/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Min computer går i stå
Fra : HenrikBo
Vist : 846 gange
50 point
Dato : 07-01-09 21:36

Min computer sidder hele tiden fast, kan ikke åbne programmerne - jeg kan se at jeg har et forbtug på 1005% men jeg bruger andre programmer end normalt - hvad sker der mon ?

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 07-01-09 22:03

hvad med en grundig oprydning i første omgang

og så sørg for at ikke alt starter med windows hvis det ikke er nødvendigt - skriv msconfig i kør - så til fanen start og ving de programmer der ikke er nødvendige hele tiden af .

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 08-01-09 02:12

Citat
jeg kan se at jeg har et forbtug på 1005%
det er dælme ikke så lidt, så kan du slet ikke bruge din computer hvis det er så højt, kan du åbne Joblisten og se hvilke processer som er stor forbrugere ? Højre klik på den nederste blå linje på skærmen og klik på Jobliste

Accepteret svar
Fra : michael_30

Modtaget 50 point
Dato : 08-01-09 18:15

Det er sikkert et eller andet program som bruger det meste af processoren.
Gør som o.v.n skriver. Og meld tilbage

Kommentar
Fra : HenrikBo

Dato : 08-01-09 21:37

Hej tak jeg downloaded ccleaner og gik ind i startmenuen, der disablede alt som jeg syntes lød mærkeligt ca 10 forskellige programmer. Så genstartede jeg den og chekkede forbruget - det hjalp meget. Men aligevel ret utroligt at en næsten ny maskine med 3 gig ram kan stoppes så let.
Men jeg kører jo også vista home og ikke XP.

Godkendelse af svar
Fra : HenrikBo

Dato : 04-02-09 08:55

Tak for svaret michael_30.