/ Forside/ Interesser / Hus og have / Vand og VVS / Spørgsmål
10  e.c 2605
Så der varme i, så ingen varme
Fra : nosunshine5
Vist : 649 gange
100 point
Dato : 03-01-09 15:35

Radiatoren her i huset er besat.
De har varmet fint indtil nu. I stuen er der tre. De vil ikke varme. I værelset som ligger langs med stuen. Er der varme i den ene af to. Så radiatorene er op ad hver sin ydermur.
Resten af huset er det ikke noget problem.

Det er et almindeligt vandvarmer-anlæg som er ca 4 år gamelt. Det er helt nye rør og radiatore da huset blev varmet op med gas og el før det blev lavet.

hvad kan det være med de 4. De tre har indtil nu leveret fin varme, der kunne både skrues op og ned for varmen. Og det er ca 2-3 måneder her i fyringssæsonen uden problem, indtil nu.
Hælp, her sq koldt i stuen...

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 03-01-09 15:51

Har du føler på radiator ventilerne?
Hvis ja tag føleren af kontroler at den lille stift kan bevæge sig ind og ud (ved at trykke på den)

Kommentar
Fra : hawaii7

Dato : 03-01-09 16:32

Er du sikker på at ventilen åbner for vandet når du drejer på den?
Er der varmt vand i røret før radiatorventilen?
Er der ingen varmt vand efter ventilen åbner ventilen ikke for vandet.
Den kan sidde fast. Skrue regu´latoren løst og fjern den. Du kommer så til ventilen, en lille pind som kan trækkes ud og ind. Den sidder tit fast. Tag en tang og skub den ud og ind nogle gange. Så kan du hører og føle at det varme vand komme ind i den radiator.

hawaii7

Kommentar
Fra : JegErHer

Dato : 03-01-09 17:01

OG sidst med ikke mindst check det ikke er luft i dem som ikke vil blive varme.

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 03-01-09 18:09

På fyret sidder et filter i forbindelse med radiatorrørerne. Det kan godt være delvist stoppet og så kan der være problemer med at leverer varmt vand nok til hele anlægget.

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 03-01-09 18:11

Ps. der skal så lukkes for vandet på begge sider af filteret så ikke vandet fra hele systemet vælter ud og så skal man lie have en balje eller lign. parat til at opfange vand og snams

Kommentar
Fra : 1901

Dato : 03-01-09 19:11

Det kan måske også være manglende flow. Prøv at skrue op for hastigheden på cirk. pumpe.

Annuller spørgsmålet
Fra : nosunshine5

Dato : 03-01-09 21:59

Jeg tror enden på dette blvier at en vvs-mand(M/K) må komme ud og kikke. FOr stiften er re nem at trykke ind og kommer selv ud. Det er vand på radiatorene og ingen luft.
Så det med cirkulationspumpe. Der står jeg af. Jeg skal ikke have lavet noget der kunne koste det tredobbelte i at rette op på.

Dog kan jeg se at vandet er 80 grader når det kommer ind, men kun 36 grader når det løber ud af huset igen og tilbage til systemet.

Indtil for et par dage siden kunne vi skrue både op og ned. Og de reagerede omgående. ØV Frem med de tykke strømper her i week enden