/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Sikkerhedskopi mail+vigtige
Fra : 1991
Vist : 588 gange
500 point
Dato : 06-01-09 09:25

Hvor henter jeg mine e-mails adresser og andet godt som jeg
har på min disk.
Jeg har købt en ekstern disk og vil gemme de vigtige filer.
Jeg har Vista.
E-mails - mailadresser - netbank - ANDET ???

Kommentar
Fra : refi

Dato : 06-01-09 10:18

Start
Kontrolpanel
sikkerhedskopi og gendannelsescenter

Hvad er det lige du vil kopiere fra din NETBANK

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 06-01-09 10:29

Du kan jo markerer hele dit drev i Denne komputer og kopierer til din externe harddisk

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 06-01-09 10:32

ups var lidt hurtig der Går ud fra at det er din nøglefil fra bank og mailadresser og andet vigtigt hvis din puter sku gå ned ,så derfor lav en ekstra kopi af det hele så er det også dokumenter billeder hjælpeprogrammer firewall antivirus og meget mere du derved sikrer

Kommentar
Fra : refi

Dato : 06-01-09 10:39

Nøglefiler bør IKKE kopieres med mindre de skal bruges på andre komputere....

Jo flere kopier jo større risiko for misbrug...

Man kan ALTID få en ny....

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 06-01-09 18:59

Jeg har XP, men mon ikke det er samme fremgangsmåde:

Kopier mail: Start OE, funktioner - indstillinger - vedligeholdelse - lagringsmappe. Marker hele stiender står for oven og tryk Ctrl+C.
Tryk nu på annuller for at lukke det du har åben.
Tryk start - kør og sæt den sti ind du har kopieret med Ctrl+v - tryk OK.
Nu ser du alle dine mail på skærmen - rediger - marker alt - kopier
Sæt alle dine mail ind i en mappe du har oprettet på den elsterne HD.

Kopier adressekartotek: Start OE - filer - eksporter adressekartotek
Marker Tekstfil (semikolonseparerede værdier) - tryk eksporter - giv den navn (mappe på den nye HD) - gem - næste (marker de oplysninger du vil gemme) - udfør - ok - luk

Backup af mailkonto: Start OE - funktioner - konti - post - marker din mailkonto - eksporter (mappe på din nye HD) - gem

Nu er der taget backup at alle dine mail, adressekartotek og mailkonto. Så mangler du bare en backup af netbank.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 06-01-09 20:16

Citat
Jeg har XP, men mon ikke det er samme fremgangsmåde:

Citat
Jeg har Vista

NEJ - det er langt fra det samme hvis der bruges Winsows Mail....

Der findes SLET IKKE noget adressekartotek men kontaktpersoner (de har hver sin fil)

Citat
Så mangler du bare en backup af netbank.

Hvad vil du "backe up" i en netbank - Det ligger altsammen i banken

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 06-01-09 20:21

Refi når det er netbank så tager du fejl, jeg har taget backup af min netbank og det virker. Og det er banken derhar fortalt mig hvordan, og jeg skulle ikke have ny kode efter formatering. Men der er forskel fra bank til bank.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 06-01-09 20:32

Citat
jeg har taget backup af min netbank og det virker

Af HVAD...

Din netbank består KUN af en nøgle (1 fil)

Og som allerede skrevet er det ikke en god ide at have kopi af en sådan med mindre man bruger den på forskellige komputere..... (men selvfølgelig kan det da laves)

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 06-01-09 21:32

Yes det er jeg helt klar over. Og min sikkerhedskopi ligger på en ekstern HD i en mappe der er låst.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 06-01-09 21:39

Så må du blot håbe at du husker "koden"

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 06-01-09 22:43

Den ligger i den låste mappe flettet ind i et brev.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 06-01-09 22:52

Og programmet der "låser" mappen ligger på C: drevet....

Så når du skal bruge kopien kan mappen ikke åbnes

Kommentar
Fra : 1991

Dato : 07-01-09 09:55

Hvad står OE for ???
det ved jeg ikke.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 07-01-09 10:00

Outlook Express

Kommentar
Fra : refi

Dato : 07-01-09 10:01

Men den har du IKKE hvis du bruger Vista.....

Kommentar
Fra : 1991

Dato : 07-01-09 10:06

Jeg bruger Internet Explorer - hher står der ikke noget i den retning.
Hvad så ???

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 500 point
Dato : 07-01-09 10:17

Hvad så hvad ????

IE har ikke noget med sagen at gøre....

Ville du ikke lave backup ?????

Brug det program der er i VISTA....

Citat
Start
Kontrolpanel
sikkerhedskopi og gendannelsescenter

Der bestemmer du HVAD du vil lave backup af og HVOR du vil gemme det.....

Godkendelse af svar
Fra : 1991

Dato : 08-01-09 09:17

Tak for svaret refi.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 08-01-09 09:33

Selv tak....