/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Trådløs / Spørgsmål
10  peet49 1440
Trådløs i udlandet
Fra : liljo
Vist : 810 gange
100 point
Dato : 05-01-09 18:55

Vi står for at skulle 14 dage til syd Tenerife og vil gerne have vores bærbar computer med. Den kører trådløs herhjemme men vi vil gerne kunne gå trådløst også i udland. Hvad gør vi? har spurgt rejseselskabet som henviser til netcafeer men det er jo ikke det vi er interesseret i. Vil gerne kunne sidde på hotellet (som ikke har netforbindelse til kunderne) og logge trådløst på nettet.
Jeg udelukker på forhånd mobiladgang - grundet pris, men vil selvfølgelig gerne betale en rimelig pris. Den bærbare har indbygget trådløst netadgang og vi har også en usb Trendnet.
NB: for 1 måned siden var vi i tyskland hvor hotellet tilbød frit trådløst net.

mvh
Liljo

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 05-01-09 19:06

Du har jo konstateret det lader sig ikke gøre som du ønsker.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 05-01-09 19:06

Der skal enten være et hot spot på stedet som du kan få adgang til.
Eller du skal være heldig og hoppe på et åbent net.
På den Græske ø Skiathos kunne jeg se 8 muligheder med god forbindelse...........alle var låst.

Husk lige at der blandt de åbne net også er hackere som bruger det åbne net til at "lege" med din comp.

Til sommer er jeg så heldig at der i Hatzen er wireless net på alle værelser - gratis.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 05-01-09 19:11

Det bliver stadig mere og mere almindeligt med trådløst net på hotellerne . Gratis eller mod betaling; det er forskelligt.

Men lad dog computeren holde ferie,
Nøjes med lidt sms med dem derhjemme og nyd naturen.

du kan også købe en satellitterminal. så har du internet alle steder i verden. Hvis du kan nøjes med nogle få kb koster det ikke mere end resten af rejsen, selv om du er på al fritiden.

Sandsynligheden for at finde et sted udenfor hotellet, som du kan logge på er nær nul.

Accepteret svar
Fra : tararam

Modtaget 100 point
Dato : 05-01-09 20:26

Der er altid åbne wifi rundt omkring, også i udlandet. Jeg var på et hotel der ikke havde trådløs, men kunne alligevel komme på nettet via en anden trådløs i nærheden
Men du kan download en wifi scanner, der tjekker det område hvor du er
for åbne wifi muligheder. Det er gratis og du kan se det her.

http://www.makayama.com/easywifiradar.html

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 05-01-09 21:52

Haps tararam - den snupper jeg lige, til næste ferie.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 05-01-09 23:44

Beder I også om at få eftersendt regninger til ferieadressen så I ikke går glip af noget ?

På en 10-dages ferie sidste år brugte jeg vel sammenlagt to timer på netcafeer til at tjekke mails og tjekke ting der vedrørte min rejse....jeg rejser uafhængigt af rejseselskab.

Jeg vil tro at dem der bor lige omkring hotellerne i udlandet har opdaget hvor mange der prøver at bruge deres net og spærrer så af.

Godkendelse af svar
Fra : liljo

Dato : 06-01-09 13:54

Tak for svaret tararam. Vi prøver dit svar. Øvrige råd er ikke særlig seriøse
mvh
Liljo