/ Forside/ Interesser / Fritid / Jagt / Spørgsmål
10  TheRealDe.. 4815
Hvem ved.
Fra : bb1
Vist : 841 gange
100 point
Dato : 02-01-09 09:54

http://www.jagtdebatten.dk/forum/viewthread.php?forum_id=34&thread_id=2252

Da tip`et blev bedømt af andre end medlemmer af D.L.S. ( Det har de selv skrevet ) og D.L.S. medlemmer derfor ikke har haft lejlighed til, at kommentere det opligges det her igen - jeg skulle jo ikke gerne såre nogen.

Mit spørgsmål er: Hvem startet den debat ?
Hvad mener i om indholdet?
Det må jo være en der ved noget om den forening. Der har skrevet det. Jeg finder debatten interesant.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 02-01-09 12:00

Citat
Hvem startet den debat

Hvad med at spørge rette vedkommende........jeg kan se ud af de andre spørgsmål du har oprettet, at du åbenbart mener, at brugerne her på Kandu ved mere om tingene end i diverse jagtforeninger m.v.

Det er ikke hensigten at slæbe debatter og fniderfnadder fra andre fora herind på kandu......

Kommentar
Fra : HFranzen

Dato : 02-01-09 13:14

Ballegård du linker til både dit og dat, nu har du linket til jagtformidling, fordi der er en ANONYM person som har skevet et ANONYMT indlæg, som er mel til din mølle, trods du haselere over andre her på Kandu ikke står frem og viser hvem de er. Nej når du selv kan bruge ANONYME indlæg er det OK, men når andre gør det samme som du har gjort her, er de tøsedrenge og løgnagtige.
Du har tit brugt en lille figur når du mener debattører er uvederhæftige, nu tillader jeg at bruge den selvsamme figur om digog så alle gode gange tre
HF

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 02-01-09 14:44

Er Jeres egen medizin ikke at sluge. At prøve at vende den i mod mig er og bliver personfnidder og ikke andet. Tag dog stilling til spørgsmål to også. Eller indholdet. Eller blot det faktum, at Jeres debat herinde har medført, at andre jægere i andre fora nu er begyndt at skrive om Jer`ne.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 02-01-09 15:03

Kan man ikke jage "vildt" i naturen, så er kandu åbenbart den sidste løsning.

Hvis I vil slås herinde, så gå dog udenfor, der er mere plads.

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 02-01-09 15:11

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 02-01-09 15:17

Der er bestemt ingen, der behøver at gå til håndgribeligheder. Emnet er bestemt relevant nok for alle jægere: Er der behov for to landsdækkende jæger foreninger i et så lille land, som Danmark
og hvad gavner jagtens sag mest?
Det er den debat tråden henviser til og den er ikke rejst af min person, så derfor er der slet ingen grund til at angribe mig, men det er der åbenbart en HR HFRANZEN som ikke forstår og det er jo nok fordi han føler sig ramt
Det er jeg da kedaf for så vigtig er han da heller ikke

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 02-01-09 15:33

Bb1, du er squ ikke for klog.
For det første forstår jeg stadig ikke dit forvirrede oplæg til debat, og for det andet er det kun endnu et forsøg på at gøre dig klog på noget du ikke har forstand på.
Nu forsøger jeg at forklare dig lidt om præmisserne for en stærk forhandlingsorganisation. Før du svarer, kunne du så ikke få en eller anden (med mellemskoleeksamen) til at forklare dig tekstens indhold.

Hvis den danske jægerstand var en politisk homogen størrelse, altså hvis alle f.eks. var venstrefolk, så ville de udgøre en enorm "tunge" på vægtskålen, i forbindelse med folketingsvalg. Men sådan forholder det sig jo ikke.
I virkelighedens verden er jægerne fordelt på alle partier og en socialist de vil squ ikke bruge en stemme på jagtsagen, når de går efter at få rettet op på sygehusvæsnet herhjemme, lige så lidt som et medlem af DF vil bruge stemmen på jagtsagen - frem for at bruge den til at få løst indvandrerproblematikken.

Derfor er det bedøvende ligegyldigt at have en stor centralistisk organisation. Det eneste sted den slag nytter er i vildtforvaltningsrådet, og hvis DJ kunne tænke indvendigt, så anbefalede de DKLS til en plads i dette råd.
Men DJ er ikke interesseret, fordi de derved ville komme i nærkontakt med seriøse jægere og en forening der ikke fører sig frem som var de grever og baroner på de bonede gulve.

Jeg ved at du ikke fatter en bønne af ovenstående, og indlægget er derfor spildte Guds ord på Ballegaard.

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 02-01-09 15:36

Rettelse:
Der skal naturligvis ikke stå DKLS - men DLS (Foreningen for seriøse specialister) Blev medlem - kun cva. 250 kr. i årligt kontingent.

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 02-01-09 15:42

Men DJ er ikke interesseret, fordi de derved ville komme i nærkontakt med seriøse jægere og en forening der ikke fører sig frem som var de grever og baroner på de bonede gulve. Citat slut

Det er da utroligt, at du godt selv kan se det. D.L.S. opførsel på de bonedegulve er netop det eneste vi jægere ikke behøver - for her opføre I Jer jo som her

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 02-01-09 15:58

Bb1. Lad os nu prøve noget nyt. Prøv nu at kommentere mit indlæg - seriøst, uden igen og igen kun at uddrage noget negativt. Så kan KANDU igen blive en vidensbank - som hjemmesiden egentlig er tænkt som.

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 02-01-09 16:07

B.t.i.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 02-01-09 19:32

bb1

Helt ærligt ..... hvad vedrører det egentligt brugerne på kandu, at der er en debat på det link, du henviser til.

Gå en tur med din hund og find andre "jagtområder"

Kandu er ikke til det personfnidder, der er på andre hjemmesider.

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 02-01-09 19:45

Tonganeseren.

Lad venligst være med at tale om seriøsitet, så længe du er annonym. Det kan jeg forsikre dig for man ikke er på de bonede gulve

Det er heller ikke negativt,men der i mod et faktum, at Din forening igennem masser af år mindst 10 har forsøgt at få sæde i vildtforvaltningsrådet lige så længe har I sagt og skrevet, at det er DJ`s skyld at I ikke er der, hvilket en hver med blot lidt omtanke, kan sige sig selv ikke vil gøre en forskel.

Danmarks jægerforbund har ikke et flertal i vildtforvaltningsrådet, så havde vi jo ikke midstet due jagten vel - tænk dig om inden du skriver!!!!!

Når du nu så gerne vil give gode råd, så prøv at modtage et for en gang skyld: Spørgs dit bagland om de i det heletaget er interesseret i denne debat - jeg tror det næppe, men en ting er helt sikkert, hvis jeg angribes, så forsvare jeg mig

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 02-01-09 20:51

Bb1c - det har vi bemærket. Vil du slet ikke vide hvad der skete i julen 1942???

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 02-01-09 21:42

Kom nu op med noget bedre - historien kan man heldigvis læse om og det kommer du til, hvis du ønsker det - det er jo ALTID rart at blive klogere også selvom man ved alt i sær om personer, som man ikke kender

Har du telefoneret med dit bagland

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 02-01-09 22:28

Juleaften 1942 blev der delt gaver ud. Du fik ikke nogen.

Om jeg har telefoneret til nogen? Det har jeg, og vi morer os kongeligt over dig.

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 03-01-09 00:34

Hvis du fortsat kun kan fyrer tomme vittigheder af så bliver jeg nødtil, at lukke dig ude. Emnet er for seriøst til, at du skal have lov til at ødelægge det, men jeg er godt klarover, at du og dine ikke kender betydningen af dette begreb. For så havde I fået meget mere ud af Jeres lille forening end det i har opnået indtil nu

Hvordan er det gået med alle Jeres mærkesager ?
Hvordan er det gået med alt det I lovede folk, hvis blot de ville melde sig ind?
Hvordan er det gået med medlemsbladet?
Har I fået uddelt nogle af de flotte skydemærker, som det kostede en formue, at få lavet?
Hvad med Jeres nye logo- hvem har rettigheden til det?
Hvorfor er redaktøren af Jeres medlemsblad skiftet ud ?
Blev hun også ekskluderet denne gang ?
Hvornår skifter I formand igen, så I kan få en med et ansigt?
Hvorfor er der ingen aktiviteter i Jeres lokal foreninger ?
Her i området har den været indbudt, men mødte hverken op eller meddelte afbud!!!!
Er det fordi det kun er en papforeninger uden andre medlemmer end en kontaktperson?
Hvordan går det med den jagtrejse konge, som blev smidt ud af et krondyrsudvalg?
( Han leverede sandelig også en ordentlig maveplasker )
ect + ect + ect + ect.

Det er nemlig påfaldende lidt I har opnået, både når man ser på medlemstilgangen og hvad der ellers er sket i jægerkredse og det har intet at gøre med om I har haft adgang til de bonede gulve eller ej.
P.T. har en fra Jeres forening rent faktisk adgang til et ministerielt nedsat udvalg og efter det jeg har hørt i min høre snegl, så har den person i har sendt allerede opnået, at falde igennem med en stor mavepladsker, så alle i udvalget har rystet på hovedet og sagt: Han er for rabiat. Han kan da ikke være en jæger.
Dermed har I opnået nøjagtig det samme, som I har opnået hvergang nogen har været så venlige, at prøve på at tage Jer seriøst.

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 03-01-09 01:34

Du stiller en masse spørgsmål, hvor det gennemgående træk er, at de rygter du bærer til torvs er et resultat af en syg hjernes fantasier.
De første 5 spørgsmål er tankemylder i dit hovede.
Til nr. 6 + 7 kan jeg meddele, at den gamle (nu kasserer) ikke blev ekskluderet. Hun havde ikke tid til jobbet. Den nye redaktør har løftet bladet op på højde med Jæger, og jeg kan fortælle dig, at selv Skov og Naturstyrelsen har udtrykt stor ros for bladet og dets indhold.
Til alt det andet kan jeg fortælle, at vi ikke ser problemer, og at du igen har lyttet til de forkerte mennsker - hvis det du skriver i det hele taget har noget på sig. Jeg er ikke i tvivl. Du lyver stadig hurtigere end en hest kan rende. Lad nu være med at lytte til de gamle fulderikker du møder. Man skulle jo tro, at du var en hjerneforstyrret gammel sladderkælling - med slap blære og tyktarm.
Den er fin med mig. Luk bare tråden for mit vedkommende. Vi kan nok åbne en ny - med samme indhold. Vi hører også rygter om dig - bb1, og det er ikke rare ting vi hører. Efterhånden er der kun ganske få der kan holde ud at være i stue med dig. Duy er blevet en ensom gammel mand - og det forstår jeg godt.

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 03-01-09 01:36

Og på falderebet:
Til alle besøgende på Kandu siderne. Når bb1 (Ballegaard) skriver noget - så tag det hele med et stort gran salt. Gå aldrig ind i private mails med ham. På et eller andet tidspuinkt offentliggør han det - manden har ingen skam l livet - og har heller ikke mere forstand end en pungrotte.
Luk mig så ude - tøsedreng.

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 03-01-09 02:18

En ting mere.
Redaktionen har også modtaget stor ros fra Danmarks Jægerforbund for det nye medlemsblad. Fandens osse - ikke bb1?

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 03-01-09 02:19

Hvorfor skulle jeg dog det. Det mestre du skam meget godt selv

Hvis du virkelig tror nogen vil tage dig seriøs så må du have en skrueløs, min viden er baseret på hvad der er sket og ikke på hvad du og andre i den lille forening håbede på ville ske

Du oplyser: At I ringer sammen. Ja, jeg modtager også opkald og e- mail`s og det jeg høre i min høre snegl giver jeg videre for ofte er det alt for godt til at blive gemt/glemt

Du truer igen og igen min person. Hvad tror du at du får ud af det ? Intet, det har D.L.S. gjort nu i mange år, men jeg har altså en historisk viden, som I ikke kan løbe fra og heller ikke får lov til

Men hvis I ville debaterer på et seriøst grundlag og undlade hele tiden, at blive personlig fordi I ikke har andet skyts, så ville I kunne sove langt mere roligt
Husk jeg forlod det landsmøde dengang - så jeg har ikke brug for Jer! Men bliver I ved med Jeres angreb hvergang i møder bb1 så helmer jeg ikke med at fortælle alle andre jægere, som jeg kommer i kontak med, hvilke personer I er og hvem der vinder eller taber mest i det spil er hvis ganske åbentlyst, så det er helt op til Jer. Få du nu gang i telefonen - du må godt vente til i morgen, det er jo heldigvis ikke alle, der er nød til at være på vagt, som jeg lige nu.

Accepteret svar
Fra : HFranzen

Modtaget 50 point
Dato : 03-01-09 08:48

Har du hukommelsestab Ballegaard, du blev klappet ud af det landsmøde, med stående applaus, de var sluppet af med dig.

Godkendelse af svar
Fra : bb1

Dato : 03-01-09 09:24

Tak for svaret HFranzen.

At et par stykker ikke kunne holde varmen bortforklare ikke det faktum, at jeg selv gik og otte plus 3 lokalforeninger fulgte mig - men det er klart at det vil I helst glemme, men det gør jeg ikke

Historien er heldigvis bevaret både elektronisk og på tryk. Der mangler kun at blive trykket på printerknappen.
Det kræver lidt kontanter til papier og bogbinder, men en af mine venner gav mig en god ide:
Lav en fond enten på min hjemme side eller på anden vis, måske som en annonce i D.L.S. medlemsblad.

Foden til udgivelse af Dansk Land og Stranjagt forening `s glemte historie.

- måske du hr. HFranzen vil være en af de første bidragydere. Så får du dit rigtige navn med i bogen og ikke kun dit HFranzen her, som jo nok snare er Jensen.
Som yderligere præmie udover, at bidrag yderne får tilsendt bogen,kunne jeg jo udsætte en jagtdag eller afskydning af en kronhjort, men det afhængier af, at bidragyderen giver sig til kende, for postvæsenet kan jo ikke finde HFranzen,Tonganeseren eller for såvidt hr. Jensen- det kan jeg så til gengæld selv.

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 03-01-09 13:09

Rettelse:
Bb1 du blev sparket ud. Men for nu lige at få det bragt det forhold i orden, så lad os se historien - set med dine øjne.
Nu skal vi ikke glemme, at bb1 og kumpanerne foretog hemmelige aflytninger af møder, forsøgte at sabotere udgivelsen af DLS bladet ved at ringe til trykkeriet og derpå løgnagtigt at påstå, at DLS ikke kunne betale sine regninger. Og var der ikke også noget med at bette Bent ulovligt henvendte sig til postkontoret i Horsens, for at få oplysninger om foreningens medlemmer? Bette Bent havde allieret sig med et par ydmyge sjæle vestpå, og da foreningen ikke uden videre ville overlade magten til de tre ukvalificerede, så skabte Bette Bent sig så nederdrægtigt, at han og kumpanerne ganske enkelt sparket ud - med bifald.
Bette Bent har aldrig glemt, at så mange ikke kunne få øje på hans fortræffeligheder - og han hader de tre små bogstaver.
Men tiden er ved at indhente Bette Bent. Nu bliver han fanget af sine egne løgne, og så længe du fortsætter med dine svinerier, så vil du blive jagtet på enhver hjemmneside, der ikke har smidt dig ud. Det lover vi dig.