/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Til Eyvind
Fra : michael_30
Vist : 596 gange
300 point
Dato : 03-01-09 18:26

Nåde ikke at tildele point
http://www.kandu.dk/Spg125028.aspx

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 03-01-09 18:58

Først må du lige fortælle hvor langt du er nået med at partitioner din harddisk.
Har du diskettedrev. på den comp du skriver fra og på den der skal installeres.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 04-01-09 00:50

Eyvind hvorfor fortæller du ikke om Gparted ? Så vidt jeg husker så har du selv lagt et tip om det, Michael_30 prøv at se her hvad du kan ganske gratis, den er mindst lige så god som betalings programmet Partion Magic: http://gparted.sourceforge.net/screenshots.php ikke spor vanskelig når man har lært den at kende

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 04-01-09 09:49

O.v.n. - jeg vil hellere ha' at du fortæller om det.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 04-01-09 10:47

Jamen spørgsmålet er rettet til dig Eyvind så kom bare frit frem

Kommentar
Fra : michael_30

Dato : 04-01-09 16:52

Citat
Eyvind hvorfor fortæller du ikke om Gparted ? Så vidt jeg husker så har du selv lagt et tip om det, Michael_30 prøv at se her hvad du kan ganske gratis, den er mindst lige så god som betalings programmet Partion Magic: http://gparted.sourceforge.net/screenshots.php ikke spor vanskelig når man har lært den at kende

Lyder fint, får først tid til at prøve det i næste weekend Men så skal det også afprøves

Kommentar
Fra : michael_30

Dato : 04-01-09 16:59

Citat
Først må du lige fortælle hvor langt du er nået med at partitioner din harddisk.
Har du diskettedrev. på den comp du skriver fra og på den der skal installeres.

Jeg har pt. installeret XP pro, hvor jeg har delt harddisken i 2. Men det er begge ntfs Partitioner.
Jeg skal jo have 1 Fat32 partition til Windows 98 og 1 ntfs Partition Win XP for at kunne kører dem begge?

Lige et spørgsmål ved siden af. Kan man overhovedet få nogen opdateringer til Windows 98, eller kan det ikke skaffes mere?

Kommentar
Fra : michael_30

Dato : 04-01-09 17:00

Citat
Har du diskettedrev. på den comp du skriver fra og på den der skal installeres

Ja, det har jeg....

Accepteret svar
Fra : Eyvind

Modtaget 300 point
Dato : 04-01-09 17:08

Der ligger lidt opdateringer et eller andet sted til w98

Men din harddisk bør se sådan ud:

[ ( win98....2 GB) (win XP .......NTFS ) ( Lager FAT 32 ) ]

Win 98 bør lægges ind først.

Ps. Jeg finder lige 2 disketter du kan bruge.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 04-01-09 17:09

Nej det er flere år siden de sidste opdateringer blev lavet til Windows 98, men dem der er kan du vist stadig hente

Godkendelse af svar
Fra : michael_30

Dato : 15-03-09 08:35

Tak for svaret Eyvind. Jeg kom aldrig videre med projektet. Så jeg beholder bare xp på pcen. Du skal have mange tak for hjælpen