/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
exe fil
Fra : johnl
Vist : 396 gange
100 point
Dato : 25-03-03 22:14

Jeg har modtaget en fil der hedder jdbgmgr.exe Jeg ved ikke hvad det er men når jeg forsøger at slette den installere den sig selv igen Der er en lille bamse med den jeg har fundet den ved et tilfælde da jeg fik af vide at den er en som installere sig selv og den går uden om div.virusscanner og firerwald. Jeg fandt den også i databasen og slettede den der men lige så snart vi starter op igen kommer den frem igen. Jeg skal lige sige at der køres med ME håber på povsivtiv svar.

mvh
John

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 25-03-03 22:22

Hej
Det er en system fil du skal endelig ikke skaffe dig af med den,det er ikke en virus.Det er ikke en du har modtaget den har været der hele tiden,det er som reglen en eller anden klovn der sender en e-mail som en spøg for at få
dig til at slette den.

Manse9933

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 25-03-03 22:32

Hej
Du kan være ganske roglig,der mange der har oplevet det samme.
Manse9933

Kommentar
Fra : summer

Dato : 25-03-03 22:32

Det er en såkaldt Hoax - en slags "narrevirus" for at få folk til at slette denne exe fil der skal bruges:
http://www.symantec.com/avcenter/venc/data/jdbgmgr.exe.file.hoax.html
Med venlig hilsen
summer

Kommentar
Fra : als

Dato : 25-03-03 22:33
Accepteret svar
Fra : summer

Modtaget 110 point
Dato : 25-03-03 22:34

I windows 98 ligger den her: C:\Windows\System og fylder kun 15KB
Får du problemer hvis du har slettet den, så sig lige til

Kommentar
Fra : als

Dato : 25-03-03 22:37

Hvis du HAR slettet den så kan du hente den igen inde på spywarefri.dk

Kommentar
Fra : Uffe29

Dato : 25-03-03 23:09

Johnl....hvis du er en kammerat så sender du en mail den anden vej med forklaring, og opfordrer dem til at gøre det samme osv.
Denne mail har jeg mødt for ca 2 år siden, og den har da sikkert eksisteret meget længere

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 26-03-03 01:13

Windows ME "tillader" ikke, at systemfiler slettes, så hvis du sletter
filen, vil den straks blive gendannet.

Godkendelse af svar
Fra : johnl

Dato : 26-03-03 07:24

Tak for svaret summer.men jeg har fået den slettet på min xp
mvh JOhn

Kommentar
Fra : als

Dato : 26-03-03 07:31

Hej johnl, jamen så gå dog ind på spywarefri under menuen "virus" der er et link nede på siden til et sted hvorfra du kan downloade den. Ingen problemer i det. Min kammerat gjorde det samme. Virker fint.

Kommentar
Fra : johnl

Dato : 26-03-03 07:47

Hej als.
der står da kun at vi ikke må fjerne den og skal kopier fra en anden pc med xp.

mvh
John

Kommentar
Fra : als

Dato : 26-03-03 07:55

Jeg prøvede lige at gå ind på siden. Der står "hente den her" og her er skrevet med rødt. Prøv at klikke på det så skal du se for så kommer du til downloadsiden. Der kan du hente den fil du mangler og der er også en anden fil, men den vedrører ikke dit problem. Kom endelig tilbage hvis du er i tvivl. Jeg skal nok hjælpe dig (også uden points. Det er jeg ligeglad med)

Kommentar
Fra : summer

Dato : 26-03-03 08:31

Det direkte link som als vil have dig til at se er her: http://adv-marketing.com/business/freebie.htm Jeg kunne forestille mig at den også skal placeres i C:\Windows\System ellers spørg igen
Ha' en god dag
summer

Kommentar
Fra : johnl

Dato : 26-03-03 10:12

Hej als er det spywarefri.dk den er jeg på men det står kun det i højre side jeg kommer ikke til noget sted hvor jeg kan downloden noget.

mvh John