/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Hvad er der lige galt her????
Fra : Bakuda21
Vist : 1222 gange
500 point
Dato : 02-01-09 13:18

Hejsa

Jeg har lige to trælse problemer. For det første sker der ikke noget, når man trykker på internetknappen(altså det blå e). Den viser bare timeglas i et sekund, også sker der ellers ikke mere Den eneste måde at komme på nettet er at køre internettet som administrator...

Det andet problem er vores netbank. Alle vores fire bruger-id'er er ikke i logon boksen lige pludselig. Vi har så lige fundet dem, men vi kan ikke komme ind i banken, da der står at adgangskoden ikke er den rigtige. Og det er altså det samme ved alle 4 brugere...
Det er meget mærkeligt at det lige pludselig sker sådan noget

Jeg håber virkelig at jeg kan få noget hjælp.

På forhånd tak
Bakuda

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 02-01-09 13:24

Det er lidt uforståelig skrevet eller mig som ikke forstår først kan du kun komme på nettet med 1 konto, bagefter er der 4 som ikke kan bruge netbank, inde på bankens hjemmeside, er der sikkert en mulighed for at se krav og måske teste om din computer opfylder de betingelser, endelig kan din bruger ID være knyttet til din konto på computeren, og så nytter det jo ikke noget at logge på som administrator

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 02-01-09 13:26

Citat
når man trykker på internetknappen(altså det blå e)
bruger du Hurtigstart og starter Internet Explorer ved at klikke på den blå E i Hurtigstart ? Eller hvilken blå knap ?

Kommentar
Fra : frostys

Dato : 02-01-09 13:31

Hvilket styre system ???

Umiddelbart tror jeg i har skiftet bruger, når du kun kan som administrator som er over alle brugere, prøv at kigge i konto og se om bruger er sat brigtigt og evt firewall indstillinger.

Kommentar
Fra : Bakuda21

Dato : 02-01-09 13:33

Det er os alle fire der ikke kan bruge vores netbank. Vi har brugt netbanken på denne computer i over et år nu, så det er lidt mærkeligt at vores bruger-id'er lige pludselig er væk :(

Ja jeg tror det er hurtigstart, men ved ikke helt hvad du mener der. Men det er internet knappen som ligge på skrivebordet :)

Kommentar
Fra : Bakuda21

Dato : 02-01-09 13:35

Vi bruger windows Vista, og vi har kun en enkelt bruger, som vi alle logger på med :)

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 02-01-09 13:42

Brug Systemgendannelse og sæt pcen tilbage til en dato hvor du ved det virkede4. Bare skriv Ststemgendannelse i Søg under start

Kommentar
Fra : JegErHer

Dato : 02-01-09 13:43

Lyder som om en af Jeres har installeret et ekstra sikkerhed produkt eller en plugin til IE som ikke er vista kompatibel.
Brug systemrestore og gå tilbage til et tidpunkt hvor det virkede.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 02-01-09 14:04

få dig lige et sikkerheds check for en sikkerheds skyld

http://www.malwarecheck.dk/forum/index.php

kategorien hijacktis forum - læs vejledningen først og læg spørgsmålet der

Kommentar
Fra : Bakuda21

Dato : 02-01-09 14:34

Oki... jeg prøver systemgendannelse :D

Kommentar
Fra : Bakuda21

Dato : 02-01-09 14:47

Systemgendannelsen virkede ikke, da der bliver ved med at ske en "uspecificeret fejl".

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 02-01-09 14:50

Så vil næste skridt være en sikkerheds tjek som Miritdk anbefaler. bare for at kunne udelukke den mulighed. Du har din computer fuld opdateret ? Du højre klikker også på opdatere og kører som administrator

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 02-01-09 14:55

Har i mere end en puter så prøv lie fra en anden for at udelukke at du evt har snavs på din Puter

Kommentar
Fra : Bakuda21

Dato : 02-01-09 15:23

Alt virker fint på den anden computer:)
Undtagen netbanken :(

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 02-01-09 15:56

Hmm Måske har de skiftet/er ved at skifte nøglefil Kontakt din bank før du forsøger mere.

Accepteret svar
Fra : scootergrisen

Modtaget 500 point
Dato : 02-01-09 17:01

du ik den eneste der har problemer med computer programmer.
Det blå e som du snakker om er ikke internettet men det er en genvej til at starte et program der hedder internet explorer...

Internet explore er en såkaldt browser som man kan bruge til at se hjemmesider med.
Der findes mange andre browsere så hvis du har problemer med den ene kan du prøve med en anden.
Jeg bruger selv en browser som hedder opera: http://www.opera.com/download/ den syns jeg er rigtig godt. Der er også en som hedder firefox som er meget populær: http://mozilladanmark.dk/produkter/firefox/

prøv og download en af dem og se hvad du syns.

nu har jeg selv brugt nordea netbank og de bruger noget som hedder java. hvis de også bruger java der hvor du bruger netbank så tror jeg ikke du har mulighed for at vælge til og fra om computeren skal huske dit brugernavn eller ej... Det kan være at banken har har ændret deres program med vilje så den ikke gemmer jeres brugernavne.

På de fleste stedet på nettet hvor man indtaster sit bruger navn og kodeord kan man vælge i browserens indstillinger om den skal gemme brugernavnet men lige præcis i netbank tror jeg ikke man kan vælge det da de sikkert bruger java.

prøv og log på med din administartor hvor du kan starte det blå e.
Vælg så FUNKTIONER og INTERNETINDSTILLINGER og INDHOLD og tryk INDSTILLINGER under AUTOFULDFØRELSE.
Der kan du så sætte et kryds ud for de ting du gerne vil have browseren skal huske.

Også kan du prøve og kører det program som hedder autotomatisk opdatering.
Klik på start logo/knappen og vælg kontrolpanel. under sikkerhed vælger du søg efter opdateringer...
Det taget noget tid men så snakker computeren med microsoft som er dem der laver windows og det blå e også finder den ud af om der er nogen nyheder som den syns du skal have også downloade de og det tager sikkert nogen timer også skal de installeres og computere skal genstarters et par gange også når det hele er færdig så kan det være det har rette en fejl et sted.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 02-01-09 17:36

Måske du skal lave en lille oprydning på din pc.

Start Explorer - Funktioner - Internetindstillinger - I Browserdata klikker du på Slet - Der kommer en menu frem hvor du kan vælge forskellige ting du kan slette, jeg ville vælge knappen i bunden der hedder Slet alt, men hvis du ikke kan huske dine koder til forskellige programmer skaql du lige undlade at slette Adgangskoder men bare tage dem en ad gangen i stedet foR.
Genstart pcen og se hvaD DER SÅ ER SKET.

Godkendelse af svar
Fra : Bakuda21

Dato : 03-01-09 13:39

Tak for svaret scootergrisen