/ Forside/ Interesser / Fritid / Sport / Spørgsmål
10  Klaudi 1810
Fodboldtræning
Fra : Runeldo
Vist : 460 gange
50 point
Dato : 25-03-03 16:18

Jeg har igennem vintersæsonen trænet meget fodbold på egen hånd, og vil i den forbindelse høre hvordan man træner på den bedste måde. Jeg har driblet lidt rundt på fællesområderne hvor jeg bor og også jongleret lidt med bolden inde i min lejlighed når kæresten ikke har været hjemme. Hvordan opnår jeg en krop, som er fit for fight til en omgang fodbold? Skal jeg lave armbøjninger, da jeg er meget svag i armene?!

Kommentar
Fra : mango

Dato : 25-03-03 19:57

underligt spørgsmål
Ja tag du endelig nogle armbøjninger, og støvsugeren når din kæreste ikke er hjemme, det ville hun garanteret blive glad for
Du kunne også tage sengetøjet, dyner og madrasser ud til en gang luftning. Find en tæppebanker og giv madrassen en ordentlig omgang, det vil med garanti styrke både dine arme og din kondition.
....kunne sgu ikke dy mig
Kærlige hilsner
Mango

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 25-03-03 19:59

Du skal lære at måle pulsen på dig selv, med højre hånds pegefinger og langefinger kan du mærke pulsen på venstre side af halsen lige under hagen. Hvis du hopper lidt kan du sagtens mærke det. Nu kommer træningen - ud at løbe 10 min, god fart ikke spurt, stop og mål pulsen ( i 10 sec skal pulsen være 16 "slag" som er = 160 i min og det passer til en god træning), er den mindre så løb lidt hurtigere. Når du ikke gider løbe mere, så løb 10 min til. Du skal ikke spille fodbold med armene, så lad dem være.
Et råd fra gammel træner.
Emesen.

Kommentar
Fra : rasmus91

Dato : 27-03-03 14:31

Du kan jo prøve nogle af disse træningsmanualer. http://www.rhs-ungdomsfodbold.dk/traening.htm

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 27-03-03 16:11

Held og lykke med træningen.
Emesen.

Kommentar
Fra : KONG

Dato : 04-04-03 13:20

Hej jeg går selv til forboldtræning :) ( har spillet på FCK fodboldskole )

Men kan da lige komme med nogle foreslag.. :)

hvis du løber meger så stryker det meget din ben, og lidt i din overkrop. Armbøjninger og mavebøjninger er godt for din overkrop. Alle former for gul øvelser styrker din overkrop. Men hvis du svømmetræner, er det noget der giver en rigtig god overkrop. Har selv gået til svømning, og havde " ikke så mange mavemuskler " men efter at jeg svømmede trænede fik jeg en overkrop med muskler.. :D

Håber det kunne hjælpe dig lidt.. :)

PS: hvis du bare svømmetræner 1 til 3 gange om ugen så er det nok.. :)

Kommentar
Fra : coolhansen

Dato : 09-04-03 16:18

Det kunne være godt at tage nogle armbøjninger, da det er godt at være lidt stærk, hvis du nu skulle give en skuldertackling.... Men start i en klub, de kunne nok godt hjælpe dig!!!

Hannah.