/ Forside/ Interesser / Fritid / Foto / Spørgsmål
10  Nordsted1 2955
Hvor er billederne?
Fra : mazda929
Vist : 504 gange
50 point
Dato : 04-01-09 21:34

Hej alle og godt nytår
Jeg har foræret min kone et Nikon Coolpix s210 Digi. Nu er det bare sådan at når man tager et billede så gemmer det det ikke. Jeg mener ellers ikke at der kan være de store problemer, isæt batteri og tryk på knappen.
Kameraet har været derovre hvor det er købt, og de siger at det virker, men fjolset har ikke tjekket om der kom noget billede, han påstår at man kun kan se det hvis man kobler kameraet til en pc, sådan noget vrøvl. Tænk hvis man havde været i foreks. Irland og har tagetbilleder, siger man så - jeg glæder mig godt nok til og komme hjem og se om der er noget på kortet -.
Jeg skal lige tilføje at det var mine forældre der var ovre med kameraet, jeg havde ikke ladet ham slippe med den forklaring. Jeg HAR prøvet at tage billeder med kameraet, men det skriver at der ikke er noget billede i den interne hukommelse, og det samme gør sig gældende med SD-kortet. Så hvad siger i til det??
M.v.h.
Mazda929

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 04-01-09 21:37

Billederne kan gemmes i kameraets hukommelse eller sd kort.
Se lige efter indstillingen hvor billederne gemmes

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 04-01-09 21:39

Har i defineret om det skal gemme på en harddisk eller på et SD kort.
Der står i produktbeskrivelsen at det har intern hukommelse, så i kan gemme på kameraet uden at bruge kort. Men i skal fortælle kameraet hvad i vil, det skulle jeg med mit kamera.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 04-01-09 21:41

Så skal brugsanvisningen studeres

Kommentar
Fra : mazda929

Dato : 04-01-09 21:57

når du sætter SD-kortet i , overtager det automatisk oplagringen af billeder, jeg har prøvet SD-kortet i mit eget HP Photosmart uden problemer, men det nye vil ikke virke.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 04-01-09 22:00

Ikke sikkert det kamera overtager automatisk.

Læs dog brugsanvisningen eller kameraets setup.

Kommentar
Fra : Sønder

Dato : 04-01-09 22:07

som Teil siger: Når man er en mand og alt andet er forsøgt: Læs brugsanvisningen!!

Kommentar
Fra : mazda929

Dato : 04-01-09 22:14

Det er det jeg har gjort, der står at SD-kortet aut. overtager oplagringen

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 04-01-09 22:43

Jeps, der er ikke nogen "reservetank" i form af den interne hukommelse når SD-kortet er fyldt op, medmindre man piller kortet ud, så er der 16 mb til rådighed, jeg ved ikke med de mere avancerede om man kan skifte med et tryk.

PS. Hvor mange billeder mangler Du fra Irland, jeg har langt over nogle stykker efter 6 rejser derover

Kommentar
Fra : mazda929

Dato : 04-01-09 23:00

LuffeA
kameraet har en intern hukommelse på 52mb, mærkeligt tal men det står der altså. Det kan jo være at der skulle have stået 32 mb

Irland, der har jeg aldrig været, men det står øverst på min liste

Accepteret svar
Fra : LuffeA

Modtaget 50 point
Dato : 04-01-09 23:14

Der er 16 mb i mit foregående + nye kamere, er også nævnt på mange af dem man kigger på, men der findes nok også typer med mere.

Og Mazda, Du skriver blot i min private hvis Du vil have tips og tricks om Irland

Godkendelse af svar
Fra : mazda929

Dato : 04-01-09 23:31

Tak for svaret LuffeA.

Kommentar
Fra : mazda929

Dato : 04-01-09 23:35

Til LuffeA

Jeg glemte at sige tak for tilbuddet om Irland, det vil jeg helt sikkert tænke over

Tak for nu

mazda929

Ps: Også tak til de andre deltagere

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 05-01-09 01:02

Til tjeneste...

Jeg kan nu ikke se om Du fik et svar på om kameraet er defekt, altså vil gemme billederne.

Der burde være en skifteknap billede-video-billedtagning, hvis man går ind i billede kan det ses umiddelbart efter skuddet uden at man skal ind i menuen først.

Kommentar
Fra : mazda929

Dato : 05-01-09 08:40

Jeg ringer til dem i dag, så må de kontrollere det rigtigt

Der er også sådan en funktion, og jeg ved fra mit HP Photosmart at det viser billedet i nogle sekunder, med det samme at det er taget