/ Forside/ Interesser / Hus og have / Vand og VVS / Spørgsmål
10  e.c 2605
Skrotning af olietanke på Fyn
Fra : Burnwell
Vist : 2877 gange
53 point
Dato : 02-01-09 08:10

Hej

Jeg har to stk. indendørs 600L gamle olietanke af jern som jeg skal af med.
De er tømte men ikke rengjorte. Hvordan kommer man nemmest og billigst af med sådan nogle på Fyn? Jeg har ikke den store lyst til at skære dem op og rense dem...
For at kunne aflevere dem på den lokale genbrugsstation kræves vistnok at de er rensede.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 02-01-09 08:18
Kommentar
Fra : hj51r

Dato : 02-01-09 08:33

Samel minimum 1500 kg, så er det gratis at komme af med ellers koster det.

Kommentar
Fra : Burnwell

Dato : 02-01-09 09:56

Har kun de to tanke og en gammel Tasso kedel, så 1500kg kan det ikke blive til.

Accepteret svar
Fra : transor

Modtaget 26 point
Dato : 02-01-09 11:27

Mig bekendt skal den kommunale modtagestation for miljøaffald tage imod hvad som helst fra private. Ring og snak med dem . Principielt er det ikke genbrugsstationen, men de ligger i mange kommuner sammen.

Det største problem er på sikker måde at få tankene ud af kælderen.
De er formentlig svejset sammen på stedet og kan ikke komme ud hele.

skærebrander er for risikabelt på en gammel olietank. skære skive kan bruges med forsugtighed , sammen med køling og lidt ad gangen,

Sikrest er en nedstryger. Det giver også så god motion. Bedre of billigere end motionscenteret.

Kommentar
Fra : Jorgen_ros

Dato : 02-01-09 13:09

Det ville da være fristende, at køre tankene til den kommunale genbrugstation og se hvad de siger? Jeg tror bar du kan komme grueligt galt afsted, for tankene skal være rengjorte inden, man påbegynder transport.

Kommentar
Fra : Burnwell

Dato : 05-01-09 06:37

Tankene er blevet adskilte og er kommet op fra kælderen, så den del er løst
Jeg er fra flere sider blevet fortalt at de skal være grundigt rengjorte inden den kommunale genbrugsstation vil tage imod dem. Som sagt har jeg ikke den store lyst til at stå udenfor i disse kuldegrader og gøre det og jeg har heller ikke værktøjet til at skære dem op, så hvad er der ellers af muligheder?
Teil: Jeg har prøvet at skrive til et par "produkthandlere" og afventer hvad de svarer..

Godkendelse af svar
Fra : Burnwell

Dato : 10-01-09 08:17

Tak for svarene. Jeg må bide i det sure æble og få dem renset inden de kan afleveres nogen steder.

Kommentar
Fra : skaerm

Dato : 19-01-09 09:19

jeg har afleveret flere urensede tanke, deer skulle bare være skåret et hul i på ca 25x25 cm, så de kunne se de ikke var fulde af olie, og så ellers alm. tømte. er afleveret hos den lokale jernplads.