/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / ADSL / Spørgsmål
10  CLAN 640
hlds.exe
Fra : Luctatic
Vist : 503 gange
200 point
Dato : 16-10-01 01:47

Jeg er ved at sætte en dedicated hl server op, men har det lille problem at
jeg ikke kan connecte til den. Jeg starter den op med:

hlds.exe -port 27015 -noipx

og det bliver gjort på computer med ip 192.168.1.2 hvor routeren selv skulle
videresende al trafik. Jeg har også prøvet at køre serveren på en anden
computer med ip 192.168.1.3 hvor UDP og TCP så blev NAT'et derover, men
stadig uden resultat. Folk udefra kan ikke få fat i serveren og jeg kan ikke
selv connecte hverken med ekstern eller intern ip.

Nogen der har et par guldkorn til hvad der er galt?

hlds.exe er version 4.1.0.8

==========
[Na]ZanZan
http://www.pcgame.dk/counter-strike - The Counter-strike Central
==========

Kommentar
Fra : Luctatic

Dato : 16-10-01 11:17

Nope - der står meget godt, men desværre ikke lige noget om det. Eller tak.

Kommentar
Fra : stincray

Dato : 16-10-01 14:30

du skal vist lige kikke lidt på router config´s da du selv skal åben porte til :27015 2701 27012 osv din server skriver hvilkene porte den har i starten af setup disse skal du åbne i din router da routere fra internets udbyderen er pre låst

Kommentar
Fra : stincray

Dato : 16-10-01 14:30

du skal vist lige kikke lidt på router config´s da du selv skal åben porte til :27015 2701 27012 osv din server skriver hvilkene porte den har i starten af setup disse skal du åbne i din router da routere fra internets udbyderen er pre låst

Kommentar
Fra : Luctatic

Dato : 16-10-01 16:25

Har haft port 27016 nattet videre til 192.168.1.3 både på UDP og TCP uden held.

Kommentar
Fra : stincray

Dato : 16-10-01 16:30

hmm bruger du software firewall ?

Kommentar
Fra : snippermanden

Dato : 02-11-01 11:25

Hejsa

Du er nok nødt til at beskrive dit LAN/WAN lidt mere. Hvem er din ISP, hvilken router hvordan ser dit interne netværk ud. Hvilket OS......

Det lyder meget underligt at du ikke kan connecte til den direkte (gætter fra at du prøver med en klient på dit interne LAN) Prøv eventuelt at køre en ikke dedikeret server og check om du kan se den fra en anden klient. Det lyder nemlig mest af alt som om din dedicated server slet ikke er startet?

Kører selv en HLDS på en Cisco 677 med NAT og port 27015 forwarded til ip 192.162.1.3

Kommentar
Fra : deurell

Dato : 03-11-01 10:00

du skal i hvert fald bruge udp og ikke tcp
jeg køre linux og min startsætning er ./hlds_l -game cstrike +maxplayers 12 +map de_dust +ip x.x.x.x:27015

ip'en skal være den interne ip
derefter har jeg på min (cisco 677) router sat denne nat entry:
(intern ip)x.x.x.x 27015 (extern ip)x.x.x.x 27015 udp
Og det virker sq.
Prøv det.

Hilsen Deurell

Kommentar
Fra : zorgzx

Dato : 13-11-01 12:53

Hvis det er TDC's pro@cess konfiguration, skal du have åbnet porten, den er lukket, og ikke køre på 192.168.1.2, men på alt over 3

Kommentar
Fra : Warboy

Dato : 27-04-02 00:12

Hej jeg ville bare lige vise dig min genvej

D:\hlserver\hlds.exe -game cstrike -port 27015 +maxplayers 14 +map de_dust -exec rcon -zone 8192 -ipx

og hvis det er tdc du har så køre nok med dhcp sat til også giver den dig en ip der hedder 192.168.1.6 og frem til 192.168.1.254

det var bare lige det jeg ville sige hej

Warboy