/ Forside/ Teknologi / Netværk / Andet Netværk / Spørgsmål
10  dk 1610
NETVÆRK
Fra : Benjamin.Hansen
Vist : 655 gange
500 point
Dato : 03-01-09 17:41

Jeg er lidt fatsvar mht til Fatsvag med hensyn til Vista

Efter at have instaleret ny internetudbyder med trådløs Kryptering koblet mig trådløset op

Har jeg under netværk nogle PCer vist som jeg ikke kan få adgang til, helst var jeg helt fri for at se dem. Det er følgende der vises under Netværk

RADO-PC / Workgroup / Netværksplacering Perspektiv bredbånd
JESPER-PC / Workgroup / Netværksplacering Perspektiv bredbånd
Azureus / Workgroup / Netværksplacering Perspektiv bredbånd
Frederikolse-PC / Workgroup / Netværksplacering Perspektiv bredbånd
min egen / omdøbt / Netværksplacering Perspektiv bredbånd

Hvad er årsagen til at de vises, kan de slettes. Det er jo lidt trist, hvis jeg skal opsætte en router mere for ikke at dele filer med hele Perspektivbredbånds netværk....

Er det mig der har misset noget -?

vh Benjamin

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 03-01-09 17:41

Skod man ikke kan rette slå fejl...

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 03-01-09 17:43

De er ikke inde på dit netværk, men er blot tilbgængelige som mulige brugere i dit netværk.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 03-01-09 17:45

For jeg går ud fra at det ikke er nogen i dit eget hus eller inden for dine egne vægge, der er listet op.

Kommentar
Fra : scootergrisen

Dato : 03-01-09 17:45

hvis du har trådløst så kan det muligvis være dine naboers computere som du kan se.

Eller hvis du bruge sådan noget fælles internet i en opgang med flere lejligheder så kan det måske være derfor.

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 03-01-09 17:51

De er placeret i
Netværksplacering Perspektiv bredbånd

Sætter jeg egen router, imellem er de væk. 10.10.10.1

Det lidt som om at Perspektivs bredbånds router, ikke lukker af men blot er trådløst modem...

Jeg gider bare ikke dele mine mapper på mine 2 PCer med andre, det kan man jo let komme til hvis man tillader fildeling på netværket....

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 03-01-09 19:09

Hvad kalder du din arbejdsgruppe.........................helst noget unikt.
Start > netværk > netværks og delingscenter (oppe i værktøjsbjælken)
Så får du lidt muligheder.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 03-01-09 19:10

Ok - nu så jeg at du allerede havde omdøbt.

Accepteret svar
Fra : Fijala

Modtaget 500 point
Dato : 03-01-09 19:56

Jamen hvis det hjælper at sætte din egen router på efter så er det vel bare at gøre det.

Eller er det muligt for dig at lave MAC filtrering i din Perspektiv Opkobling

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 03-01-09 20:49

Fijala - jeg tror den "deling" ligger længere væk, og nok er urørlig.

Det var nok ikke lige den opkobling jeg ville havde drømt om.

Godkendelse af svar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 03-01-09 20:56

Tak for svaret Fijala.
Så tror jeg jeg fandt løsningen... Det er bruger der ligger på bagsiden af ADSL modem.

De ligger der også, når jeg tilgår modem via kabel med trådløs disabel og trådløs slukket på PC.

Det er var dog rart hvis Perspektiv bredbånd havde oplyst om at, Router ikke er opsat som router med som accespoint. Det skulle lige finde ud af inde i Routeren. Den sælges som router.

Man lære hele tiden noget nyt. Nu har jeg sat min egen router imellem nu virker det som jeg gerne vil have det til.

Jeg har ikke lyst til at dele filer med alle på Perspektiv bredbånd.

Tak for hjælpen og psykisk backup