/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Support
Fra : Højris
Vist : 1501 gange
50 point
Dato : 06-01-09 01:57

Hej !
er der nogle der keder Support@SafeAPPSoft.com
Jeg har dem tit i inbakken men sletter dem, da jeg ikke ved om det er noget junkmail
Den sidste så ud som følger.
Support@SafeAPPSoft.com,yourcomputerhas(unknovn)registryerrors(Basedonlastknownscan)

Det er da muligt at den har ret men hvor ved den det fra,jeg har ikke givet nogle tilladelse
til at scanne.
er det så junkmail eller en virus der gerne vil lukkes ind eller noget helt tredie. ?
Højris.

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 60 point
Dato : 06-01-09 02:15

Det er en spam mail som vil pådutte dig et i bedste fald uduelig program til at rense registreringsdatabasen, det kan du får bedre programmer til helt gratis, for eksempel TweakNow Reg Cleaner: http://www.tweaknow.com/RegCleaner.html
Lad være at åbne den mail, du risikerer at der er skadelig software som installerer sig selv, men hvis du er meget nysgerrig, så kan du højre klikke på mailen og klikke på Egenskaber, fanen Detaljer og klik på Meddelelseskilde, det er noget rodet volapyk, men ved nærlæsning kan du godt se hvad mailen handler om og det kan ikke skade din computer at læse mail på den måde

Kommentar
Fra : Højris

Dato : 06-01-09 02:37

Tak O.V.N. det havde jeg også en misser om.
Den må jeg lige dyrke når jeg kommer over på vista igen,jeg kan ikke læse dem her fra ubuntu.
Jeg vil lige lade den stå til en gang i morgen, måske andre vil se den.
Men så Højris

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 06-01-09 08:47

o.v.n har ganske ret - det er en mail der prøver at få dig til at åbne og dermed downloade et møgprogram(falsk antivirus program) der vil inficere din maskine så bare ud med den. Den indeholder noget skidt der vil lægge sig og så er du på den.Åbn aldrig sådan nogle mails.

hmmm o.v.n - tweaknow regcleaner du nu ikke til meget selvom nogen tror det - skal der er cleaner ind må det blive Ccleaner
http://www.ccleaner.com/

men her drejer det sig om at bruge den sunde fornuft og ikke klikke på den møg-mail

Hvis du har et spamfilter kan du markere den som spam - har du ikke kan du hente for eks cactus spamfilter - den virker upåklageligt
http://www.malwarecheck.dk/forum/viewtopic.php?t=135

Hvis du ved en fejl har klikket på mailen og den har været aktiveret så smut ind til malwarecheck og få din maskine renset -
http://www.malwarecheck.dk/forum/
lælg dit spørgsmål i kategorien hijackthis forum og følg først vejledningen

hvis du har webmail hos din udbyder kan du oprette både fælles og personligt spamfilter - hvor du lægger adresserne ind på sådanne mail - så ser du dem ikke igen

Kommentar
Fra : PS.BMW

Dato : 06-01-09 08:52

Hej

Det lyder spændene med H-klik på mail, er ofte i tvivl om indhold.

Når jeg H-klikker får jeg ikke mulighed for Egenskaber men Indstillinger
herunder Internetheadere som også er volapyk, er det det samme?

Mvh

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 06-01-09 09:00

det er slet ikke en god ide overhovedet at klikke - hverken højre eller venstre - men hvis du absolut vil så højreklik - egenskaber - detaljer - meddelelseskilde og her vil du kunne se teksten

pas nu godt på !

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 06-01-09 09:07

Citat
Det lyder spændene med H-klik på mail, er ofte i tvivl om indhold
nup du den cactus spamfilter jeg linkede til så kan du læse indholdet uden at være i tvivl og risiko

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 06-01-09 15:33

smut en tur ind på malwarecheck og få din log efterset - jeg har en mistanke om at du allerede har klikket på den infame mail

http://www.malwarecheck.dk/forum/index.php

kategorien hijackthis forum og læs vejledningen og følg den

Godkendelse af svar
Fra : Højris

Dato : 08-02-09 06:05

Tak for svaret o.v.n..

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 08-02-09 23:10

Selv tak, kunne du styre nysgerrigheden