/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
win98 og win2000 pro "server"
Fra : johs
Vist : 434 gange
50 point
Dato : 25-03-03 23:43

Hej

Har win98 installeret (skal blive )

Vil installer win 2000 pro og bruge den som server.

1. Kan det lade sig gøre ? Hvis JA hvordan

2. Virker serveren hvis jeg booter op i win98 ?

--------------------------
Mvh. www.nielsen.esenet.dk

Kommentar
Fra : Misteryman

Dato : 25-03-03 23:49

jo, du kan godt have begge sysstemer. (har selv haft det). Det eneste du skal gøre er at under installationen´af win2k skal du bare henlede den til dit D-drev istedet for dit c-drev. Og med hensyn til dit andet spørgsmål.. Ja, så tror jeg nok jeg må skuffe dig. umiddelbart tror jeg ikke det kan lade sig gøre. Der skal du nok have et server program til din win98. Men hvorfor vil du beholde win98? Det er da ikke andet end problemer hele tiden. :)

Kommentar
Fra : johs

Dato : 25-03-03 23:56

Skal beholde win98 da jeg ind imellem simlocker (låser tlf. op ) og dertil duer kun win98.

Hvis jeg booter op på win98 ER min server så nede/lukket ?

løsning ?

Kommentar
Fra : Uffe29

Dato : 26-03-03 00:12

Du kan jo sagtens have web/ftp/dhcp/spil server, eller andre server services kørende under windows 98
IIS (Internet information services) er bare allerede en integreret del af win 2000 proff, men der findes også freeware som kan køre under win 98

Hvilken slags server vil du køre ???

Accepteret svar
Fra : Uffe29

Modtaget 60 point
Dato : 26-03-03 00:15

Er det webserver, og er du ikke til de vilde programmer, så er denne web-server lige sagen http://www.analogx.com/contents/download/network/sswww.htm
Marker ---> træk og slip ---> tryk start og man er igang
Bedst af alt......det er gratis at bruge

Godkendelse af svar
Fra : johs

Dato : 26-03-03 01:28

Tak for svaret Uffe29.

Det er sgu da nemt, men nok ikke så sikkert
Mvh. www.nielsen.esenet.dk

Kommentar
Fra : Misteryman

Dato : 26-03-03 01:35

Hmm.. Kan se jeg kom for sent til at besvare dit spørgsmål, men fair nok. Desuden kan du godt unlocke win2kkan jeg så sige som en sidebemærkning ;)

Kommentar
Fra : johs

Dato : 26-03-03 01:45

Jo men så skal jeg til at bøvle med userport ECT.....