/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Vectra 89, autochoker
Fra : boje1904
Vist : 618 gange
100 point
Dato : 04-01-09 15:41

Hej
JEg har problmer med at forstå Autochokeren på min Vectra A, 1.6 liter (motor: 16SV, karburator Pietburg)
1) Hvilken fjeder får autochokeren til at aktiverer? Er det spiral fjederen i kølevandshuset eller får den hjælp af andre fjedre? Og evt hvilke??
2) El varmen til spiralfjederen hvor får den stel fra, jeg kan kun måle at den får plus via ledningen i midten, men ikke at den får stel. Mangler jeg en ledning eller???

Venligst dem som ikke har noget sagligt til dette undlad at svarer, jeg har være ved mekaniker og alle de andre ting, jeg ønsker bare at få svar på spørgsmålene og blive lidt klogere!

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 04-01-09 15:47

Motoren er stel
alimak

Accepteret svar
Fra : vectra20

Modtaget 110 point
Dato : 04-01-09 16:01

Nej den får ikke hjælp fra andre fjedre. (bimetalfjeder) er det korrekte ord.
Nej du mangler ikke en ledning, den får stel igennem chokerhus og blok.
Håber du blev klogere.?

Godkendelse af svar
Fra : boje1904

Dato : 21-01-09 19:57

Tak for svaret vectra20.
Du har ret der er kun bi-metal fjederen til at hjælpe. Men resten går lidt "træls" så efter en grundig rengøring og tilpasning virker det igen!