/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
Antivirus 360
Fra : JegCain
Vist : 1117 gange
500 point
Dato : 03-01-09 01:01

Mener jeg har fået noget virus der hedder "Antivirus 360" den er meget vild med at jeg skal købe programmet,men da jeg køre med "Norman Security Suite" det burde jo være nok,lige nu er jeg ved at køre en fuld scanning.

Kommentar
Fra : D9N

Dato : 03-01-09 01:13

det er en spyware, og kan fjernes med malwarebytes og superantispyware som kan hentes her:

http://www.spywarefri.dk/download.html gratis udgave

http://www.download.com/Malwarebytes-Anti-Malware/3000-8022_4-10804572.html?part=dl-10804572&subj=dl&tag=button Gratis udgave

vh
D9N

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 03-01-09 02:54

Det nederste link fra D9N burde være tilstrækkelig til at fjerne den, her kan du læse hvordan: http://www.bleepingcomputer.com/malware-removal/remove-antivirus-360
For en sikkerheds skyld kan du bagefter oprette dig i et sikkerheds forum og få tjekket at din computer virkelig er renset, du kan enten benytte
Malwarecheck: http://www.malwarecheck.dk/forum/
eller
Spywarefri: http://www.spywarefri.dk/sadan_bruger_du_forum.html
det er eksperter som hjælper dig gratis begge steder, benyt et af de to forum for at være helt sikker

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 03-01-09 09:08

arghhhh den er da også alle vegne

der er en Zlob og trojan bagdør i og den multiplicerer sig hele tiden så vær ekstra forsigtig - det er ikke nok at fjerne symptomerne- så der skal køres en combofix også for at fjerne alt.

derfor - smut omkring malwarecheck.dk, tilmeld dig gratis og brug forum gratis - gå i kategorien hijackthis forum - læs vejledningen og følg den og læg logsene ind i samme forum med nyt emne og dit spørgsmål

http://www.malwarecheck.dk/forum/

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 03-01-09 09:09

ps - vundo inficerede maskiner er ikke så lette at komme af med selv

Kommentar
Fra : JegCain

Dato : 03-01-09 15:03

Der er skannet i fire en halv time,den er nu færdig,det eneste der er sket er at den har fået et nyt navn "Antivirus 2009". Vil det hjælpe noget at genin-
stallere hele operativsystemet ( formatering ) eller vil virusen blot følge med?

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 03-01-09 15:07

hør nu her - det skidt kan fjernes af sikkerheds eksperter som ved hvad det drejer sig om

prøv nu malwarecheck.dk - så får du al den hjælp du kan ønske dig

http://www.malwarecheck.dk/forum/

tilmeld -
gå i kategorien hijackthis forum - læs vejledningenog læg spørgsmålet ind samme sted

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 03-01-09 15:08

ps det tager ikke nær så lang tid

Kommentar
Fra : JegCain

Dato : 03-01-09 15:45

Hej miritdk.
Har skam prøvet jeg ved ikke hvor mange gange,men nej "Antivirus 2009" lukker for gennemgang.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 03-01-09 15:54

du kan komme ind på siden ikke ?

Accepteret svar
Fra : miritdk

Modtaget 500 point
Dato : 03-01-09 15:57

kan du - eller har du hentet malwarebytes - så træk netstikket og kør den - bare hurtig scan - i første omgang så har du loggen derfra - og får nok fjernet så meget at du kan komme videre

Godkendelse af svar
Fra : JegCain

Dato : 03-01-09 16:09

Tak for svaret miritdk.
Må indrømme at jeg opgiver nu,du har ret jeg kan godt komme ind på siden,ok ikke hver gang,men derfra ligemeget hvad jeg gør så bliver jeg blocked,men så ved jeg jo hvad jeg skal lave i morgen.Tak for hjælpen.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 03-01-09 16:12
Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 03-01-09 16:16

ps hvis du har det så skal du nok komme videre

hent også lige Ccleaner og kør cleaner

http://www.ccleaner.com/

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 03-01-09 16:22

Citat
Antivirus 2009

Antivirus 2008 hed den så sidste år, og du var ikke opmærksom nok, da den kom op på din skærm.
Hver gang du prøver og slette den gendanner den sig selv. Det er 2-3 filer der lægger sig i programmer under et program ved navn ???? gå tilbage og se hvornår der er installeret nye programmer ( og nej den kan ikke slettes i tilføj og fjern programmer) skal gøres manuelt.
AVG hos mig, kunne se den, men ikke fjerne den, men fik en adresse hvor den (programmet) lå, det blev så fjernet også i papirkurven så den ikke kunne gendanne sig selv mere. Herefter kunne jeg så fjerne resten som var uskadelig.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 03-01-09 16:24

dr_dem - den har forandret sig

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 03-01-09 16:26

Antivirus 2009 kom allerede i Oktober November 2008

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 03-01-09 16:28

og nu hedder den antivirus 360

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 03-01-09 16:30

Den kommer op på skærmen Antivirus 2009 vil du installere JA NEJ man klikker nej men den installerer sig selv alligevel medmindre man når at trykke på nødstoppet

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 03-01-09 16:32

Citat
Der er skannet i fire en halv time,den er nu færdig,det eneste der er sket er at den har fået et nyt navn "Antivirus 2009". Vil det hjælpe noget at genin-
stallere hele operativsystemet ( formatering ) eller vil virusen blot følge med?

Jaaaaa Khobergs boller

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 03-01-09 16:33

Citat
Vil det hjælpe noget at genin-
stallere hele operativsystemet ( formatering ) eller vil virusen blot følge med?

JA

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 03-01-09 16:35

Genindstaller Ja
Virus følger med NEJ

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 03-01-09 16:43

Citat
Virus følger med NEJ

Med minder du har taget sikkerheds kopi og du lægger det ind igen

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 03-01-09 17:09

jeg synes du skal holde bøtte dr_dem - hvis spørger ønsker at fortsætte er det netop indslag som dine der gør det u-udholdeligt for den der virkelig kan hjælpe

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 03-01-09 17:20

Citat
jeg synes du skal holde bøtte dr_dem

Pænt sprog
Havde selv problemet og klaret det uden din hjælp og http://www.malwarecheck.dk/forum/ uden at geninstallerer og formaterer så god weekend miritdk

Kommentar
Fra : D9N

Dato : 03-01-09 17:28

Dr dem ... ehmmm nej det er så ikke altid der kommer noget der hedder "vil du installere"

da jeg installerede min vista skulle den køre update for at få SP1 inden jeg installerede Norton, og jeg gik på google som det eneste... og pludselig eksploderede alle alarmer på windows defender ... og det var så vistaantivirus 2009 , og det samme skete for en uge siden men der åd Norton den , der var det bare antivirus 360 ...

men jeg fjernede det i fejlsikret tilstand med malwarebytes, og superantispyware og det var kun selve filmappen den fik lavet..

på de maskiner jeg har fjernet det fra har det også været i fejlsikret tilstand, med de 2 programmer... og så en oprydning med CC og der har det været væk ...

D9N

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 03-01-09 17:37

Hent CCleaner herfra http://www.ccleaner.com/download/builds/downloading-slim Klik på den gule bjælke for at hente CCleaner. Installer CCleaner og kør en "Renser".

Hent Malwarebytes-Antimalware herfra, hvor jeg har lagt den midlertidigt i en omdøbt version http://sptlarsenserious.googlepages.com/kgol.exe

Installer den og lad den opdatere sig. Kør så en hurtigskanning, som er fuldt tilstrækkeligt. Lad programmet genstarte, hvis det beder om lov til det.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 03-01-09 17:45

Så kom hjælpen her, helt uden at du behøver at oprette dig som bruger hos Malwarecheck, bare nu brugeren ser det her, efter at have meddelt at der er opgivet

Kommentar
Fra : D9N

Dato : 03-01-09 17:49

ovn ehmmm den løsning har så stået der fra 1 svar af ... og så en 4-5 gange ned igennem *G*

D9N

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 03-01-09 17:54

Citat
ovn ehmmm den løsning har så stået der fra 1 svar af ... og så en 4-5 gange ned igennem *G*

D9N

Ja en gang og ovn har ret igen

Citat
Fra : miritdk

Dato : 03-01-09 16:16

--------------------------------------------------------------------------------
ps hvis du har det så skal du nok komme videre

hent også lige Ccleaner og kør cleaner

http://www.ccleaner.com/

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 03-01-09 18:08

Citat
ovn ehmmm den løsning har så stået der fra 1 svar af ... og så en 4-5 gange ned igennem *G*

D9N
... faktisk ikke nej - men nogen kan åbenbart ikke se forskellen

ikke mere indblanding herfra hvis spørger skal videre og deltager - hvad jeg tror !

Kommentar
Fra : JegCain

Dato : 03-01-09 22:59

Hej alle takker for alle svarene især de gode,jeg havde Ccleaner prøvede så http://sptlarsenserious.googlepages.com/kgol.exe og om ikke "Antivirus 2009" forsvandt som duk for solen så derfor en stor tak til stl_s .

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 03-01-09 23:06

Det lyder godt. Der kan dog risikere at være rester tilbage, der måske ikke er helt ufarlige. Hvis du vil have tjekket det, så kom lige med en ComboFix log:

Hent Combofix fra et af disse links, og gem den på dit skrivebord:
http://download.bleepingcomputer.com/sUBs/ComboFix.exe
http://subs.geekstogo.com/ComboFix.exe

Kør så combofix.exe, som du hentede tidligere, og følg anvisningerne.

Til Windows Vista, skal du højreklikke på ComboFix, og klikke "Kør som administrator

Du bør ikke klikke på vinduet imens værktøjet kører, idet det kan få din computer til at fryse.
Når combofix er færdig, og efter det har genstartet, skulle der gerne åbnes en logfil: combofix.txt
Indholdet af denne fil må du gerne lægge herind.

BEMÆRK at Combofix af nogle virusscannere bliver detekteret som inficeret. Dette har dog intet på sig.

Vigtigt: Luk ned for evt. sikkerhedsprogrammer inden du kører ComboFix.

Kommentar
Fra : JegCain

Dato : 03-01-09 23:34

Hej stl_s.
Kunne ikke bruge nogle af dem,her er svaret som jeg fik :
Du kan ikke omdøbe ComboFix til
Venligts benyt et andet navn,benyt kun tal og bogstaver i filnavnet.
Lyder lidt mærkeligt men det var svaret jeg fik og jeg havde slået mit sikkerheds program fra.

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 03-01-09 23:44

Download http://downloads.malwareremoval.com/BillCastner/FixPolicies.exe og gem den på dit skrivebord.

Dobbeklik på FixPolicies.exe for at starte den.

Klik på Install. Det vil lægge en mappe FixPolicies på dit skrivebord.

Åbn denne mappe.

Dobbeltklik på Fix_policies.cmd for at starte den. Commando Prompten vil åbne og lukke hurtigt. Det er normalt.

Genstart maskinen en gang, og prøv om ComboFix vil køre nu.