/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Automatisk opdatering af XP.
Fra : solem
Vist : 467 gange
95 point
Dato : 05-01-09 08:47

Jeg har xp med sp3 installeret. det hele har kørt uden problemer længe. Efter et besøg af "Virtumonde " - som er fjernet igen popper der en besked om at jeg ikke længere er beskyttet 100% , da den automatiske opdatering ikke er aktiveret. Jeg har prøvet - både via MS sikkerhedscenter - kontrolpanel samt services.msc , men min pc vil ikke slå automatikken til. Løsnings forslag søges.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 05-01-09 09:38

hent denne fil http://djlizard.net/software/Dial-a-fix-v0.60.0.24.zip - pak den ud og

1: dobblet-klik tandhjul
2: Tryk på "Flush softwaredistribution"
3: sæt flueben i "Fix windows update
4: Tryk go i nederste venstre hjørne
5: Lad den køre færdig
6: Genstart maskinen

nu bør du kunne opdatere

Kommentar
Fra : solem

Dato : 05-01-09 11:38

Hej.igen

Jeg har prøvet dit forslag.Både i normal tilstand og i fejlsikret tilstand.. Begge dele hjalp lige lidt-men kan det evt rets ved at køre sP2 ekller sp 3 en gang til.. ??

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 05-01-09 11:48

dial-a-fix burde have klaret det

hvordan fik du fjernet virtumonde ?????

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 05-01-09 12:13

Kom nu med det Miritdk, det der forum hvor man kan få hjælp til alting, der er også en kategori som hedder Andre computerproblemer det er lidt nemmere for supportere, når man kan bede om og ikke mindst tyde en logfil

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 05-01-09 12:15

det ved jeg sleeeeeeeeeeet ikke noget om o.v.n - fortæl fortæl

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 05-01-09 12:19
Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 05-01-09 12:23

NÅÅÅEEEEHHH der kan man se

ps... hvis virtumonde er fjernet af brugeren selv kan det være der - eller rettere er der sikkert noget skidt tilbage - så jeg vil i så fald anbefale at tilmelde på malwarecheck.dk - og lægge spørgsmålet i kategorien hijackthis forum og huske at læse vejledningen først

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 05-01-09 12:24

solem er du med endnu ?

Kommentar
Fra : solem

Dato : 05-01-09 12:28

Tak O V N
Prøver dette link...

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 05-01-09 12:32

solem - husk at sige ja til at få mail ellers skal du selv holde øje med forum hele tiden

Kommentar
Fra : solem

Dato : 06-01-09 09:23

Solem er her endnu. man må jo på job nu og da.
Mange tak for hjælpen O V N . Havde åbenbart ikke fået den sidste lille bid af virtu`n fjernet. Alt kører nu perfect...

Solem

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 06-01-09 09:26

hvordan fik du det fjernet ?

Kommentar
Fra : solem

Dato : 06-01-09 09:57

Med malware bytes som anbefalet

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 06-01-09 12:07

så langt så godt - men stadig - jeg vil anbefale dig at få checket en log hos malwarecheck.dk - du har allerede malwarebytes loggen klar - så du kan nøjes med at køre Ccleaner og derpå hijackthis og lægge loggen ind for at være sikker (tager kun få minutter) - du ved - symptomerne kan være væk - men der kan stadig ligge rester og lure på din maskine og det er jo ærgeligt