/ Forside/ Interesser / Videnskab / Kemi / Spørgsmål
10  thulin 470
hjælp
Fra : dennis6500
Vist : 275 gange
20 point
Dato : 01-01-09 22:28

hej ...

når man skal lave krudt skal salpeter så være i pulver eller må godt værske?

Kommentar
Fra : hhhj

Dato : 01-01-09 22:33

1. Råd om at lave krudt er ikke det man får flest af herinde.

2. Spørgsmål om krudt kan få dig bortvist herfra.

3. hvis ikke du kan regne det ud, bør du holde dig laaaangt væk fra ting der er stærkere end almindelige knaldperler.

- HH

Kommentar
Fra : dennis6500

Dato : 01-01-09 22:34

hvor kan man købe det henne af?

Kommentar
Fra : hhhj

Dato : 01-01-09 22:38

Du kan jo prøve at ringe til hc ørsteds instituttet. De er så flinke og rare derinde overfor folk der gerne vil lave lidt sjov i gaden.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 01-01-09 22:40

Du tager fejl HH, der er flere der alligevel giver "gode" råd. Og du bliver ikke bortvist herfra. De eneste der bliver bortvist, er dem der kritiserer tiiiimet og opfører sig enormt åndsvagt og giver sig selv point vha dobbeltprofiler. Det sidste er dog ikke entydigt. Det har været brugt rimeligt tydeligt af et par gamle profiler, som man dog "nøjedes" med at fratage svindel-point's.

...og nej jeg vil ikke hjælpe dig med at lave krudt!

Kommentar
Fra : Smokei

Dato : 01-01-09 22:43

Citat
når man skal lave krudt skal salpeter så være i pulver eller må godt værske

Har Du aldrig hørt, at man skal holde krudtet tørt. Tror du så det er væske.
Er der væske i en nytårsraket.?
Jeg tror Du ved det, så jeg fatter ikke Du spørger. Sidder Du og hygger dig.
Jeg kunne såmænd give dig opskriften men det gør jeg ikke.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 01-01-09 22:45

Du kan spørge din fysiklærer i skolen.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 01-01-09 22:51

Har du for mange fingre ?

De kan hugges af i stedet.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 01-01-09 22:55

Din mor vil sikkert læse en godnathistorie for dig.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 01-01-09 23:05

http://www.youtube.com/watch?v=FCeGwkl2dMY&feature=related leg med sådan noget her. Så skulle du være rimelig sikker på at komme galt af sted.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 02-01-09 02:17

http://nielsolson.us/pictures/FirecrackerInjury.jpg

Hvis Du har behov for noget der buldrer så stik hellere hovedet ned i en tom olietønde og bank udvendigt med en mukkert.
Skal det død og pine være noget der er til fare for Dig selv og andre bør Du tale med en psykiater om destruktive tendenser, og betal ham af egen lomme, det kan ikke være meningen at vi andre over skatten skal betale for behandling, vi betaler rigeligt til dem der er kommet alvorligt til skade tidligere.

Kommentar
Fra : Højris

Dato : 02-01-09 18:01

Hvis du vil have den rigtige opskrift på sort krut inc. blandingsforhold koster det mere end 20 point.
Du kan få den for 500, men jeg skal have points først.
Dvs. de skal stå på min superpoint tavle.
Højris

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 04-01-09 17:57

...ellers venter du bare på Transor. Han kan på bedste ingeniør-facon fortælle dig hvorledes du hurtigst og nemt slår dig selv ihjel!

Kommentar
Fra : Magnum8

Dato : 11-01-09 14:42

Det skal være pulver

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 11-01-09 19:01

Gasser er mest effektive! Og de så er svære at antænde, at så der skulle være en anstændig chence for at du kommer slemt galt af sted, er vel et mindre problem. Ellers søger du bare bare i Transors tråde. Han fortæller hvilke husholdningskemikalier du kan forsøge at blande (gasserne er sindsygt giftige og slutproduktet er vildt ustabilt). Men det rører sikkert ikke store ånder.