/ Forside/ Teknologi / Internet / Website's / Spørgsmål
10  disken 1359
website x5 - virker det?
Fra : snaken
Vist : 1694 gange
50 point
Dato : 01-01-09 14:03

Kunne godt tænke mig at lave en hjemmeside. Da jeg ikke har det mindste begreb om hvordan sådan en sag gribes an, fandt jeg en mulig løsning ved at lede på google og fandt altså en god beskrivelse af overnævnte program.
Er der nogen som kan bekræfte om programmet er godt nok til en nybegynder som mig? Og hvordan får jeg siden lagt ud på nettet?

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 01-01-09 14:10

Du ved godt at det koster 200 - 300 kr. ikke.

Kommentar
Fra : mimimig

Dato : 01-01-09 14:13

Hvis du er helt nybegynder vil jeg foreslå dig kompozer
www.kimludvigsen.dk/programmer-internet-kompozer.php
det er et udemærket program til at starte med og så kan man få det på dansk,
senere vil du så måske ønske noget mere og her kan dreamweaver så komme ind,
men detr koster en del.

Accepteret svar
Fra : akle

Modtaget 25 point
Dato : 01-01-09 15:07

Hej.Prøv først gratis versionen EX 1. Den er nem at gå til. Hvis du kan lide den og har brug for lidt flere muligheder, så opgrader.
Jeg ved der findes en kandu'er der arbejder i Ex 5 versionen. Her kan du jo søge om hjælp, hvis nødvendigt.
GODT NYT ÅR!
MVH Akle

Kommentar
Fra : stone47

Dato : 01-01-09 16:40

jeg plejer altid at give det råd inden man begynder at lave hjemmesider. Kør et par kapitler på http://html.dk
Det giver dig en indføring i begreberne.
hilsen Steen

Kommentar
Fra : klanger

Dato : 09-01-09 20:57

Jeg arbejder af og til i X5 og syntes pengene er givet godt ud.

Har flere gode faciliteter, og rimelig let at arbejde med...et eks er en prøveside jeg er ved at lave i øjeblikket.. www.test-pcbilligt.dk så kan du danne dig et lille indtryk af hvad man kan lave...og det er kun en meget lille del af hele programmet.

Men kunne du tænke dig, at prøve det er du velkommen til flere spørgsmål....

Kommentar
Fra : snaken

Dato : 11-01-09 17:29

Klanger - det ser faktisk rigtig godt ud. EX1 versionen som akle nævnede ville jeg egentlig prøve til at starte med men har ikke kunne finde versionen på nettet - men måske er EX5 version ikke så svær endda. Jeg prøver at arbejde videre med mulighederne.

Kommentar
Fra : klanger

Dato : 11-01-09 17:52

Du kunne jo lige prøve det af med deres Trial udgave, som du finder her...

http://www.websitex5.com/en/download.html

Læs deres tutorial først da den giver en god indsigt i hvad programmet kan.

God fornøjelse...

Kommentar
Fra : snaken

Dato : 14-01-09 17:08

Ok prøver.

Kommentar
Fra : snaken

Dato : 14-01-09 17:31

Efter ownloading får jeg denne her melding på skrivebordet: http://peecee.dk/upload/view/149520/full

Hvad betyder dette?

Kommentar
Fra : klanger

Dato : 14-01-09 17:51

PAS PÅ.... Jeg ved ikke hvad der sker, men når jeg følger linket og trykker på download kommer jeg til den rigitige side....!

Kommentar
Fra : klanger

Dato : 14-01-09 17:52
Kommentar
Fra : snaken

Dato : 14-01-09 18:03

Har nu prøvet men problemstillinger er den samme. Her er resultatet (på engelsk): http://peecee.dk/upload/view/149521/full

Godkendelse af svar
Fra : snaken

Dato : 14-01-09 20:22

Tak for svaret akle.