/ Forside/ Interesser / Fritid / Film / Spørgsmål
10  granner01 2400
PINNACLE studio 9
Fra : Sus_76
Vist : 502 gange
80 point
Dato : 08-01-09 07:35

Jeg har købt dette program.
Jeg kan ikke finde usb kablet til videokamerate, og kan ikke finde et på nettet med det stik jeg skal bruge
Men mit videokameraer optager på 8cm dvdér, og tænker på om der ikke er en mulighed for at overføre dem til programmet ved at sætte dvdén i computeren, men kan ikke finde ud af det.
Kan se at filerne er vob-filer, men har slet slet ikke forstand på det.
Har prøvet at kopiere en fil til computeren, men så fryser den bare.
Har så prøvet at sige importer i programmet, men det vil den ikke.
Er der nogen der ved hvordan jeg kan gøre det, om det overhovedet kan lade sig gøre?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 08-01-09 07:47

At finde et kabel kan ikke være det store problem...
Ned til fotohandleren - han skal nok finde et til dig...

Ellers må du jo oplyse os om hvilket kamera der er tale om... (mærke+model) - så hjælper vi gerne...

At programmet IKKE vil importere kan have flere årsager - men den største sandsynlighed er nok manglende codecs....

Accepteret svar
Fra : alka

Modtaget 40 point
Dato : 08-01-09 14:08

Pinnacle har været "så smarte", at de bruger deres eget codecs. Dvs. uanset om du importerer via kabel eller fra din DVD, skal filerne "omkodes". Som refi rigtigt skriver, så skal du finde det rigtige codecs, så skal du ud på nettet og finde et program, der kan "omkode" dine filer, så de kan læses af Pinnacle.

Du kan også prøve, når du starter Pinnacle op, at starte med "NY", gå ned i den mappe hvor du har kopieret filerne fra din DVD til fx. skrivebord, og se, om den vil tage dem derfra.

Jeg har ikke haft ver. 9, men 10.5 og 11 og jeg kører nu med ver. 12. Alle ver. jeg har kørt med har mange mærkelige særheder. At have siddet i 5 timer for at lave en DVD, brænde den, og så virker menuen ikke - forfra igen. Jeg ved ikke om andre programmer er bedre, men dette kan absolut ikke være verdens bedste program!

Held og lykke med det!

Kommentar
Fra : refi

Dato : 08-01-09 15:11

Jeg kan på det varmeste anbefale Ulead´s programmer....

Pinnaccle har ALTID været meget enerådende og gør hvad den kan for at overtage ALT billedmateriale på komputeren....

Godkendelse af svar
Fra : Sus_76

Dato : 11-01-09 13:15

Har fundet ud af det. Tak