/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Trådløs / Spørgsmål
10  peet49 1440
USB modem til Stationær PC.
Fra : hms
Vist : 702 gange
200 point
Dato : 04-01-09 23:01

I forbindelse med jeg har overdraget vores stationære PC til vores søn, har vi oplevet en del problemer med at få PC'en til at fungere. Grunden er at han har abonnement hos TDC på en Acer notebook , og derfor anvender det tilhørende Huawei E180 USB modem til den stationære HP også.

Problemet er at PC'en simpelthen ikke vil starte op igen efter at have været slukket. Og det uanset om modemmet kobles fra eller ej. Skærmen er bare sort og den kommer ikke videre. Medicinen er så at sætte installations CD'en i igen og lade den re-boote. Derefter kan man installere USB modemmet igen og alt virker indtil PC'en har været slukket og skal states op igen. Det skal lige tilføjes at den fungerer perfekt med almindeligt TDC-bredbånd.(Er testet)

Simpelthen en irriterende fejl, og jeg er noget på bar bund m.h.t. fejlløsning. Håber nogen her kan nikke genkendende til teksten.

På forhånd tak.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 05-01-09 00:11

Hvad er det nu for et styresystem den kører?

Kommentar
Fra : hms

Dato : 05-01-09 08:20

Nå ja ,det glemte jeg at fortælle . Det er Windows XP-Pro

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 05-01-09 14:49

Han kan ringe til TDC's support, de er dode til at hjælpe.

Kommentar
Fra : hms

Dato : 05-01-09 18:01

Tuuusind tak for hjælpen. Det havde jeg aldrig gættet !

Jamen , det vil vi prøve , hvis ikke der kommer flere efter de 200 point !

Accepteret svar
Fra : eliminator

Modtaget 200 point
Dato : 05-01-09 22:25

Prøv at sætte bios'en til at der ikke må bootes fra CD-drev samt USB-drev.

Godkendelse af svar
Fra : hms

Dato : 05-01-09 22:33

Perfekt svar. Tusind tak. alt virker nu