/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Image file
Fra : Lesonal
Vist : 294 gange
70 point
Dato : 25-03-03 21:19

Hej er der nogen der ved hvordan man bruger programmet DriveImage.
Det eneste jeg skal bruge det til er at få lavet en såkaldt "recovery CD" som feks Amitech bruger. Jeg er nemlig eget træt af at hvis min computer går ned skal jeg starte helt forfra med windows ovs

Og kan det lade sig gøre at lave så man kan feks boote op direkte fra de recovery Cd,er man evt laver.

Jeg er ikke computer nørd, så hvis der var en eller anden kort om hvordan man laver det ville det være rigtigt godt.

Venligst Lesonal

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 25-03-03 21:21

Ja - den kan bruges på flere måder.
gem på cd eller gem på HD.
HD er det hurtigste.
Emesen

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 25-03-03 21:24

Jeg skal lige vide hvilken udgave Drive Image du har.
så skal komme med en opskrift til dig.
Emesen.

Kommentar
Fra : Lesonal

Dato : 25-03-03 21:27

Jeg har programmet PowerQuest Drive image 2002

Kommentar
Fra : Franksp

Dato : 25-03-03 21:29

Hej lesonal

Hvis din computer "går helt i ged" vil det være en fordel, at have din "recovery CD" på én CD-rom eller flere, og i det tilfælde SKAL du lave en boot-diskette i programmet Drive Image.
Du kan IKKE boote direkte fra den CD-rom du har lavet.

Med venlig hilsen
Franksp

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 25-03-03 21:34

Der kan bootes fra de to rescue disketter som laves af DI og derfra køres ind fra cd-rom men hvis du har et D:\ drev på din HD der er stort nok ca. halvdelen det dit program fylder kan det ligge der. Det er ikke tit at D - drevet ryger med ned.
Emesen

Kommentar
Fra : Lesonal

Dato : 25-03-03 21:36

Ok, Tak for det, hvad så med det der formateringen af hardisken gør den så også det under kørslen af de der "recovery CD,er

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 25-03-03 21:37

ja når den indlæses markerer du safe i genskab.
Emesen

Kommentar
Fra : Lesonal

Dato : 25-03-03 21:40

Tak, men det har jeg ikke, min HD er samlet og er på 40 GB,

Kommentar
Fra : Lesonal

Dato : 25-03-03 21:46

Ok, vil det så sige at det er sådan et program at Pc producenterne bruger, det sagde de til mig da jeg købte det, men de siger jo så meget, og programmet var temmelig dyrt, for det er det eneste at jeg skal bruge det til

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 25-03-03 21:54

Der kan være ca. 600 mb på en cd = ca. 1gb program, så kan du regne ud hvad det fylder. Du har vel lavet de to disketter fra DI. Du kan også bruge programmet til at genskabe di HD. Jeg bruger det tit. Men jeg skal skifte til XP for der ligger DI 2002 så jeg kan lave en køreplan til dig. Men det bliver ikke i dag.
Emesen.

Kommentar
Fra : Lesonal

Dato : 25-03-03 22:01

Tak, Det glæder jeg mig meget til, så kan det være at for mere ro i sindet, for det her har plaget mig rigtigt meget, da jeg som mange andre bruger min computer hver dag altså når den ikke går ned.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 26-03-03 02:11

Siden du har tænkt dig at lave en "recovery cd" så kan et brænder program som Nero osse lave en sådan nemlig under fil >> Brænd HD BAckup. Om den kan komprimere ved jeg ikke da jeg altid bruger Norton Ghost til recovery. Diskimage er naturligvis osse et af de gode programmer til dette formål Og lige tilsidst et lille tip. Hvis din cd brænder understøtter cd rw skiver og det gør vel de fleste nuomdage så brug cd rw skiver til dine recovery backups, så du sparer på de i danmark så dyre cd skiver. De kan nemlig bruges adskillige gange til backup formål i stedet for kun en gang.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 26-03-03 17:03

Du har lavet to rescue disketter
Start DI
Ingen markering i welkom.........
OK
Create Image
Selct drives
Marker den partition du vil gemme
Options (nede til venstre)
Her kan du comprimerings type
Marker "split image" når den skal den på CD-rom
Vælg størrelse pil ned til det medie den skal til
Du kan vælge forskellige former for sikkerhed eller alle til højre
Select Destinations
Nu bør du kunne se og markere din brænder
Lige oven over vises filstørrelsen som den vil gemme
Image filename er adressen på din CD rom brænder
Finish
Den fortæller dig nu hvor mange CD du skal bruge. (evt. CD-RW)
Yes

Restore Image køres fra de to disketter
Restore
Select Image file
Browse til CD-rom skiven
Vælg
Ok
Marker check for file sy.....
Select Destination (marker den gamle og dårlige partition)
Finish
Jeg har lavet mange rescue imager men ikke prøvet med brænder.
Jeg har en partition til at lægge imagefilerne på
Emesen

Når du er der, så se lige om der er mere end een partition ( en lille for oven)
Disk Operations
Her kan du ændre på din harddisk og bygge flere partitioner