/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Udpakning af spil
Fra : kaad1
Vist : 291 gange
20 point
Dato : 25-03-03 15:50

Jeg har downloadet et spil på Imesh der fylder 700 mb. Når jeg vil til at udpakke det kommer den op og siger "programmet er for stort til at passe ind i hukommelsen"............... Jeg har en rimlig god pc så jeg kan ikke forstå hvad der er galt

Kommentar
Fra : kennybear

Dato : 25-03-03 16:04

Hvor meget RAM har du i maskinen? Hvilket format er det pakket i?

//Kenneth

Kommentar
Fra : kaad1

Dato : 25-03-03 16:08

Jeg har 256 ram og det er exe

Kommentar
Fra : kennybear

Dato : 25-03-03 17:24

okay det er exe formatet der gør det, en exe fil bliver altid læst fuldstændigt ind i hukommelsen inden Windows finder ud af hvilke dele af koden i filen Windows skal bruge, ret tåbeligt, men det er åbenbart sådan Microsoft mener det skal være. Du ka dog omgå det ved at finde ud af hvilket pakke format exe filen er generet i, er det fx. ZIP så åbner du bare WinZip og åbner filen den vej igennem, er det RAR bruger du bare samme fremgangsmåde men i WinRAR i stedet. Prøv lige det først og vend tilbage og fortæl hvordan det gik

//Kenneth

Kommentar
Fra : kaad1

Dato : 25-03-03 17:29

Jeg er ikke en mega pc nørd så hvordan er det lige at jeg gør det..................

Kommentar
Fra : kennybear

Dato : 25-03-03 18:38

kommer der en vindue når du starter exe filen? eller brokker den sig bare over det ikke passer i hukommelsen?

Kommentar
Fra : kaad1

Dato : 25-03-03 18:41

Der kommer ligesom sådan et dos vindue og så skriver den det i den..................

Kommentar
Fra : kennybear

Dato : 25-03-03 18:51

okay, kan du nu at opfange noget det der bliver skrevet i vinduet? helst så meget som muligt

Kommentar
Fra : kaad1

Dato : 25-03-03 19:11

ja det er jo der der står "programmet er for stort til at passe ind i hukommelsen"............................................

Kommentar
Fra : kennybear

Dato : 25-03-03 19:20

hvilket spil drejer det sig om?

Kommentar
Fra : kaad1

Dato : 25-03-03 19:59

splinten cell

Kommentar
Fra : kennybear

Dato : 25-03-03 21:18

okay, står der forresten ikke noget mere i vinduet end bare "programmet er for stort til at passe ind i hukommelsen" ?? typisk skrives der hvilket program filen er pakket med

Kommentar
Fra : kaad1

Dato : 26-03-03 15:15

nej..........................

Kommentar
Fra : kaad1

Dato : 26-03-03 15:17

nej.......................... Jeg har prøvet at pakke det ud i både winzip og andre programmer som f.eks. Isobuster

Kommentar
Fra : kennybear

Dato : 26-03-03 19:08

IsoBuster er ikke et pakke program i den forstand. Har du prøvet WinAce fra www.winace.com ? det plejer at tage selv de vanskeligste filer.

Kommentar
Fra : kaad1

Dato : 30-03-03 13:31

ja................. det duer ikke..........

Kommentar
Fra : kennybear

Dato : 31-03-03 09:49

Har du Total Commander installeret(det er en fil håndtering der understøtter rigtig mange arkiv typer)? hvis ikke, så hent den og find filen, marker (stil markøren over filen) og tryk på CTRL + PGDN, hvis Total Commander kan vise hvad der er inde i arkivfilen burde den også kunne pakke den ud, og den hiver ikke hele filen ind i hukommelsen. Tryk et trin op igen og find derefter en mappe i det modsatte vindue i Total Commander og tryk på F5, så skulle den gerne blive pakket ud i den mappe du har valgt til formålet.

Total Commander findes på www.ghisler.com