/ Forside/ Interesser / Fritid / Madlavning / Spørgsmål
10  dova 6027
frossen fløde til skum
Fra : aasenissum
Vist : 6808 gange
100 point
Dato : 03-01-09 13:41

kan man piske nedfrosset, optøet fløde til skum. den var ubehandlet, da den røg i fryseren.

Kommentar
Fra : Smokei

Dato : 03-01-09 13:47

Ja. Det kan man.

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 03-01-09 13:52

Citat
det er næsten med en frossen piskefløde som at spille russisk roulette, da man vil opleve, at 5 tilfælde ud af 10 vil give et godt resultat med fløden pisket til skum. De andre 5 gange oplever man, at resultatet bliver dårligt, hvor der kommer små smørklumper og konsistensen opleves som grynet. Dette fordi at fedtet i piskefløden ændrer sig ved frysning, og at fedtet hurtigt vil samle sig som smør, når fløden piskes efter frysning.

http://www.arla.dk/C1256FA800483D00/O/kan-frossen-floede-piskes-til.html

Håber det lykkes for dig

Kommentar
Fra : aasenissum

Dato : 03-01-09 14:00

jeg forsøger, som anbefalet her.
og googlesvar

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 03-01-09 14:04

Arla skal holde sig til mejeriprodukter, for de ved da ikke en dyt om russisk roulette. Deres angivne chancer er 5 / 10 = 1 / 2. I Russisk roulette gambles der normalt med odds 1 / 6

Kommentar
Fra : aasenissum

Dato : 03-01-09 14:09

øh russisk fløde roulette?
klumme, altså

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 03-01-09 14:12

Russisk roulette for damer:

5 p-piller og en gajol.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 03-01-09 14:42

Var måske en idé til en Ole opfinder i selskabslege. Russisk flødeis roulette. Det er jo så træls at miste dem man har kær, bare fordi man skal lege

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 03-01-09 15:31

Hofnarren Hyr i den vist hedengangne tegneseriestribe "Troldkarlen Kogle" havde sin egen specielle version af russisk roulette, 5 glas vodka og 1 glas vand.

Accepteret svar
Fra : Camillasmoster

Modtaget 100 point
Dato : 03-01-09 15:49

Kom lidt sukker i fløden, før du pisker afsted, søde Aase

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 03-01-09 15:56

Citat
5 glas vodka og 1 glas vand
Den er direkte ondskabsfuld

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 03-01-09 15:57

Jeg må slet ikke lege den leg. Min læge siger jeg skal drikke øl så jeg ikke får vand i kroppen Må kun lige børste tænder

Kommentar
Fra : Smokei

Dato : 03-01-09 16:26

Har forsøgt med eet par dråber frugtfarve i fløden. Rød frugtfarve på en lagkage smager dejligt.

Kommentar
Fra : aasenissum

Dato : 03-01-09 18:05

lagkage????
det er til appelsin/citronfromage.

klumme, din autsajder, nu er vi kørt af sporet igen. hvor mon vi ender dennegang

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 03-01-09 18:41

Jeg er uforudsigelig...du ved det kære Aase

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 03-01-09 20:27

Har du forsøgt med sukkeret, Aase?

Min mor siger, at sådan gør man, når fløden har været frossen.. så deeet... det skulle virke...

Godkendelse af svar
Fra : aasenissum

Dato : 03-01-09 22:32

Tak for svaret Camillasmoster.
den med sukkeret kendte jeg. har nu afprøvet og det lykkedes. blot skal man huske at piske langsomt.(læst på google)
tak for kampen, folkens

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 03-01-09 23:37

Piske langsomt, ja, det kan jeg godt huske nu, at man skal - så det var godt, du checkede det

Velbekomme x 2

Hanne