/ Forside/ Interesser / Fritid / Madlavning / Spørgsmål
10  dova 6027
Opskrifter til Microbølgeovn
Fra : Franksp
Vist : 8998 gange
100 point
Dato : 25-03-03 20:44

Hello all my friends - I hope I have many

Hvor kan jeg på nettet finde gode opskrifter på mad lavet i microbølgeovn. Jeg har selv ledt efter nogle, men er ikke tilfreds med det jeg selv har fundet.
Jeg er også interesseret i at få at vide, om nogen af jer kender titler på gode opskriftsbøger jeg kan købe i boghandelen.
Herhjemme er det nemlig mig der laver mad altid, (min kone, som jeg elsker meget højt, kan ikke koge en kedel vand, uden at brænde den på) og da jeg på grund af mit arbejde får mindre og mindre "fritid", vil min madlavning fremover - til hverdag - foregå i microbølgeovn. (Også fast-food)
Et spørgsmål mere, hvad skal jeg købe af specielt udstyr (tallerkener, skåle m.m.) for der skal vel bruges specielle ting til denne ovn, og er der nogle specielle landsdækkende supermarkeder der har disse ting. Jeg kan da oplyse at jeg bor i Odense.

Jeg håber I kan hjælpe mig, da jeg i denne situation er en ren ren novice på 58 år.

De aller venligste hilsener
Fra Frank

Kommentar
Fra : solgaard

Dato : 25-03-03 20:51

hej frank

uha her var jo en hel masse..:! ved ikke om det er en af dem du har set men der er i hvert fald mange opskrifter..!

Held og lykke

Mvh

Solgaard

Accepteret svar
Fra : solgaard

Modtaget 110 point
Dato : 25-03-03 20:52

ups glemte linket sorry....

http://www.dk-kogebogen.dk/tilberedningsmetode-2.php?id=64

Mvh

Solgaard

Kommentar
Fra : michaelsmed

Dato : 25-03-03 20:55

Pølser kan faktisk godt lave i en mikrobølgeovn uden at blive vamle og fedtede ! tag en plastikskål ( skal naturligvis kunne holde til mikrobølger ), fyld den til den dækker det ønskede antal pølser, der skal ik låg på, men sørg for at ingen af dem kommer over vandet, for så springer den ret hurtigt ! Tiden kan jeg ik svare på, da jeg ik kender dine Watt, men jeg giver mine 5 min ved 700 watt !

Kommentar
Fra : michaelsmed

Dato : 25-03-03 20:55

Pølser kan faktisk godt lave i en mikrobølgeovn uden at blive vamle og fedtede ! tag en plastikskål ( skal naturligvis kunne holde til mikrobølger ), fyld den til den dækker det ønskede antal pølser, der skal ik låg på, men sørg for at ingen af dem kommer over vandet, for så springer den ret hurtigt ! Tiden kan jeg ik svare på, da jeg ik kender dine Watt, men jeg giver mine 5 min ved 700 watt !

Kommentar
Fra : michaelsmed

Dato : 25-03-03 20:55

Pølser kan faktisk godt lave i en mikrobølgeovn uden at blive vamle og fedtede ! tag en plastikskål ( skal naturligvis kunne holde til mikrobølger ), fyld den til den dækker det ønskede antal pølser, der skal ik låg på, men sørg for at ingen af dem kommer over vandet, for så springer den ret hurtigt ! Tiden kan jeg ik svare på, da jeg ik kender dine Watt, men jeg giver mine 5 min ved 700 watt !

Kommentar
Fra : solgaard

Dato : 25-03-03 20:58

du kan også bare tage en pølse vikle den ind i alm. køkkenrulle så den er lukket i alle ender det smager ganske udemærket.!

Kommentar
Fra : fjordglimt

Dato : 25-03-03 20:59

Hej Frank.

Du kan i boghandlen og i bogklubber finder bøger der er beregnet til mikrobølgeovnen også på biblioteket findes der også bøger.
Jeg ved ikke om du har Netto, Fakta, Bilka eller Imerco isenkram de har skåle og fade til ovnen, der findes også et stativ til bagekartofler hvis det var noget, jeg ved at Tupperware har produkter der er beregnet til ovnen og det er så smart at der er med ventiler så der slipper damp ud når der skal, hvis i har børn kan du købe specielle poser med popcorn som bare kommes i mikroovnen alt det står på posen, nå det var et lille sidespring, jeg håber at du kan bruge noget af dette her. HELD OG LYKKE MED DET.

Mvh. fjordglimt

Kommentar
Fra : solgaard

Dato : 25-03-03 21:00

hov lige et tip: hvis du skal lave popcorn i din nye microvn skal du ikke gå efter hvad der står på pakken af anvisninger men derimod lade den køre til de popper en i sek. så er de færdige

Held og lykke med madlavningen

Mvh

Solgaard

Kommentar
Fra : gch123

Dato : 25-03-03 22:20
Kommentar
Fra : ram2

Dato : 26-03-03 07:41

Hej Frankie.

Du har ret i, at der øjensynlig ikke er meget at finde på dansk om micro bølge mad.
Til gengæld er der en del på engelsk. Hvis du mestrer dette sprog, er der nedenstående en del links til bølgemad.

Rigtig god fornøjelse.

PS. Med hensyn til uddeling af point, så kender jeg så udemærket den følelse, at man gerne vil give alle eller dele - Men det kan man ikke. Du skal ikke tænke på mig, hvis det overhovedet kom på tale, jeg har så rigeligt. Giv dem til en, der ikke har så meget.

Hilsen
Ram2

http://hgic.clemson.edu/factsheets/HGIC3586.htm

http://www.acplace.com/recipes/microwave.htm

http://www.friedmansmicrowave.com/recipes/

http://www.rosewave.com/Recipes/MicrowaveDishes/Microwave.htm

http://members.amaonline.com/nrogers/Kitchen/microwave.htm

http://www.bajajelectricals.com/recipes/

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 26-03-03 07:58

Hej igen.
Jeg ku ikke lade være

Herunder en lille adresse, hvor der er er nogle opskrifter på dansk.

http://groups.google.com/groups?q=opskrifter+til+microb%C3%B8lgeovn+group:dk.kultur.mad%2Bdrikke&hl=da&lr=&ie=UTF-8&selm=3799ED6A.D3E60F31%40writeme.com&rnum=4

Ram2

Kommentar
Fra : briani

Dato : 26-03-03 10:38

Hej min gode ven Frank
Tillykke med din microovn,hvis du har fået købt en.
Måske du lige skulle tage en lille smut på biblioteket,mon ikke de har en del bøger man kan låne om opskrifter til microovne,så kan du jo finde de opskrifter du kunne tænke dig at lave,og så scanne-og printe opskriften ud.
Hej Ram2
Dejlig at se at du også kan komme med nogle meget gode kommentarer,både her og ved andre spørgsmål,de sidste par dage.
Jeg tror sku jeg har taget fejl af dig
Mvh og en forsat god onsdag begge to
Brian

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 26-03-03 19:53

Nej nej Brian.
Du har ikke taget fejl af mig. Jeg er pisseprovokerende, og fører mig frem i et bramfrit sprog, hvor retorikken er tilpasset kommentaren, tipset, eller indlægget jeg går ind i.

Det ville være ulideligt kedeligt, hvis vi alle førte os frem i pastelfarver med Nyrup Rasmusen retorik. Og du må da indrømme, at der kommer nogle lange og farverige meningsudvekslinger / debatter igang, når det tunge skyts bliver kørt i stilling.
Samtidig er det hamrende morsomt, at det stort set er de samme personer der går helt op i limningen. Det er ligesom at hive i snorene på en Mester Jakel dukke, og helt ærligt, disse personer tilfører jo alligevel ikke Kandu noget, der vil blive savnet

Så du skal ikke regne med, at der bliver lavet om på denne stil af hensyn til sarte sjæle, eller for den sags skyld Kandu.

Dette blot til orientering. Jeg vil ikke risikere, at Frankies micrøbølgetråd ender et andet sted end han havde tænkt sig.

Ram2

Godkendelse af svar
Fra : Franksp

Dato : 31-03-03 23:26

Tak for svaret solgaard.

Kommentar
Fra : Franksp

Dato : 31-03-03 23:29

Også tak til jer andre som svarede mig.
Jeg har købt en microbølgeovn med grill og det hele. En Bauknecht MCCD 4920