/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Opdatering af antivirusprogr.?
Fra : cristian2
Vist : 713 gange
30 point
Dato : 06-01-09 17:51

Jeg får følgende meddelelse på min pc:
"Avast! antivitus 4.8.1290 [VPS 081230-0] rapporterer at denne funktion muligvis er forældet ..."

Selvom jeg opdaterer på ikonet: "Der er opdateringer klar til dig" og genstarter, bliver meddelelse ved med at komme.

1. Betyder det noget at opdateringerne er forældede, når jeg bruger "avast!"? Jeg troede netop at "avast!" forhindrede virus?
2. Hvordan opdaterer jeg i givet fald "avast!"?
3. Hvis jeg skal bruge et andet virusprogram - hvilket er så at foretrække?
4. Er der noget gratis program på markedet som er validt?

Kommentar
Fra : iah

Dato : 06-01-09 17:56

Du kan evt. afinstallere og så igen instalere hvis der skulle være kommet grus i maskineriet.
Avast plejer at virke upåklageligt.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 06-01-09 18:47

På min Vista skal jeg godkende hver gang den opdaterer.
H-klik på den blå kugle > programindstillinger med masser af muligheder.
H-klik og "start Avast"

Accepteret svar
Fra : miritdk

Modtaget 15 point
Dato : 06-01-09 19:26

højreklik og klik på opdater avs - bagefter det samme og klik på opdater program

opdaterer den ikke så prøv i første omgang at gå i kontrolpanel - tilføj/fjern programmer - vælg avast - klik rediger - når du får muligheden så klik på reparer og gentag opdateringen som før

hvis det er fordi din version er for gammel skal du afinstallere og installere en ny version hos avast (den skal som regel fornyes i version og oplysninger plus ny nøgle efter et til to år)

Kommentar
Fra : miksdk

Dato : 07-01-09 16:39

Højreklik på den blå kugle programindstillinger..opdater (basis. marker automatisk begge steder)...opdater forbindelser tilsluttet permanent.
Og den opdater selv til ny version.

Godkendelse af svar
Fra : cristian2

Dato : 14-01-09 00:44

Tak for svaret miritdk.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 14-01-09 10:36

velbekomme