/ Forside/ Interesser / Fritid / Jagt / Spørgsmål
10  TheRealDe.. 4815
Om opførsel ved parader
Fra : Tonganeseren
Vist : 605 gange
50 point
Dato : 07-01-09 22:47

Efter en jagt afholdes der parade - eventuelt med hornsignaler. Det har at gøre med respekt for det nedlagte vildt. Man står så ret, som man kan (nogle jægere kan ikke den slags pga. vommen) og hovedbeklædningen stryges, og man står ikke med hænderne i lommerne.
En smuk handling er en parade, som undertiden skæmmes lidt af nogle bønderkarle, som efter selv 24 års jagterfaringer ikke forstår en brik af det hele. Gå ind på bb1`s hjemmeside (Google - bb-jagt) og find ind på "billeder". Scroll ned til i finder et billede af en parade, hvor bb1 er til stede. Han står med begge næver plantet solidt i lommerne, og ligner en stor forædt bondekarl. Føj for manglende respekt for paraden. Der står også en diger karl lidt til venstre på billedet. Hans vom ligner bb1`s - og det ser squ ikke godt ud.
Jeg har tidligere hævdet, at bb1 ikke har forstand på jagt. Billedet dokumenterer dette tilfulde.

Kommentar
Fra : Thomas.Haugaard

Dato : 07-01-09 22:52

Hvad er spørgsmålet og hvori ligger det smukke ved at voksne mænd skal stå ret for en død høne ?

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 07-01-09 22:58

Ikke fordi jeg gider deltage i det person fnider, men der er visse lokale regler angående paraden,som Hrr.Tonganeseren ikke har fattet.

Jagtherren beholder altid hatten på! Det gør han for at vise hvem han er

Hvis det er udseenet der er afgørende for om man må eller kan gå på jagt, så var der sikkert mange, som ikke behøvede, at forny deres jagttegn.

Sikker heller ikke Tonganeseren - sæt et billede ind af dig selv, så vi har noget at sammenligne med.

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 07-01-09 22:59

OK! Den sved - Thomas. Jeg glemte spørgsmålet. Du har lune. Genialt.

Det kommer her:

Synes I derude, at det er en smuk handling - at stå ret for en død høne??

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 07-01-09 23:02

Hej bb1.
Nu diskuterer vi ikke om nogen skal have hat eller pyjamas på - men om det er ok at stå mere eller mindre ret og blæse på traditionerne - respektløst med begge hænder i lommerne. Muligvis har man andre traditioner i Bording - men jeg tror ikke at medlemmerne må opføre sig som de vil - under paraden. Var der ikke noget med at din gode ven, Robert Bæ, engang stod på hænder og kvidrede som en stær?

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 07-01-09 23:09

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 07-01-09 23:17

Hvor bliver dit billede af eller billedet af RH

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 07-01-09 23:26

Hvad Søren?? Har du det ikke i dit billedarkiv??? Du ved - lokale regler giver gode billeder.

Accepteret svar
Fra : LuffeA

Modtaget 60 point
Dato : 07-01-09 23:27

Der er vel som ved næsten enhver anden speciel lejlighed altid nogen der skal ødelægge stemningen.

Godkendelse af svar
Fra : Tonganeseren

Dato : 07-01-09 23:38

Tak for svaret LuffeA.

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 07-01-09 23:39

Som man kan se, har jeg blacklistet bb1 - på samme måde som han har blacklistet undertegnede og andre brave jægere.

Kommentar
Fra : centerpoint

Dato : 08-01-09 00:11

Herre Jemini hvor er det et usympatisk billede!!

bb1 skrev;
Citat
Jagtherren beholder altid hatten på! Det gør han for at vise hvem han er

Det er da nok det mest tyndbenede argument jeg har hørt til dato.
At jagtherren skulle beholde hatten på for at vise hvem han er????
Hvis man ikke ved hvem jagtherren er skulle man hellere blive hjemme.

bb1..... øh, hvad bliver det til med den der politianmeldelse:? Rygterne går jo i Løsning sogn.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 08-01-09 00:38

Citat
Synes I derude, at det er en smuk handling - at stå ret for en død høne??

Min mening er, at såfremt visse af dem der har deltaget i trådene i denne kategori gennem de seneste par uger virkelig er jægere, og at samme debattører kan ses som et generelt udsnit af den danske jægerstand , så står det meget, meget sløjt til med den danske jægerstands gennemsnitlige intelligenskvotient

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 08-01-09 01:16

Det vil jeg nu ikke ligefrem sige. Der er brodne kar i alle lejre, men generelt består jægerstanden af fornuftige mennesker, som overholder de etiske regler. Nu må du ikke dømme ud fra indlæggene her på Kandu siden. Vi driller hinanden.

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 08-01-09 06:59

->dova
Tak for det eneste fornuftige indlæg i dette "spørgsmål"
Desværre er jagtkatagorien her på kandu ved at være ødelagt

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 08-01-09 08:00

Det har den såmænd været siden bb1 kom ind på siden. I er blevet vildført fra starten, med løse rygter om DLS og om katastrofalt ukvalificerede svar på rent jagttekniske forhold.
Men nu skal det også være slut. Fra i dag udelukkende besvarer i hvert fald undertegnede kun indlæg fra bb1 - hvis tåbelighedskriteriet er af samme karakter som tidligere. Vi skal have KANDU tilbage til at udgøre en vidensbank.

Kommentar
Fra : centerpoint

Dato : 08-01-09 12:55

Tonganeseren, undskyld jeg lige bruger din tråd, men det er mig magtpåliggende at kommentere bb1's seneste tråd.
bb1 tror jo, at jo flere han blacklister desto mere ret får han.

bb1 skriver;
Citat
Med hensyn til de tre spørgsmål, som knete nu pludselig graver frem igen:
1 Hvad kommer det tråden ved. Begrund spørgsmålet. Hvorfor vil du vide det?
2 Hjulskifteren Centerpoint behøver jeg ikke beskæftige mig det mindste med,det er der andre der gør.
3 Igen hvad har det med tråden at gøre?
Jeg har været og er medlem af en kronvildtgruppe siden den blev oprettet - bevis det modsatte!
Det er dig der fremsætter påstanden om, at jeg ikke er det!!!
Emnet har været oppe før alle har haft mulighed for at fremlægge beviser!

Jeg faldt over
Citat
Hjulskifteren Centerpoint behøver jeg ikke at beskæftige mig det mindste med, det er der andre der gør

Hjulskifteren ???? - Nej bb1, jeg er ikke mekaniker - og jeg arbejder heller ikke på en dækcentral.

M.h.t. de mordtrusler du påstår at ha' modtaget fra mig.
Er det ikke således bb1, at du skulle lige gøre dig bemærket herpå KANDU, med håbet om at brugerne så ville synes at det var åh så synd for dig. Muligvis gik du så småt og håbede på at Admin så ville smide mig ud.

Jeg har skrevet det til dig før, at hvis det er medlidenhed du tørster efter, så har jeg om nogen, den største medlidenhed med dig.

Og underligt er det, bb1 påstår at have anmeldt mig for mordtrusler. Jeg har endnu, snart 14 dage efter hans anmeldelse, ikke blevet kontaktet af politiet endnu???? Underligt, dybt underligt.

Konceptet med videnbank udi i jagtspørgsmål her på KANDU er en hamrende god ide.
Men jeg synes bestemt støjsenderen fra Løsning sogn ødelægger mere end han gavner.