/ Forside/ Interesser / Fritid / Jagt / Spørgsmål
10  TheRealDe.. 4815
Hvad mener I om det.
Fra : bb1
Vist : 512 gange
100 point
Dato : 06-01-09 19:55

Kommentar
Fra : refi

Dato : 06-01-09 20:22

Citat
Hvad mener I om det

At det MINDSTE du kunne gøre var at skrive HVAD det handlede om....

Link man ikke aner hvad drejer sig om klikker man IKKE på....

Kommentar
Fra : ans

Dato : 06-01-09 20:54

Hvad mener I om det.

Det er da ikke til at finde ud af

Hvilket af de 83 spørgsmål mener du at brugerne på kandu skal tage stilling til ??????

Umiddelbart mener jeg at du skal finde et andet sted at "jage"

Ja ja ja jeg er klar over, at der på kandu er kategorien "jagt"

Men find dog et andet sted at jage. Du spammer kandu med alle dine jagtspørgsmål, som jeg tror, kun går ud på personfnidder.

Tag dig en kold tyrker og lad geværet hvile

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 06-01-09 21:06

Der er hvis noget I helt har misforstået

Trykker man på det link, som jeg har lagt op kommer man til et artikel arkiv. Det allerførste indlæg er en artikkel om krybskytterri. Det er den man skal tage stilling til.

Ønsker man ikke at deltage, så står det jo enhver frit for, at lade være, der er da mange spørgsmål, som bliver stillet her. Jeg ikke kan/vil svare på. Sådan er KanDu også

Så tag det nu helt roligt - ingen kan være forpligtet udover egne evner - heller ikke mig

Kommentar
Fra : tararam

Dato : 06-01-09 22:05

Jeg synes personligt slet ikke der skulle være jægere til i samfundet.
Som konger farer de rundt og bestemmer at her skal skydes vildt - der ellers ville være for meget af.

Hvordan kan vi mennesker der de sidste 100 år ikke har bestilt andet en at ødelægge naturen samt udslette tusindvis af dyrarter gøre os så kloge at vi skal bestemme hvad der skal leve og hvad der skal dø?
At man kan gøre det at dræbe til en sport, med tilhørende jagt frokoster har jeg aldrig kunnet forstå.

Næææ, en drøm kunne være flere dyr og mere natur, og så prøve at leve i harmoni sammen. Men den harmoni har mennesket jo allerede fået ødelagt.
Det var altså bare min personlige mening.

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 06-01-09 23:17

Hej Tararam.
Jeg forstår og respekterer dit synspunkt og altså din holdning. Der er desværre sket det i jægerkredse, at alt for mange bruger jagten som lejlighedsvis erstatning for golf - altså som ren og skær hyggeaktivitet. Den gennemsnitlige alder, hvor første jagttegn bliver udstedt, er også oppe på 36 eller 37 år. Det er blevet "trend" at gå på jagt.
Herved er det egentlige formål med jagten gået fløjten - nemlig den nødvendige regulering. For det er nødvendigt at regulere vildtet. Min skov er f.eks. komplet ødelagt af krondyr, dådyr og rådyr og afgrøderne er sunket med op til 15 %. Det gives der ikke kompensation for, og med de kornpriser vi får lige nu, er det en ulykke.
Der er også en anden side af sagen. Hvis en stor bestand af rådyr, harer etc. får lov til at vokse, så degenererer dyrene. Det har vi set før - f.eks. på Fyn, hvor rådyrene døde i hobetal. Sådan var det også en overgang med harerne.
Men grundlæggende respekterer jeg din holdning.

Annuller spørgsmålet
Fra : bb1

Dato : 11-01-09 23:41

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål

ans kan ikke finde ud af det og Toganeseren svare på noget helt andet.