/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Stempel ringe.....
Fra : Jon
Vist : 815 gange
500 point
Dato : 25-03-03 16:02

Jeg bestilte for et stykke tid siden et tunsæt fra stc-tuning.dk til min Puch Maxi (k), jeg modtog det og fik monteret næsten det hele, da jeg kom til at knække stempel ringen, nå men fuck det, jeg bestilte en ny fra protuna (billigere fragt), monterede den, og vupti den kørte... Jeg gik i gang med at kører sættet til, jeg kørte et par dage med så lidt gas at den kun lige begyndte at tage fat. Den sidste dag inden jeg ville til at give den gas, kom jeg trillende og bremser stille ned for at stoppe for et lyskryds. Så går min knallert fuldkommen i stå og vil absolut ikke starte, jeg trækker den hjem og skiller svinet ad, så ser jeg at ca. 3-4 mm at stempel ringen er knækket af i den ene ende, og har åbenbart lagt sig foran stemplet og lavet nogle grimme små hakker i topstykket. Jeg bestiller nogle nye stempel ringe og går i gang med pudse og file arbejdet og får stempel og topstykke til at se rigtig godt ud uden at jeg har filet noget af den kun filet graterne ned...

Jeg fik så mine nye stempel ringe fra stc-tuning.dk som skulle passe til den cylinder jeg fik med. Da jeg sammenlignede med den jeg fik med og knækkede, kunne jeg se meget forskel, 1. den første var tykkere 2. den var anderledes i enden...

Nå men jeg monterede den og fik da også monteret cylinder og alting. Jeg gik ud og prøvede at starte dyret, og der er absolut ingen kompression, FUCK !, jeg skiller lorte ad igen og ser ingen fejl....

Hvad fanden kan der være galt ?

Gør det nogen forskel om stempel ringen bøjer den ene eller anden vej i enderne ?

Kan der være andre grunde til at jeg ingen kompression får ?

Jon

Kommentar
Fra : SWonder

Dato : 25-03-03 16:25

Hej Jon det er meget vigtigt at du bruger de rigtige stempelringe da det skal være meget presist for at få den nødvendige kompression. Sider der ikke en lille tap på stemplet der hvor stempelringen står åpen? Den skal jo passe med bugen..
Er du sikker på at det ikke er ope hved topstykket den er utæt? Men det skulle du kunne høre.

Håber at jeg kan hjælpe dig i den rigtige retning........

Kommentar
Fra : Jon

Dato : 25-03-03 16:28

Tjo jeg tror du har ret i det med ringen, men det er bare lidt nederen at de så sender mig en forkert en....

og nej det er ikke topstykket....

Jeg prøver lige at skrive til stc-tuning.dk....

Kommentar
Fra : SWonder

Dato : 25-03-03 18:35

Held og lykke vi skrives når du hved mere!!!

Kommentar
Fra : solgaard

Dato : 25-03-03 19:21

hvis der absolut INGEN kompression er.. er det ikke stempelringene. selvom det er de forkerte skulle der gerne være bare lidt..!
men ja du må nok hellere lige få fat i et par af de rigtige ringe inden du forsøger igen så det ikke ender med at du ødelægger dit tun..

Held og lykke

Mvh

Solgaard

Kommentar
Fra : SWonder

Dato : 25-03-03 21:24

det kan da ikke være andet end ringene!!!!!!!!! Det skulle da lige være et huld i stemplet!!!!!!!!!!!!!!!

Kommentar
Fra : solgaard

Dato : 25-03-03 21:29

jeg tror ikke på at der med stempel ringe i kan være total minus kompression...!! godt er det måske ikke de rigtige med de små huller der så måske kunne være ved samlingerne kan ikke gøre så meget at der overhovedet ingen kompression er..!!!

Kommentar
Fra : Jon

Dato : 25-03-03 21:40

der er jo en lille smule kompression, men det er ikke meget......

Kommentar
Fra : Jon

Dato : 25-03-03 21:40

jeg sender ringene tilbage, jeg har lige snakket med dem

Kommentar
Fra : solgaard

Dato : 25-03-03 21:46

ja gør det har du en stump af de gamle Rigtige ringe som du kan sende med tilbage så du er sikker på at du får de rigtige..?

det ville nok være en god ide.

Mvh

Solgaard

Kommentar
Fra : SWonder

Dato : 25-03-03 21:53

Fint håbet du snart kommer ud at køre igen!!!

Kommentar
Fra : Jon

Dato : 25-03-03 22:29

det var måske en meget god ide solgaard...

Kommentar
Fra : Jon

Dato : 25-03-03 22:31

jeg lader lige spørgsmålet stå åbent indtil jeg har fundet en løsning--

Kommentar
Fra : solgaard

Dato : 25-03-03 22:34

ja det synes jeg i hvert fald at du skal..!

ja selvfølgelig du behøver ikke at lukke det førend du har fået det besvaret

Mvh

Solgaard

Kommentar
Fra : Misteryman

Dato : 25-03-03 23:44

hmm. Og du har kigget dit tændrør efter ikke? Altså at tappen på tændrøret ikke er klappet sammen? (føler mig lidt som en nar ved at spørge t, men nuvel. Bare en udlukkelses metode :D )

Kommentar
Fra : Jon

Dato : 26-03-03 09:23

tændrøret har det fint og virker (har prøvet det på min fz50'er)...

Kommentar
Fra : solgaard

Dato : 28-03-03 17:06

Hej jon..

Har du modtaget de nye stempelringe..?

Solgaard

Kommentar
Fra : Jon

Dato : 28-03-03 17:53

ja, eller nej, jeg modtog et par stempel ringe, men de var selvfølgeligt forkerte, så de blev sendt tilbage, så jeg regner med at få et par nye mandag....

btw, jeg har smidt min lovlige cylinder på, og den render ~50kmt, så jeg glæder mig til at se hvad en 45mm cylle yder :-]

jeg skal nok skrive når der kommer nyt i sagen !!!

Kommentar
Fra : solgaard

Dato : 28-03-03 18:00

lyder godt bort set fra at de har sendt de forkerte igen.! sendte du ikke en stump af de gamle med tilbage..?

Solgaard

Kommentar
Fra : Jon

Dato : 28-03-03 18:03

jo jeg har sendt den med, så jeg håber da meget kraftigt på at jeg får de rigtige.....

Kommentar
Fra : Jon

Dato : 28-03-03 18:06

og jeg prøver lige at skrive historien kort igen:

jeg modtog tunsæt og RIGTIG ring, men den knækkede...
jeg bestilte en fra et andet firma, hvilken ikke ville virke helt....
jeg bestilte en fra det firma jeg bestilte den det sted jeg købte sættet, og modtog den forkerte
og nu har jeg sendt dem tilbage.......

Kommentar
Fra : solgaard

Dato : 28-03-03 18:06

ja det kan jeg godt forstå det må være -så- irriterende når det nu er godt vejr...!

håber du får de rigtige på mandag..! så skal det nok virke.!

Held og lykke..!

Solgaard

Kommentar
Fra : solgaard

Dato : 28-03-03 18:08

ja det skal nok virke når du får de nye ringe..!

Kommentar
Fra : solgaard

Dato : 31-03-03 19:30

har du fået de nye ringe..?

Kommentar
Fra : Jon

Dato : 31-03-03 21:34

nope, hvis de ikke kommer imorgen ringer jeg til dem....

Kommentar
Fra : solgaard

Dato : 09-04-03 16:42

Hej jon..

Har du fået ringene..?

Kommentar
Fra : Jon

Dato : 10-04-03 12:09

næh, og jeg har sendt 2 mails uden at få svar og har ringet uden at den blev taget....

så jeg er lidt negativ, men ved ikke helt hvad fanden jeg skal gøre....

men lidt posetivt er jo at jeg ejer moped.dk sammen med en kammie, og vi har lige fået sponsor (kg import) som meget gerne vil hjælpe til med at få puch'en til at virke helt og en masse andre dele......

Kommentar
Fra : solgaard

Dato : 10-04-03 13:44

okay.... det lyder da vildt fedt...! tillykke med det..!

så skal den jo nok komme til at køre..! og Måske lidt gejl..?

Mvh

Solgaard

Kommentar
Fra : Jon

Dato : 10-04-03 13:46

ikke kun "lidt" gejl

Kommentar
Fra : solgaard

Dato : 10-04-03 13:53

nej de skal nok ryste op med en del..!

Har lige tjekket din hjemmeside..! den ser godt ud..! lig den ind som et tip der er tit folk der spørger hvor deres begrænsninger sidder osv..

Håber du snart får den ud at køre..!

Held og lykke med det hele..!

Mvh

Solgaard

Kommentar
Fra : Jon

Dato : 10-04-03 14:16

det skal du da næsten have lov til det virker lidt dumt at anbefale sin egen side ¨så kan du jo lige tjene lidt point

Kommentar
Fra : solgaard

Dato : 10-04-03 14:20

det kan jeg da godt, men der sker da ikke noget ved at du selv gør det..

så stjæler jeg jo egentlig dit tip..

man må godt reklamere lidt for sit eget det gør da ikk noget..

Kommentar
Fra : Jon

Dato : 10-04-03 14:22

hehe, jeg kan godt leve med at du "stjæler" mit tip

Kommentar
Fra : solgaard

Dato : 10-04-03 14:25

så lægger jeg det ind...

Kommentar
Fra : Jon

Dato : 10-04-03 14:28

oke

Kommentar
Fra : solgaard

Dato : 10-04-03 14:32

Har lagt det ind..! vidste ikke lige hvad jeg skulle skrive men du kan jo selv se resultatet og sige om du er tilfreds...

Kommentar
Fra : solgaard

Dato : 10-04-03 14:34

så skal der nok komme noget trafik på jeres side...

Kommentar
Fra : Jon

Dato : 10-04-03 14:35

helt sikkert, mange tak !

og der er en DEL trafik i forvejen med hva fanden, man kan vel altid bruge lidt mere !

Kommentar
Fra : solgaard

Dato : 10-04-03 14:43

ja jo mere trafik jo gladere bliver sponserne vel også = flere goder til jer

Kommentar
Fra : Jon

Dato : 10-04-03 14:46

yes yes !

Kommentar
Fra : solgaard

Dato : 10-04-03 18:44

Hey jon....

Så er der allerede blevet gjort brug af den side

http://www.kandu.dk/dk/spg/13710

Solgaard

Kommentar
Fra : solgaard

Dato : 10-04-03 18:46

øhh..---> din side<--- skulle der have stået..

hygge..

Kommentar
Fra : Jon

Dato : 10-04-03 20:40

hehe, tak !

Kommentar
Fra : solgaard

Dato : 10-04-03 21:54

jeg fik 6 superpoints for din side.. det er nok ikke de mest knallertfixerede der har bedømt tippet...

Kommentar
Fra : Jon

Dato : 11-04-03 07:17

hehe

Kommentar
Fra : solgaard

Dato : 19-04-03 17:24

hvaa.. har du fået den ud at køre eller..?

Kommentar
Fra : solgaard

Dato : 15-09-03 18:36

hva så har du fået den ud og rulle..?