/ Forside/ Karriere / Erhverv / Jura / Spørgsmål
10  jakjoe 2566
Fartbøde
Fra : Disi
Vist : 7458 gange
50 point
Dato : 06-01-09 10:03

Jeg blev snuppet d.6 dec 08 af en fotovogn ,men har indet hørt endnu .
Er der nogen frist på hvor lang tid der kan gå inden man modtager den

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 06-01-09 10:08

Inden for en måneds tid Det kan være at du er så "heldig" at billedet af en eller anden årsag er dårligt feks.at du lige drejer hovedet eller lign

Kommentar
Fra : Disi

Dato : 06-01-09 10:13

Det vil så sige i dag så ?

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 06-01-09 10:15

Måske men du vil måske af med de Penge for så ka du da få et kontonummer af mig

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 06-01-09 10:16

Du kan jo bare prøve at søge på www.politi.dk og der læse om det

Kommentar
Fra : ans

Dato : 06-01-09 10:17

Der er ikke en bestemt tidsfrist før du får tilsendt bøden.

Hus lige på at det var i julemåneden du blev taget i at køre for stærkt.

Der har været mange helligdage, men hvis du er "berettiget" til en bøde, så skal du nok få den.

Tålmodighed tålmodighed

Kommentar
Fra : ans

Dato : 06-01-09 10:18

Hus = Husk

Kommentar
Fra : kj

Dato : 06-01-09 10:22

Der kan går laaang tid, og måske er du så heldig at billedet er dårligt, og så hører du slet ikke noget.

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 06-01-09 10:23

Ups Ans ....lavede du en .....øh ......irriterende fejl .............

Kommentar
Fra : Disi

Dato : 06-01-09 10:26

Der må helt sikkert være en bestemt tidsfrist for såden noget !! man kan da ikke lade folk gå rundt i usikkerhed så længe

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 06-01-09 10:26

Jo når man er POLITI ka man ...Næsten alt

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 06-01-09 10:28

Jeg venter da på 8 måned på at høre nærmere om et klip med tilhørende girokort. Og den er blevet skrevet, så der er ikke noget med dårlig foto med i billedet (bogstavelig talt).

Kommentar
Fra : refi

Dato : 06-01-09 10:34

Citat
man kan da ikke lade folk gå rundt i usikkerhed så længe

Citat
Jeg blev snuppet d.6 dec 08 af en fotovogn

Hvad er du usikker på - du ved jo tilsyneladende det skete - så samme aften kunne du da begynde at spare op...

Bliver bøden mindre end forventet opsparing er det da rart med "bunden" til den næste "blitz"....

Kommentar
Fra : ans

Dato : 06-01-09 10:36

Citat
man kan da ikke lade folk gå rundt i usikkerhed så længe

Politiet giver dig mulighed for at spare sammen til bøden

Der har jo været mange helligdage i december måned. Du er sikkert ikke den eneste, der har fået en bøde.

Når de når til dig i bunken af bøder, så skal du nok få den tilsendt.

Kommentar
Fra : Disi

Dato : 06-01-09 10:46

Syndes altså ikke det er morsomt

Kommentar
Fra : refi

Dato : 06-01-09 10:57

Citat
Syndes altså ikke det er morsomt

Næh....

Men der er IKKE noget du kan gøre ved det....

Accepteret svar
Fra : scootergrisen

Modtaget 50 point
Dato : 06-01-09 11:20

Ja der er vist en frist på alt.. voldtægts sager kan også blive forældret. Men jeg tror nu ikke de har glemt dig, de trækker den bare for at øge din smerte....
Eller det ka da også være billedet ikke var tydeligt nok til at se nummerplade osv.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 06-01-09 11:27

Når Disi skriver

Citat
Jeg blev snuppet d.6 dec 08 af en fotovogn

Er Disi så ikke blevet standset af nogle betjente ????

Kommentar
Fra : Smokei

Dato : 06-01-09 11:41

Jeg blev snuppet d.6 dec 08 af en fotovogn ,men har indet hørt endnu .
Er der nogen frist på hvor lang tid der kan gå inden man modtager den

Hvad var din hastighed??

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 06-01-09 12:01

Sådan helt nøjagtigt

Kommentar
Fra : vvdriver

Dato : 06-01-09 12:12

Her er hjælp at hente DISI
Gør som du plejer. Når girokortet kommer,slå to streger på den og skriv: Annuleret

Citat
Spørgsmål
- Ubesvarede 1
- Besvarede 88
- Annullerede 16
- Slettede 0
Ialt 105

vvdriver

Godkendelse af svar
Fra : Disi

Dato : 06-01-09 12:22

Tak for svaret scootergrisen.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 06-01-09 13:13

Der kan i visse tilfælde gå flere måneder (har hørt om ½ år for nogen) før du modtager et bødekrav efter et møde med en kraftig blirz fra en fotovogn .

Kommentar
Fra : kj

Dato : 06-01-09 13:26

Jeg har prøvet at være udsat for, at der efter en vigepligtsovertrædelse til jeg fik indkaldelse til retten, gik 8 måneder.

Kommentar
Fra : Smokei

Dato : 06-01-09 13:46

Blev blitzet i maj 2007. Hvornår hører man så noget.

Svar.: Aldrig fordi hastigheden ikke var så høj så det udløste eet klip.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 06-01-09 16:12

Citat
Aldrig fordi hastigheden ikke var så høj så det udløste eet klip.

Ikke korrekt...du bliver kun blitzet såfremt hastigheden ER for høj

Men årsagen til, at nogen ikke hører noget, er hvis billedet ikke dur.......

Kommentar
Fra : Luke2000

Dato : 06-01-09 17:25

Du kan vel altid ringe derind og spørge.. Du går jo kun i usikkerhed fordi du ikke selv vil gøre opmærksom på det og ikke ved om du er taget.