/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Andet multimedie / Spørgsmål
10  miritdk 2644
Photofiltre - vælg værktøj ?
Fra : ingelein
Vist : 454 gange
100 point
Dato : 02-01-09 18:37

Hej
Når det skal gå hurtigt med at redigere et billede - klone og fritskrabe f. eks., har jeg problemer med at vælge værktøjet. Pilen i værktøjet er aktiveret, men jeg kan ikke vælge redskabet. Gør jeg noget forkert med selve billedet? Skal det aktiveres - eller hvad.

Lige nu prøver jeg 1000 ting, og pludselig virker det - men det skulle jo ikke være noget lotterispil.
Er der nogen herinde, som kan klare den?
mange hilsner Ingelein

Kommentar
Fra : transor

Dato : 02-01-09 18:46

Hvis du nu fortalte om hvilket program og hvilket værktøj, kunne du måske få et brugeligt svar.

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 02-01-09 19:08

Hej transor
Så kan jeg gå ud fra at du ikke kender programmet Photofiltre - som jeg har nævnt i min overskrift.
Nu er værktøjskassen med de mange værktøjer jo et almindeligt begreb i alle billedprogrammer derfor har jeg ikke nævnt et specielt værktøj - som i mit tilfælde skal være polygonen til frilægning af områder.

Jeg bruger ellers mere avancerede programmer, PSP og Adobe Illustrator og Photoshop, men mit spørgsmål går på det andet og nemme program Photofiltre.

Med hilsen
Ingelein

Accepteret svar
Fra : miritdk

Modtaget 100 point
Dato : 02-01-09 20:00

ingelein - som i de andre du nævner kan du komme ud for at hvis du ikke hiver billedet ind - men lader åbne med - så får du netop det problem

Kommentar
Fra : SKELMOSE

Dato : 02-01-09 20:27

Hej Ingelein

Prøv at trykke Ctrl+l så tror jeg din værktøjskasse bliver deaktiveret, tryk det samme igen og den bliver aktiveret når du har et billede fremme i programmet. Jeg har også de nævnte programmer og jeg har aldrig haft problemer med >Filer>Åbn i nogen af dem

Mvh SKELMOSE

Kommentar
Fra : transor

Dato : 03-01-09 00:07

Nej ; kender ikke programmet af det navn. Troede at det var en gruppe "værktøjer@ i et andet program.

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 03-01-09 00:29

Hej transor
Det er et meget nemt lille program, som kan rigtig meget - og så er det gratis og kan hentes fra

www.pensionistedb.dk

Ejeren af sitet har lavet nogle rigtig fine vejledninger til dette program.

Mange venlige hilsner
Ingelein - som endnu ikke har haft tid til at prøve de andre gode forslag.

Godkendelse af svar
Fra : ingelein

Dato : 07-01-09 19:53

Tak for svaret miritdk.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 07-01-09 21:37

velbekomme dig