/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Ominstallering af PC
Fra : kmb1969
Vist : 1114 gange
320 point
Dato : 01-01-09 13:27

Nu har jeg brug for jeres hjælp igen

Min PC er efterhånden blevet meget langsom til bl.a. at starte op, så jeg overvejer kraftigt at prøve og ominstallere den.

Hvad gør jeg lige med hensyn til koderne til netbank, internettet og andre "nødvendige" koder/programmer????

PCen er købt fuldt installeret, men jeg har 5 cdére med installationsprogrammet.

Der er tale om en ACER fra 2006 købt gennem TDC, og internettet er TDC (hvis det har nogen betydning)

Jeg har en mistanke om at der er "smuttet" en driver på et eller andet tidspunkt, hvor vi fik en fejlmeddelelse hver gang knejten skulle spille et eller andet købt spil)

Godt nytår - forhåbentlig er håndværkerne ikke alt for "larmende" i dag

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 01-01-09 13:42

Prøv med at smide alle cookies ud
derefter defragmenterer du.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 01-01-09 13:43

Du kan benytte dig af microsoft til storengøring af computeren.

http://onecare.live.com/site/da-dk/default.htm

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 01-01-09 13:44

Hvis du bruger de fem recovery cd-er forsvinner alt.
Der tager du en backup først og gemmer på et andet drev.

Kommentar
Fra : kmb1969

Dato : 01-01-09 13:46

Citat
Prøv med at smide alle cookies ud
derefter defragmenterer du.

Hvordan gør jeg lige det.

Har meget lidt forstand på selve opsætning / installation af PC.

Glemte lige at spørge til min nortonantivirus som er købt over nettet, bliver den påvirket?

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 01-01-09 13:47

Brug det link til microsoft jeg gav dig.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 01-01-09 13:48

Citat
Glemte lige at spørge til min nortonantivirus som er købt over nettet, bliver den påvirket?

Igen, ja alt forsvinder. undtagen XP eller hvad der bruges

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 01-01-09 13:49

Hvis der ikke er defragmenteret tidligere vil det hjælpe meget.
Og det vil sikkert tage et par timer.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 01-01-09 14:55

Og når du har ryddet op i din maskine så er det på tide at tage backup af de vigtige ting du har i din maskine, og kan du ikke finde ud af det, så skal jeg nok hjælpe dig.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 01-01-09 15:55

En backup til koden på netbank skal Du lave på bankens hjemmeside når Du er logget ind, så bliver den kopieret til diskette eller USB-stick, sådan fungerer det ved Danske Bank.
Når man så vil ind igen lægger man den ind efter anvisningen.

Smutter det skal man have en ny pin til åbning, men det tager kun et par dage.

Kommentar
Fra : kmb1969

Dato : 01-01-09 16:50

Teil

Nu har maskinen været ved at defragmentere siden kl. ca. 13.55.

Den er gået i stå ved 95%, har stået på 95% i ca. en timestid efterhånden.

Er det normalt?

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 01-01-09 16:53

Ja maskinen kan godt gå i stå og du kan bare genstarte den.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 01-01-09 22:47

Har det hjulpet på din maskine at defragmentere?

Kommentar
Fra : kmb1969

Dato : 01-01-09 22:47

Har nu prøvet at defragmentere 2 gange ud fra Teil´s henvisning. Begge gange går maskinen "i stå" ved de 95% og jeg bliver nødt til at annullere for at komme videre, og der er ikke sket en "skid".

Sidste gang startede jeg den kl. ca. 19.45 og her kl. 23.00 stod den stadig og hang ved de 95%.

Har prøvet at genstarte maskinen, og den er stadig langsom som et plejehjem.

Nogen der har den vise tråd, jeg kan gå videre med i morgen?

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 01-01-09 22:49

Du har vel slettet cookies og temp.internetfiler først?

Accepteret svar
Fra : granner01

Modtaget 320 point
Dato : 01-01-09 23:00

Det bedste råd jeg kan give dig er at tage backup og så formatere. Du kan vælge at rydde op i 2 dage eller tage backup i max. ½ time og så installere igen. Så har du en helt frisk maskine efter et par timer.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 01-01-09 23:02

Hvor meget ledig plads er der på c-drevet?
Klik på denne comp. c-drev, egenskaber, der ser du hvor meget plads
du har på drevet.
Jeg holder som minimum 60% fri plads på c-drevet, for at give
comp. "albuerum"
Det værste jeg har set er 2% fri space. Den kunne ikke skanne et
dokument på 20 KB.

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 01-01-09 23:05

Citat
Den er gået i stå ved 95%, har stået på 95% i ca. en timestid efterhånden.

Der er klumper i
Genstart
Klik på Denne computer
Klik på Funktioner
klik på Mappeinstillinger
Klik på Vis
Gå ned til Skjulte filer
marker Vis skjultefiler og mapper og klik OK
Klik på Lokal disk (C:)
Klik på Ducuments and Settings
Klik på det navn du bruger
Klik på Lokale indstillinger
Klik på Temp
Klik på Rediger
Klik på marker alt
klik på Slet de markeret elementer
Så står der Vil du flytte disse ???? elementer til papirkurven? Klik Ja
Luk siden ned
Tøm Papirkurven
Kør Diskdefragmentering igen

Kommentar
Fra : Sorenk

Dato : 02-01-09 07:38

Hej.. mit råd til dig er helt klart at formattere... Gå på Acer's hjemmeside, der kan du sikkert finde alle drivere til din maskine, download og gem på en cd eller usb nøgle.. sørg for at tage backup af alle billeder og dokumenter... Det vil måske tage en halv dag inden din maskine er oppe og køre igen, men det er det hele værd..

Kommentar
Fra : JegErHer

Dato : 02-01-09 11:11

1. Nu har du lavet Backup af dine filer og Favoriter ikk !!!!
2. Norton: Der hvor du købe Norton kan (kunne) du også download programmet til senere installation, har du slette maskine har du ingen "bevis" på købet og skal derfor tit købe igen :(
3. Oprydning: Luk alle programmer du kan også dem nede ved uret.
Tryk Start og skriv %temp% i kør og tryk enter
Slet alt hvad du kan i denne mappe og under mapper.
I Internet Explorer under Værktøjer/Tools og Internet Indstillinger/Options vælg første Tab og under Midlertid/Temporary Internet Filer(s) trykker du på de 2 første knapper (til sletning af cookies & downloaded filer)
Igen tryk Start og skriv nu chkdsk c: /f/v i kør og tryk enter
Svar Ja/Yes til spørgsmålet om den skal udfører chkdsk ved næste genstart (opstart)
Genstart og la den udføre chkdsk
luk igen alle programmer og prøv nu at lav en Defrag.

Hvis dette ikke løser defrag problemmet, så vil jeg også anbefale en Total Ominstallation

Kommentar
Fra : JegErHer

Dato : 02-01-09 11:40

PS. hvis du ikke "gider" slette manuelt er CClearner er godt værktøj -> http://www.ccleaner.com/
Men Chkdsk & defrag skal du selv starte

Kommentar
Fra : kmb1969

Dato : 03-01-09 12:41

Har nu ominstalleret PC.

Mangler "kun" at få oprettet min mail-konto igen, men "glemte" selvfølgelig at skrive ned hvad de forskellige servere skulle hedde:

Serveren til indgående post er en POP3server.

Indgående post (POP3): Skal hedde ?
Udgående post (SMTP): Skal hedde ?

Derudover skal jeg lige have ominstalleret/opgraderet min Norton.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 03-01-09 12:50

pop3.mail.dk

asmtp.mail.dk

Kommentar
Fra : kmb1969

Dato : 03-01-09 13:28

Så langt så godt, nu får jeg fejlmeddelelsen:

Du kunne ikke logge på e-mail-serveren, da den angivne adgangskode ikke er gyldig. Konto: 'pop3', Server: 'pop3.mail.dk', Protokol: POP3, Svar fra server: '-ERR invalid user name or password.', Port: 110, Sikker (SSL): Nej, Serverfejl: 0x800CCC90, Fejlnummer: 0x800CCC92

Derudover vil den have at jeg skal indtaste brugernavn og adgangskode.

Det jeg taster vil den ikke godtage og kommer med ovennævnte fejl.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 03-01-09 13:42

Tag Dig ikke af de fejlkoder, men prøv igen, alle de rigtige oplysninger står i den mail der kom fra udbyderen da Du blev oprettet hos dem.

Kommentar
Fra : kmb1969

Dato : 03-01-09 16:36

Jeg blev oprettet tilbage i 2006, så jeg kan sgi ikke huske hvilke koder det var jeg brugte dengang.

Brugernavnet skal det være skrevet som mailadressen, altså med @mail.dk bagefter?

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 03-01-09 16:48

Brugernavnet er dit kundenummer hos tdc

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 03-01-09 16:49

Find dit brev med oprettelsen hos TDC der står brugernavn og password

Godkendelse af svar
Fra : kmb1969

Dato : 06-01-09 19:51

Tak for svaret granner01.

Har nu fået ominstalleret PC, geninstalleret Norton, venter på nyt password fra TDC til outlook, Bankkontoen tager jeg senere.

Og maskinen er ikke langsom mere.

Defragmenteringen hjalp ikke en døjt, men det var forsøget værd.

Også tak til I andre for hjælpen, desværre kan jeg kun give point til én, selv om i alle har fortjent lidt af dem

Håber på hjælp igen"næste" gang skidtet strejker

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 06-01-09 20:26

Du kan bare spørge igen, vi skal nok hjælpe dig.