/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Usb overtager drevbogstavet
Fra : relløm
Vist : 1524 gange
50 point
Dato : 01-01-09 17:30

Hej
Jeg har problemer med at externe usb-enheder, især USB-nøgler overtager et drevbogstav, kan man fastlåse drevbogstavet på nogen måder?

Kommentar
Fra : clou

Dato : 01-01-09 17:32

Du kan da f.eks omdøbe din USB nøgle i stedet for - højreklik på den - Omdøb - Giv den et navn der er nemt at huske - Tryk Enter.

Clou

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 01-01-09 17:40

Ja det kan du godt se http://tips.bsjh.dk/diskhaandtering/ følg guiden og vælg Skift drevbogstav

Kommentar
Fra : relløm

Dato : 01-01-09 17:44

Jeg har nok ikke forklaret mig tydelig nok. Når brugere anvender en USB memory stick tildeles den sædvanligvis et drevbogstav.
Jeg kan så godt gå ind i Disk håndtering og tildene den et andet drevbogstav, hvilket XP også husker fint. Blot er det samme problem om igen når en anden bruger med en anden model af USB nøgle forsøger sig. Så "huskes" den bogstav tildeling ikke som vi gav den forrige type.

Så spørgsmålet er om der er nogen steder i Windows XP, hvor man kan gennemtvinge tildeling af drevbogstav for disse USB memory sticks, så de alle får tildelt samme drevbogstav, uanset model/fabrikat?

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 01-01-09 17:47

Citat
Så spørgsmålet er om der er nogen steder i Windows XP, hvor man kan gennemtvinge tildeling af drevbogstav for disse USB memory sticks, så de alle får tildelt samme drevbogstav, uanset model/fabrikat?
kort og godt NEJ det kan du ikke

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 01-01-09 17:50

Når du forklarer det på den måde, så er det som o.v.n. skriver.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 01-01-09 17:52

Så skal du ind og sætte drevbogstav for det enkelte USB stik, du kan ikke sætte drevbogstav på USB nøgler.
Men du kan sætte f.eks. bogstav X: Y: Z: til dine CD og DVD drev, så er der ikke så stor forvirring.

Dine harddiske beholder jo deres drevbogstaver.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 01-01-09 18:32

Når USB drev sættes ind vil de altid få laveste mulige bogstav, i forhold til hvad der allerede er sat til.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 01-01-09 18:34

Husk at bruge, sikker fjernelse af hardware.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 02-01-09 03:01

Og hvad skulle egentlig formålet være med at tildele et fast bogstav ?

Man har jo ikke permanemt tilsluttet et eksternt drev, det være sig stick, kortlæser, mp3 afspiller eller mobiltelefon, tilslutter man alle ovenstående vil de blive tildelt drevbogstaver i den rækkefølge man pløkker dem i.