/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Andet multimedie / Spørgsmål
10  miritdk 2644
Batch beskæring af billeder
Fra : Mutti15
Vist : 491 gange
100 point
Dato : 05-01-09 09:35

Som overskriften lyder, leder jeg efter et program der kan batch beskære alle mine .bmp så de bliver ens.

Gerne freeware hvis det findes.

Accepteret svar
Fra : bentjuul

Modtaget 110 point
Dato : 05-01-09 10:21

Det kan XnView og samtidig kan du se en guide til det her og der er også link til programmet
http://tips.bsjh.dk/xnview/

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 05-01-09 10:58

Mutti - er du sikker på, at det er beskæring af BMP-filer du ønsker?

Normalt er foto gemt i JPG-format!
Og beskæring er, at fjerne dele af billedet!

Så er det ikke, at du ønsker at nedsætte størrelsen af dine billeder?

Kommentar
Fra : Mutti15

Dato : 05-01-09 11:02

Nej, for skal bruge det til et firma jeg freelancer for. Det er bitmaps jeg arbejder i, da det ikke giver noget tab af kvalitet.

Og nej, det er heller ikke størrelsen.

De billeder jeg arbejder med bliver automatisk genereret med en ramme + lille text felt, og da det ville blive ret træls at skulle beskære 1000+ billeder indiviuelt, så ville jeg gerne have en måde at skære den ramme af så jeg kun har billedet.

Godkendelse af svar
Fra : Mutti15

Dato : 05-01-09 11:03

Tak for svaret bentjuul.