/ Forside/ Karriere / Penge / Økonomi / Spørgsmål
10  alka 1803
Boliglån
Fra : hhfghfghfh
Vist : 627 gange
20 point
Dato : 04-01-09 12:00

Jeg skal inden længe have taget et boliglån, og det gælder om, at jeg får det sikrest mulige lån. Jeg skal ogå have den sikrest mulige bank, så jeg er villig til at skifte min nuværende ud med en anden.

Jeg skal have hjælp til følgende overvejelser:

1. Flexlån, fastforrentet lån eller garantilån?
2. Lån i euro eller i danske kroner?
3. Med eller uden afdrag?

Mit eget indtryk er, at et fastforrentet lån i danske kroner med afdrag er den bedste løsning. Så kender man sine udgifter på forhånd, og et afdragsfrit lån er blot en udskydelse. Alt i alt får det en til at sove bedst om natten, men det er også den dyreste løsning.

Jeg tror, at Danske Bank er den bedste, fordi de ejer Realkredit Danmark, og den er også meget solid, idet den meget kendte direktør, Peter Straarup, sidder ved roret.

Hvad siger I om mine betragtninger?

Accepteret svar
Fra : piaskov

Modtaget 30 point
Dato : 04-01-09 12:05

God søndag til dig og så.

Citat
Mit eget indtryk er, at et fastforrentet lån i danske kroner med afdrag er den bedste løsning.

Det er vi i hvert tilfælde glad for. Vi fik det lavet da vi købte det nye gamle hus.
Nordea kredit har vi og samtlige vores bankting bliver ordnet der.
Yderligere har vi så Tryg forsikring og der er yderligere rabat når vi benytter Nordea.

Kan kun sige godt om dem.

Godkendelse af svar
Fra : hhfghfghfh

Dato : 04-01-09 12:22

Tak for svaret piaskov.

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 04-01-09 12:23

Håber du kan bruge det.

Kommentar
Fra : Thomas.Haugaard

Dato : 04-01-09 12:29

Kig på Mybanker

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 04-01-09 14:12

Citat
Mit eget indtryk er, at et fastforrentet lån i danske kroner med afdrag er den bedste løsning. Så kender man sine udgifter på forhånd, og et afdragsfrit lån er blot en udskydelse. Alt i alt får det en til at sove bedst om natten, men det er også den dyreste løsning.

Helt enig.Denne recept,har vi altid brugt.Og selv om renten er lidt højere i perioder,hjælper skatten trods alt på det.
Citat
Jeg tror, at Danske Bank er den bedste, fordi de ejer Realkredit Danmark, og den er også meget solid, idet den meget kendte direktør, Peter Straarup, sidder ved roret.

Også det kan jeg genkende:Vi har haft Danske Bank og Realkredit Danmark,i mange år.
Er godt tilfredse.

VH.Mosebaek.