/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Silikone - bad.
Fra : Mosebaek
Vist : 1778 gange
50 point
Dato : 05-01-09 10:48

Har godt set en nylig stillet spørgsmål,i retning af min.Men jeg mangler svar på,hvilken middel der kan anbefales til rengøring/affedtning inden ny silikone ilægges.Det drejer sig om en bruseniche.

VH. Mosebaek.

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 05-01-09 11:25

Hej Mosebaek.
Leif har lige lavet det hos os og han brugte acetone.

Spurgte ham for en sikkerheds skyld.
V.H. Pia.

Hovedsagen er at det er 100% tørt inden du lægger noget nyt i siger klogeåge.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 05-01-09 11:32

Jeg har også svaret på noget tilsvarende fornylig, for mig var siliconefjerner, købt hos den loakle farvehandler for 39,95 lige sagen, fugen blev blød og kunne fjernes med en træpind. Som der står "Fjerner hærdet silicone fugemaaser og giver en siliconefri overflade" og det passer nogenlunde.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 05-01-09 11:42

Takker for foreløbige indkomne svar.En tvungen pause,til ved 16`tiden.Vender så tilbage.

Mosebaek.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 05-01-09 17:36

Trækker lige "accepten" lidt.

Acetone,er det ikke det jeg bruger til at fjerne neglelak,når jeg skal være mand igen.

Mosebaek.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 05-01-09 17:51

Jo, og acetone er også fint til at fjerne silikone, inden den hærder, her fra min vådrumssilikonepatron: "Rengøring af værktøj: Ikke hærdet silikone fjernes med acetone. Hærdet silikone fjernes mekanisk"

Accepteret svar
Fra : vagnr

Modtaget 50 point
Dato : 05-01-09 17:54

Ups, hvis du HAR fjernet silikonen er acetone fint til affedtning

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 05-01-09 18:16

Citat
Ups, hvis du HAR fjernet silikonen er acetone fint til affedtning

Det er altså rigtigt nok

Godkendelse af svar
Fra : Mosebaek

Dato : 07-01-09 07:54

Tak for svaret vagnr.Og til Piaskov,samt klogeåge.

Jeg må igang med projektet.

VH.Mosebaek.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 07-01-09 12:02

Selv tak og god arbejdslyst