/ Forside/ Interesser / Hus og have / Vand og VVS / Spørgsmål
10  e.c 2605
Investerer i et Genvex anlæg?
Fra : ganga
Vist : 718 gange
100 point
Dato : 03-01-09 00:42

Hej
Jeg har konstant kondens for neden, på mine nye monteret vinduer, trods gentagende udluftninger.
I den forbindelse har jeg overvejet at få et genvex system, monteret oppe på mit loft.
Mit hus er 110m2, med 3 værelser, en vinkelstue, toilet, bryggers, køkken og lang gang.
Spørgsmål:
Hvad vil det ca. koste for et komplet anlæg+fittings?
Hvor i rummene skal udsugning og indblæsnings ventilerne placeres?

Der er ikke så meget plads oppe på mit loft, vil det blive besværligt at trække rørerne, er der nogen gode tips?
På forhånd tak

Accepteret svar
Fra : muldvarp1

Modtaget 100 point
Dato : 03-01-09 18:00

http://www.kandu.dk/search.aspx?grpid=0&ss=genvex&sa=7
Der plejer ellers nok at være nogen der ved en del om Genvex men prøv at se trådene igennem .

Kommentar
Fra : carlsen6

Dato : 03-01-09 21:44

hejsa har selv genvex monteret vil under ingen omstændigheder undvære det !!
den første holdt i næsten 20 år har heller ikke meget plads på loftet 20 graders hældning, men det har kunnet løses pris for udskifning af eksisterende anlæg med diverse slanger og tilpasninger var 18000,-kr så mon ikke et nyt vil løbe op i 25000,-kr hvis du selv montere

Godkendelse af svar
Fra : ganga

Dato : 04-01-09 17:20

Super mange tak for svaret muldvarp1.
Ganga :)

Kommentar
Fra : muldvarp1

Dato : 04-01-09 17:40

Selv Tak

Jeg håber du fandt nogle gode link`s og kommentarer,emnet har da været flittigt diskuteret.