/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
Probæem med Sygate Firewall!
Fra : gekkin
Vist : 264 gange
10 point
Dato : 25-03-03 18:39

Hej

Jeg har i et godt stykke tid kørt med Sygate Personel Firewall 5.0 uden de store problemer. Når Win XP har startet op, gik der som regel kun et øjeblik inden jeg kunne se at Sygate også var "på" (vha. et lille ikon i bunden af højre hjørne). Men når jeg nu starter maskinen op er der ingen tegn på at Sygate kører. Jeg har forgæves prøvet at launche det manuelt, men ingenting sker.

Hvorfor??

På forhånd tak

Gekkin

Kommentar
Fra : kaad1

Dato : 25-03-03 18:43

Jeg ved ikke hvad der er galt, men prøv at brug en anden firewall som f.eks. zonealarm som virker kanon...............

Kommentar
Fra : kaad1

Dato : 25-03-03 18:43

Jeg ved ikke hvad der er galt, men prøv at brug en anden firewall som f.eks. zonealarm som virker kanon...............

Kommentar
Fra : DK93

Dato : 25-03-03 19:14

Jeg kører med Zygat og har kørt længe uden problemer. Prøv en reinstall:
http://soho.sygate.com/free/default.php
Du er selvfølgelig sikker på det ikke er pro du har haft (30 dage)

Kommentar
Fra : dr_scooter

Dato : 26-03-03 00:47

Sygate er en af de bedste firewalls derude... men jeg kan snildt anbefalde BlackIce som er den ultimative firewall der findes.... har kun to ord om den: PRØV DEN

Mvh dr_Scooter

ps. havde samme problem med sygate, jeg installerede den bare igen, og så virkede det....

Kommentar
Fra : als

Dato : 26-03-03 07:50

I værste fald er den deaktiveret af en virus, men jeg vil også sige som dr_scooter: Prøv at geninstallere den. Ellers anbefaler jeg danske BitGuard til ca. 400,- kr. Du får hvad du betaler for og den må ikke sammenlignes med Sygate, ZoneAlarm og lign. mvh als

Kommentar
Fra : summer

Dato : 26-03-03 08:38

Det er selvfølgelig rigtig som als skriver, at man får hvad man betaler for, men det er vel også lidt en vurderingssag hvad man har behov for. Det er jo ligeledes også smag og behag/personlig vurdering, hvilke freeware firewalls der er bedst. Jeg brugte engang Zonealarm, men brød mig ikke om den, skiftede for ca. 1 år siden til Sygate Personel Firewall 5.0, og er stadig glad for den. Tjah sådan er det nok.
Go'moren til alle
summer

Kommentar
Fra : als

Dato : 26-03-03 08:58

Jeg er helt enig med summer. Af gratis software-firewalls finder jeg også at Sygate er bedst. Har brugt den tidligere. Det afhænger lidt af ens temperament og hvad man har liggende på puteren hvilken firewall man har behov for. Da jeg har diverse netbanker liggende for boligforeninger mv. er det nødvendigt for mig at være rigtig godt sikret, og jeg føler her at BitGuard lever op til kravet og økonomien for hvad jeg vil ofre på en firewall. Så vi er ikke uenige på det punkt summer.

Kommentar
Fra : eatfinn

Dato : 15-04-03 20:29

Helt enig med både summer og als, kører selv med sygate på min xp, jeg kan ikke anbefale zone-alarm.
Den kan blokere for din internetforrbindelse!
Eatfinn