/ Forside/ Interesser / Fritid / Jagt / Spørgsmål
10  TheRealDe.. 4815
Hvad mener I
Fra : bb1
Vist : 736 gange
100 point
Dato : 05-01-09 05:16

De der har bedømt mit tip mener at det ikke er et tip,at man selv kan læse hvad der er foregået.
Så derfor lægges tippet nu op som et spørgsmål.

Hvad mener I om sådan en jæger: -------------------------------------------------------------------------------- http://www.jv.dk/artikel/579633 Hvis han er medlem af en jagtforening,bør han så smides ud.

Og nej jeg kender ham ikke - et mærkeligt spørgsmål i en bedømmelse

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 05-01-09 05:26

Han har helt klart gjort noget dumt. Han skulle i stedet for det våben han brugte have brugt et meget kraftigere, så haglene havde fortsat ud over havet hvor de ikke ville være til fare for nogen.

Kommentar
Fra : HFranzen

Dato : 05-01-09 06:44

Skulle ikke undre mig det er en Ballegård kender, men Ballegård du har fremlagt dit såkaldte spørgsmål på Jægerforbundets hjemmeside og der er ingen der gider svare dig, hvilke andre forums har du stillet det her spørgsmål? få dig et liv gå op og foder dit kronvildt.
FH

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 05-01-09 07:52

Beklager, men i mine øjne er der ikke tale om hagt, når man blot lader et våben og venter på et dyr er tæt nok på, til at man kan plaffe det ned. Begreberne jagt og jæger er stærkt overdrevne, og helt uden sammenligning adopteret fra folkeslag som vitterligt driver reel jagt, og derfor kan kalde sig jæger.

Jeg er ved at brække mig af grin, når man eksempelvis ser billeder fra den årlige kongejagt og lignende skuespil. Alle spidserne tumler rundt i bedste Holbergstil i grinagtigt tøj og udstyr med et impossant udtryk i hovedet...Man er vel en jægerhelt LOOOL. De dødelige jages i skoven for at klappe de fasaner op, som man indtil denne "store" dag oprinder har siddet i et bur og er blevet fodret. Har altså ikke en skid med vildt at gøre LOOOL Afslutningsvis lines ligene op, så alle kan se hvor store helte de er.

Nå men det har jo ikke noget med tråden at gøre som sådan, men det var da dejligt lige at sive ind med min mening om "jægere og jagt" hæ hæ hæ

Kommentar
Fra : Smokei

Dato : 05-01-09 09:11

Nu er det sådan at han var/er ikke den eneste idiot af jægere der findes.
Det er efterhånden en voldsom industri der skulle forbydes. Hvad fanden ligner det at
de store godser opdrætter og fodrer fasaner og ænder op på stratetiske steder i store
mængder for derefter at skyde dem når jagten går ind på de steder hvor de bliver fodret.
Der er sgu så mange fasaner at de er ved at falde over dem. FØJ.
Jeg boede et sted hvor der var eet vandhul. Hvert år når andejagten startede sad de der med fjer i hatten og skød på ænderne som de havde fedet op der, så nedslag fra haglene faldt ned i haven og på mit drivhustag. Det gik godtnok ikke itu, men det var pisse irriterende. Sådan en flok narrøve.

MVH Smokei

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 05-01-09 09:15

LOOOOOOOOOOL
Citat
sad de der med fjer i hatten
Ja de synes de ser drabelige ud, men aner ikke at de reelt ligner pausekovne fra Bakken

Kommentar
Fra : kryds

Dato : 05-01-09 09:55

Hvad er der lige gang i - er man ved at piske en stemning op. Har også set nævnte omtale i Vestkysten. Gud og hver-mand ved da efterhånden, at den slags skal tages med et vist gran salt. Hvis det er et must for at blive hørt eller set, så prøv at skabe den debat i avisens dertil beregnede spalter.
kryds

Accepteret svar
Fra : piaskov

Modtaget 50 point
Dato : 05-01-09 10:06

Citat
Nu må man jo ikke reklamere på Kandu

Ja manden må være sindsyg....

Men medlem af en jagt/skyttefroening er han da nødt til at være . Ellers kan ha jo ikke ha' en våbentilladelse.
Så ja naturligvis er det ud til højre med sådan en starut, han skal ikke omgås våben når han ikke har bare en lille smule mellem ørene

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 05-01-09 10:48

Guuud jeg troede det var en betingelse for at måtte kalde sig jæger i DK, at man ingenting havde mellem ørerne. Hvis man har noget mellem ørerne, kan man da ikke finde på at klæde sig ud som en drabelig kommandosoldat, skyde stoktamme hønsefugle, som er hidset op til lejligheden og så kalde sig jæger LOOOL

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 05-01-09 11:36

Manden var ikke på jagt men skød til måls efter granerne, står der så det må være ud fra det at jeg kommenterer, en våbentilladelse til en glatløbet haglgevær er enten et jagttegn eller medlemskab i en stytteforening, så hvor får du jagtforeningen ind i billedet ? Skytte foreningen kan smide ham ud (og dermed inddrage hans våben tilladelse) jeg har ikke nogen viden om jura, så jeg ved ikke om politiet kan bestemme at han ikke må have jagttegn (og våbentilladelse) men jagtforening ? Hvor er en sådan forening i det billede ? Og hvorfor skulle han så smides ud ? Han var som før skrevet ikke på jagt

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 05-01-09 11:42

Citat
stytteforening
hæhæhæhæhæ Det er netop lige hvad de har brug for...en støtteforening LOOOL

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 05-01-09 11:57

Hehe Klumme tastaturen er ikke hvad de har været vil du have jobbet som min korrekturlæser? Æren bærer lønnen i sig selv

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 05-01-09 12:03

HE HE ... Jeg takker for tilliden, men jeg nøjes med at more mig, når slåfejl giver en morsom mening

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 05-01-09 13:26

Citat Fra HR. HFranzen.Skulle ikke undre mig det er en Ballegård kender, men Ballegård du har fremlagt dit såkaldte spørgsmål på Jægerforbundets hjemmeside og der er ingen der gider svare dig, hvilke andre forums har du stillet det her spørgsmål? få dig et liv gå op og foder dit kronvildt.
Hans kloge og vise ord slut!!!!

Hvorfor ingen endnu har deltaget i DJ debat er klart og lige til. Der kan man ikke gemme sig bag fjollede navne og tro man annonymt kan svine andre til.

Men det kunne nu godt være du skulle se efter på medlemslisten i "Den lille forening"

Kommentar
Fra : HFranzen

Dato : 05-01-09 18:43

Hans kloge og vise ord
Det er godt der er noget du har fattet
Hvorfor ingen endnu har deltaget i DJ debat er klart og lige til. Der kan man ikke gemme sig bag fjollede navne og tro man annonymt kan svine andre til. OG????????????????????????

Baldegård du må lide under en eller anden form for kontaktbesvær siden du ligger sådan et spørgsmål op både det ene og andet sted på nettet og med din visdom og livserfaring kender du allerede svaret, det her får du ikke mange kokkehuer for.

Jeg er ved at brække mig af grin, når man eksempelvis ser billeder fra den årlige kongejagt og lignende skuespil. Alle spidserne tumler rundt i bedste Holbergstil i grinagtigt tøj og udstyr med et impossant udtryk i hovedet
Der er høj cigarføring.
HF

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 05-01-09 20:46

Hvad har det den kloge Hr. HFranzen skriver det minste med sagen at gøre? Er der nogen der jager kongen på fanø?? Sad han oppe i det træ tompen topskød?? Og var det kongens følge haglnedfaldet regnede ned over?? Er manden medlem af samme forening som Hr. HFranzen siden han ved så meget om sagen??

De der har kontakt besvær er da dem, der råber æv-bæv for derefter at gemme sig bag falsk navn!!
Du skulle danne en landsdækkende forening for dem. De bliver snart jaget vildt, hvis man da skal tro hvad JP skriver i dag!!

Men det er klart du bliver ved og ved og ved for det er jo med, at få en naturlig gang, hvis man har skidt i bukserne og ikke ønsker at blive opdaget
Tag du nu hellere her i det nye år, at stoppe alt dit personfnider op i r...., sæt dig så ned og tænk dig om rigtig længe, så det ikke slipper ud forløblig, det er muligt du bliver lidt rød i hovedet, men skulle trykket blive for højt, så stik en pind i øret - det sker der i dit tilfælle indtet ulykkeligt ved
. For det er ikke noget af værdi, der kan slippe ud i den ende af dig

Kommentar
Fra : HFranzen

Dato : 05-01-09 22:05

Hvad har det den kloge Hr. HFranzen skriver det minste med sagen at gøre?
Der er fordi jeg ved at du Baldegård burde lade være med at stille indlysende spørgsmål, som du godt kender svaret på.

Sad han oppe i det træ tompen topskød
Det hedder topskud

Tag du nu hellere her i det nye år, at stoppe alt dit personfnider op i r....,
Nøøøøøøøøøøøøøøj da, sikke du kan, nu kan du også bruge latrinær udtale, du overrasker gang på gang, du kan nu fremføre dig med et nyt slogang, Baldegård nu med latrinær udtaleGå ind på Jægerforbundets hjemmeside og få sagkyndige folk til at svare på dit spørgsmål, som du har stillet derinde, man kan undre sig de ikke gider svare dig, men mon ikke du kan ringe til en ven og få ham til at svare dig
HF

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 06-01-09 00:01

Jo da - det har jeg jo lært af dig. Tompen på Fanø skud da ikke toppen af et grantræ?
- og vedrørende resten, så prøver jeg blot at følge Jeres sprogbrug i håb om, at I så fatter, at personfnider handler det ikke om, men ak og ve mod tåber og dumhed kæmper selv guderne forgæves

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 06-01-09 21:33

Det er jo selveste sagen, hr. montør Knudsen. Du bruger samme åndsvage teknik her på siden. Er du klemt, så stiller du en masse spørgsmål som du tror du selv kender svaret på. Og så starter balladen, når det viser sig, at du intet ved. Det vil du nemlig ikke indrømme.
Nu bringer du et komplet latterligt emne på banen, om en dumsmart jæger der skyder lidt til nogle trætoppe. Min faster har fortalt, at dine naboer ofte har været irriteret over dine egne forsøg i baghaven og din garage. Du er jo ikke en skid bedre. Man skal altid passe på ikke at pudse glorien for meget - gamle dreng.

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 06-01-09 23:38

Jeg er glad for at du anerkender, at det er en åndsvag teknik I har anvendt og helt ærligt synd din gamle tante skal blandes ind i det. I Løsning, hvor jeg ikke bor er de meget hellige og det er måske grunden til, at hun ikke kan li` dit besøg.

Kendskab til havd mine naboer mener om mig har hverken du eller din tante...

Godkendelse af svar
Fra : bb1

Dato : 11-01-09 23:46

Tak for svaret piaskov.