
cpi oliver city nul benzin til
Fra : Jan4100
Vist : 2772 gange
20 point
Dato : 08-01-09 10:25

Jeg har en cpi Oliver city hvor jeg har set at der ikke kommer bezin fra benzinhanen fra tanken af ( tog slangerne af ) mit spørgsmål er om jeg kan skruge benzin hanen af og rense den eller om jeg skal købe en ny hos T Hansen og skifte den med det samme
mvh
Jan

Accepteret svar
Fra : scootergrisen

Modtaget 30 point
Dato : 08-01-09 11:09

Det er meningen at der ikke skal komme benzin ud.
Du har sådan en benzinhan med 2 slanger ik os ? http://thansen.dk/product.asp?c=2359582107&n=1681976636&pn=1681977166
Den ene kommer der benzin ud af til karburatoren.
Den anden er en vakumslange som op min scooter er forbundet til indsugningstykket mellem karburator og cylinder.

Så det kommer altså kun benzin forbi benzinhanen hvis det er vakum/sug i den anden slange.
Du kan prøve og tage den af og suge i din, så skulle benzinhanen gerne åbne så der kommer benzin gennem den anden slange.

http://mentos.wep.dk/scooterhjemmeside/karburator.html#brendstof+system

Kommentar
Fra : scootergrisen

Dato : 08-01-09 11:11

med andre ord der kommer kun benzin igennem benzinhanen når motoren drejer rundt... når den kører eller du træder på kickstart eller bruger elstarter.

Kommentar
Fra : Jan4100

Dato : 08-01-09 13:41

Hej jo det er præcis den du linkede fra T. Hansen , men jeg troede at der måtte være en forstoppelse fra benzintanken når der ikke kom benzin ud , har taqet slangerne af oppe ved tanken har pustet i vakum slangen ned til kaburatoren og der var intet der tydede på forstoppelse men skal jeg "suge" ? men var defor troede jeg at problemet var der .
nu har jeg ikke en klejne forstand på mekanik og er derfor meget meget glad for din hjælp

Kommentar
Fra : scootergrisen

Dato : 08-01-09 13:58

ja prøv og tage benzin slangen af fra karburatoren og sæt enden i et glas også tag den anden slange af og sug i den.. så skulle der gerne komme benzin i glasset.
Når du suger så åbner benzinhanen så benzinen kan komme igennem benzinhanen.

Jeg tror det er en sikkerhed sådan at hvis nu karburatoren ikke lukker for benzinen så ville hele tanken blive tømt og det kunne jo blive lidt farligt.

På min puch maxi var der en manuel benzinhane så man selv skulle dreje og åbne for benzinen og lukke den når man stoppede.

Kommentar
Fra : Jan4100

Dato : 08-01-09 14:43

Det vil jeg prøve med det samme , men hvad er så gjort at den ikke fungere mere ? er det nok at jeg suger så der kommer "luft" igennem

Kommentar
Fra : Jan4100

Dato : 08-01-09 15:46

Hej ja så har jeg suget der kommer benzin ud af hanen . jeg satte så benzin slangen til kaburatoren i håb om at se glasset i filteret blev fyldt men der skette intet den var stoppet så kaburatoren må være stoppet et eller andet sted hvad skal jeg så gøre nu ??

Kommentar
Fra : scootergrisen

Dato : 08-01-09 21:51

Jeg forstår ikke helt hvad du skriver. Men det lyder som om at benzinhanen virker fint hvis du har suget på den ene slange og der kom benzin ud af den anden.
Hvad mener du med glasset i filteret ?
Hvis det sådan en her karburator du har: http://media.thg.dk/DAT/pic/l/22151013001.JPG
Så kan du se i bunden er en slange og en skrue. Hvis du skruer skruen lidt løs so løber benzinen ud af karburatoren så gør det og tøm karburatoren helt.
Så skru skruen fast igen og sæt benzinslangen på karburatoren og sug på den anden slange eller du kan også bruge el eller kick starter så suger den for dig.

Nå du har suget lidt så skulle der jo gerne være kommet benzin i karburatoren igen så prøv og fjern benzinslangen og løsn skruen i bunden af karburatoren og se om der ikke kommer ny benzin ud igen.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 08-01-09 22:26
Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 09-01-09 04:45

Lige ved siden din karburator sidder der en flux capacitor - er der lys i den? Hvis den ikke lyser kommer du ingen steder. Prøv at tjekke om der er stel forbindelse til den.

Kommentar
Fra : Jan4100

Dato : 09-01-09 13:17

Ja så starter den i ca. 3 sek. hvorefter den dør jeg kunne ikke kopmme i bunden af kaburatoren uden at skulle splitte den ad så det gjorde jeg ikke men fik da lidt liv i den efter dine forskrifte scootergrisen og tak for hjælpen pallebhansen du får ogsdå en tak med på vejen det hjalp at se på dit link om kaburatioren men har desvære kun 20 poin at gøre godt med
Flash77 dit svar var som det plejer men der var et med rødt lys og et med blåt såå hvad skulle jeg vælge gad vide om det er fordi det er en model trans arm

Godkendelse af svar
Fra : Jan4100

Dato : 09-01-09 13:17

Tak for svaret scootergrisen.

Kommentar
Fra : scootergrisen

Dato : 09-01-09 13:47

Du skal ikk være bange for at tage karburatoren af, det er sådan du lærer noget om din scooter.
Det vist også "meget" normalt at dyserne i karburatoren bliver stoppet til så det kan være du skal rense den.