/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Slægtsforskning / Spørgsmål
10  Varla 8031
Søger Anna Elisabeth Hansdatte
Fra : 2601
Vist : 766 gange
400 point
Dato : 06-01-09 10:19

Jeg søger Anna Elisabeth Hansdatter født 10 januar 1821 i Morud Skov, Vigerslev Sogn i Skovby Herred, Odense Amt.
Hendes far var Husmand og Skovfogde Hans Larsen og hustru Bodil Pedersdatter.

Det sidste jeg har på hende er FT 1850 hvor hun er 29 år og ugift og bor hjemme.

Jeg har gennemgået Afgangslisten for sognet da hun ikke er hjemme ved FT 1855.
Jeg kan ikke finde hende på FT i de følgende år.

Nogle der kender hende.

På forhånd tak.

Accepteret svar
Fra : Finn_Kyhn

Modtaget 410 point
Dato : 06-01-09 10:55

Jeg tror jeg har fundet hende i Paarup sogn:

Odense, Odense, Paarup, Villestofte by, et hus, 13, FT 1880, A4345
Navn: Alder: Civilstand: Stilling i husstanden: Erhverv: Fødested:
Hans Christiansen 63 gift husfader, husejer jordbruger Fraugde sogn, O. a.
Ane Elisabeth Hansdatter 59 gift hans kone Vigerslev sogn, O. a.
Bodelline Hansen 19 ugift deres datter her i sognet
Ane Marie Hansen 5 ugift plejedatter Vissenbjerg sogn, O. a.
Peder Rasmussen 74 gift husfader daglejer i agerbruget Vissenbjerg, Odense amt
Karen Pedersdatter 68 gift hans kone Skovshoved paa Sjælland

mvh
Finn Kyhn

Kommentar
Fra : senta

Dato : 06-01-09 11:06

Vigerslev Skovby Odense Vigerslev 1842 1891
opslag 10 nr. 4 viede
er det ikke din Anna Elisabeth Hansdatter der bliver gift med hans christensen af ???
senta

Kommentar
Fra : Finn_Kyhn

Dato : 06-01-09 11:26

Jeg læser vielsen som:
Ungkarl Hans Christiansen af Hofmansgave, 33 Aar, gammel.
Tjenestepige Anna Elisabeth Hansdatter af Morud Skov, 28 Aar gamel.

Kommentar
Fra : senta

Dato : 06-01-09 12:06

er det din ?
senta

Godkendelse af svar
Fra : 2601

Dato : 06-01-09 12:19

Tak for svaret Finn_Kyhn.

Det nå jeg sige. Du skal have mange tak for den store hjælp.

Med venlig hilsen

Kommentar
Fra : Finn_Kyhn

Dato : 06-01-09 12:23

Glad for jeg kunne hjælpe dig.

Kommentar
Fra : 2601

Dato : 06-01-09 12:39

Til Senta.

Jo det er min Mange tak.

Med venlig hilsen